Skip to main content
Op 31/03/2018 heb ik via mail een vraag gesteld m.b.t. mijn Norton Internet Security abonnement (referte vraag: 33555145). Op deze vraag heb ik na een nieuwe call (33601523) en een klacht (33601392) tot dusver (op 06/04) enkel een telefonische reactie van Proximus gekregen waarbij een mevrouw meedeelde dat zij het probleem niet kon oplossen en dat de call nog aan niemand was toegewezen. Zij kon mij enkel suggereren om een topic te openen op het forum. We zijn inmiddels anderhalve week verder en Proximus heeft nog geen enkele actie ondernomen.

Hierbij mijn vraag:

"Ik heb sinds 2010 een Norton Internet Security abonnement. Dit abonnement wordt ook maandelijks op mijn factuur vermeld. Nu wij een nieuwe pc hebben gekocht, wou ik de derde Norton licentie activeren of een bestaande licentie overzetten. In de lijst van de producten waarover ik beschik in 'My Proximus', staat Norton Internet Security evenwel niet meer vermeld (ook niet bij de opties), meer nog, ik krijg de boodschap dat ik niet over een Norton Security licentie beschik en dat ik die kan bestellen... Gelieve a.u.b. het nodige te doen om mijn Norton Internet Security opnieuw toe te voