Onoverzichtelijke mappenstructuur Windows Live Mail


Reputatie 1
Kan ik mappen en submappen van Proximus webmail verwijderen, om opnieuw een overzichtelijker structuur te verkrijgen op mijn desktop PC en tablet (synchronisatie)?


Michel G.



51 reacties

Wat een soep! Niet alleen op dit forum, maar ook op andere. Heb even gezocht en duizenden zitten met dezelfde problemen...Dus niet alleen bij Proximus!
Ik heb nu het volgende gedaan. Ik gebruik de Mail App van Windows 10 enkel voor mijn Hotmail (outlook.com) en voor Gmail. Dit werkt vlekkeloos. De app Personen en de app Agenda in Windows 10 werken ook normaal.
De Mail App van Win10 is de schuldige (zoals de meesten al wisten waarschijnlijk). Andere accounts, buiten de vermelde twee, ziet deze app niet graag komen. Daarom maakt dit programma er waarschijnlijk een zootje van (overdaad aan mappen, waarvan vele zelfs niet kunnen verwijderd worden). Het is ook vrij basic (geen aanpassings mogelijkheden). Het geeft in feite de indruk vooral voor Hotmail (outlook) ontworpen te zijn geworden.
@ Elsa: Vermits er vanaf eind juni geen ondersteuning meer is voor Hotmail (of outlook) in Windows Live Mail gebruik ik nu Windows Live Mail zonder Hotmail (outlook) account, noch Gmail account. Ik log nu ook niet meer in met mijn Hotmail account (zoals het waarschijnlijk ook niet meer zal kunnen begin juli). Alles werkt in feite zoals voorheen buiten de agenda, die nu leeg is.
Voor het ogenblik ga ik verder met deze configuratie. Ik kijk dan later wel uit naar een degelijke volledige mail client.
@ SamuelD: dat niet syncroniseren hoe doe je dat juist?
Als het niet meer lukt met outlook adressen dan ga ik zeker uitkijken naar een ander alternatief voor WLM maar zeker ga ik de windows 10 Mail app niet gebruiken vind ik maar niks en blijkbaar ben ik niet alleen want op 't internet zijn er nog die niet te spreken zijn over deze MAIL APP !! Enfin ieder zijn mening natuurlijk en moet dit voor zijn eigen uitmaken.
2 maanden later...,
"WLM" voor skynet, "windows 10 app" voor outlook.com (Hotmail) en gmail. Werkt als een trein!:$
WLM werkt bij mij ook nog altijd goed voor skynet, gmail , outlook, Hotmail, live , dus voorlopig heb ik nog geen noodzaak aan een ander mail client
Je hebt meer gebruiksgemak als je de Windows 10 Mail App gebruikt voor outlook.com, Hotmail, enz..
Vermits je Microsoft account hiervan gebruik maakt loopt uw Windows 10 Agenda, Personen, enz. syncroon. Dit is NIET meer het geval bij gebruik van WLM voor een Outlook of Hotmail account...
Dat weet ik maar ik gebruik dit persoonlijk toch niet, agenda en mailadressen houd ik apart bij, maar inderdaad ieder moet het voor zich uitmaken wat hij al dan niet mist of nodig heeft, ik denk dat ik dan eerder Mozilla thinderbird zou gebruiken als ik meer behoefte zou hebben in de toekomst maar dan zie ik dat nog wel eens het zo ver is.
NB: ik gebruik wel bij WLM voor al mijn accounts IMAP
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook problemen met de uitgaande mailserver in WLM.
De automatisch ingestelde gegevens voeg ik bij; verzonden mail worden niet binnengeladen van de server. Ik vind ook geen optie om dat manueel aan te passen.
Ik gebruik standaard Mozilla Thunderbird op mijn PC, maar doe mail meestal op Android smartphone of tablet
nochtans gebruik ook WLM met uitgaande mailserver heb ik geen probleem dat die niet op de server opgeslagen wordt.
't is mss alleen maar met je skynet account dat je dat hebt en mss zit er daar ergens een fout !
Reputatie 7
Badge +1
Op Thunderbird synchroniseert het @skynet.be mailadres ook met de proximus.be instellingen voor inkomende en uitgaande mail. Maar de beveiliging is daar SSL/TLS. inkomend en STARTTLS uitgaand. Bij WLM telkens SSL?
Ik heb een gelijkaardig probleem als de topic starter. Ik heb recent Outlook 2016 geïnstalleerd op Windows 10.
Voorheen gebruikte ik op mijn laptop POP3 en op mijn Iphone en Ipad toestellen IMAP.
Ik wilde nu met alles naar IMAP gaan maar omdat alle programma's een andere mappenstructuur hanteerden was het een beetje een boeltje geworden. Ik heb op mijn Iphone en Ipad dus nu de mappen identiek ingesteld aan outlook : Concepten - Sent Items - Deleted Items
Maar blijkbaar gebruikt de webmail van proximus nog een andere structuur waardoor verwijderde mappen altijd opnieuw bleven verschijnen.

Ik heb dan ingelogd op de webmail en heb geprobeerd om alle overbodige mappen te verwijderen maar het enige resultaat was een trash folder met steeds maar meer en meer mappen die ik niet verwijderd krijg.
Ook in de map Deleted items zitten de submappen Sentmail en Trash die ik niet verwijderd krijg.

Ik heb me ook al ingelogd op https://webmail.emp.proximus.be in de hoop daar de mappen te kunnen verwijderen maar ik krijg hier telkens een foutmelding. Blijkbaar kan ik deze dus niet zelf verwijderen.

Hoe krijg ik terug orde in deze chaos?! Alvast bedankt voor uw hulp.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Ine_dh,

Kan je mij zeggen over welke mappen het gaat?

Dan maak ik een dossier aan en vraag ik aan onze engineering om de mappen te verwijderen.

Mvg,

Andy
Eigenlijk staan er alleen mails in het Postvak IN en in de map Sent Items.
De Prullenbak en alle submappen die daarin staan mogen weg.
Ook alle submappen in de Deleted Items folder mogen verwijderd worden.
Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb een dossier aangemaakt. Ik vermoed dat het dossier pas begin volgende week zal behandeld worden.

Ik hou je op de hoogte van zodra ik meer weet.

Mvg,

Andy
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ine_dh,

Mijn collega Andy heeft juist bevestiging gehad dat de lege folders zijn verwijderd.

Mvg, Robrecht
Hi, hier ben ik weer 🤔
Aan Elsa, WLM is nu definitief "over and out"!
Juist een nieuwe PC aangeschaft en Windows Live Mail kun je nu officiëel niet meer downloaden. Er is geen ondersteuning meer door Microsoft en het is dus niet meer aangewezen om WLM nog te gebruiken wegens de mogelijke veiligheidsrisico's...
Dus ik ben weer overgestapt naar de Mail app van Windows 10 voor al mijn accounts.
Ik zit dus terug met de overdaad aan mappen (heb nog altijd dezelfde 3 Skynet accounts, één hotmail account en één gmail account). Hotmail en Gmail werken vlekkeloos en dit elk met hun specifieke mappen.
Er is dus NIETS veranderd sinds mijn laatste interventie en de mensen blijven met hun vragen zitten, zie ik.
Misschien is er nu eindelijk een duidelijke uitleg omtrent de imap structuur in de webmail en in de app.
Ik heb trouwens ook nog altijd geen antwoord gekregen over de vraag aangaande het inschrijven (of abonneren in Thunderbolt) op een map! Daar zou toch een eenvoudig antwoord op moeten bestaan?!
Mijn hoofdvraag is nog altijd dezelfde, welke mappen kan ik verwijderen in zowel de Mail app als in de Webmail?
Ik heb opgemerkt dat bijv. verwijderde mails in verschillende mappen terecht komen zoals in "verwijderde mappen" en in "Deleted items. Het kunnen dezelfde mails zijn maar ook verschillende mails die ook niet in beide mappen terecht komen.
Hetzelfde gebeurt met de mappen "verzonden items", "Sent Mail", "Sent Items". Het lijkt of er lukraak een map wordt uitgekozen voor een mail!
Dit maakt het dus uiterst moeilijk om te weten welke mappen men kan verwijderen, zowel on-line bij jullie als in de app.
Ik heb dus nu nog altijd voor elk van mijn Skynet accounts 12 mappen, te weten:
postvak IN, concepten, verzonden items, verwijderde items, postvak UIT, Deleted items, Junk e-mail, Junk Mail, Sent Items, Sent-Items, Sent Mail, Trash.
Ik had dit al lang zelf kunnen doen maar de hoofd bekommernis is het feit dat de mails blijkbaar lukraak in verschillende mappen terecht komen. Door dit feit heb in geen enkele zekerheid...
Zou het mogelijk zijn in stapjes te werken?
1ste stap de verwijderde items:

in de Mail app staan: 1) Deleted Items, 2) Trash, 3) Verwijderde items
1) en 2) kunnen verwijderd worden in de app, 3) kan niet verwijderd worden.

in jullie webmail staan: 1) Deleted Items, 2) Prullenbak

Het zou al interessant zijn moest ik weten wat overeenkomt.

Op het eerste zicht en na een test komt via webmail, een verwijderde mail in de map Prullenbak terecht. Vermits Prullenbak niet bestaat in de Mail app lijkt het me de map Trash te zijn in de Mail app.
Als ik via de Mail app werk en een mail verwijder komt die terecht in de map Verwijderde Items en meestal ook in de map Deleted items.
Weet iemand van jullie ITers hoe dit nu juist zit a.u.b.?
Dit lijkt toch eenvoudig. Met de verzonden items is het daarentegen een volledige soep...

Over de mappen spam en junk wil ik het zelf niet hebben. Via outlook.com werkt de functie, via de Mail app niet...
Badge +4
Er is ook nog een andere mail app die ik heel goed vind en dat is Mailbird (ook in de nederland taal in te stellen), misschien kan je die ook eens proberen.

https://www.getmailbird.com/
sorry, RedsFan. Mailbird heeft een uitzonderlijk slechte reputatie qua privacy!
En Thunderbird?
Thunderbird is inderdaad één van de betere.
Ik zal waarschijnlijk voor Outlook gaan (de Microsoft Office versie)...
Badge +4
sorry, RedsFan. Mailbird heeft een uitzonderlijk slechte reputatie qua privacy!
Ik had al 6 a 7 verschillende artikels gelezen over Mailbird, nergens spreekt men over eventuele privacy .... mja iedereen gebruikt natuurlijk wat hij graag gebruikt.
Dit zegt men bvb ook over Google Chrome, maar de helft vd wereld gebruikt chrome 😉
heb het artikel teruggevonden:
http://cubiq.org/the-best-and-the-worst-email-clients-for-windows

maar het lijkt wel over een oudere versie te gaan...!?
Problemen kunnen inmiddels opgelost zijn, hopelijk 🙂
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem als topic starter en Ine_dh hierboven:
bij veranderen van pop3 naar imap in windows live mail (en waarschijnlijk foutieve instelling door mij in wlm), staan er nu in de webmail-applicatie een heleboel submappen in de Prullenbak, die ik niet kan verwijderen. Ik krijg telkens de foutmelding: Map kan niet verwijderd worden.

Supportmedewerkers AndyM en RobrechtB (zie hun reactie op Ine_dh hierboven) hebben dit voor Ine_dh kunnen oplossen door dossier door te geven aan "engineering", die alle submappen uit de Prullenbak verwijderd hebben.

Is het mogelijk om een gelijkaardige oplossing aan mijn probleem te geven, en dus alles uit de Prullenbak te verwijderen, inclusief de talrijke ongewenste submappen.

nb: ik weet dat ik na verwijderen van deze submappen door u, dat ik dan in Windows Live Mail eerst al deze mappen moet verwijderen vooraleer opnieuw in te loggen.
Ik zal dus voorlopig wlm niet meer gebruiken, en mijn mails via webmail bekijken, tot het is opgelost.
Reputatie 1
Ik heb ondertussen zelf een oplossing gevonden, die misschien ook nuttig kan zijn voor iedereen die met hetzelfde probleem geconfronteerd wordt (inclusief de Proximus medewerkers, die van deze oplossing blijkbaar niet op de hoogte zijn). Men zou het bvb ook bij FAQ over email kunnen zetten.

Reden dat deze mappen/submappen in de Prullenbak niet kunnen verwijderd worden is blijkbaar dat ze een "gereserveerde" naam hebben (Inbox, Postvak In, Drafts, Trash, Junk Mail, SentMail, ..).
Door de naam van deze niet te verwijderen mappen te wijzigen (hernoemen) naar een niet-gereserveerde naam, kan men nadien deze mappen wel zelf verwijderen. Bingo!!
NB: Denk wel dat ze dit weten, maar e-mail clients bij gebruik van IMAP zullen die gereserveerde Mappen terug zetten
Want als iemand zegt ik kan mappen niet verwijderen dan zal ik ook niet aan gereserveerd mappen danken maar aan mappen die de gebruiker zelf gemaakt heeft

Reageer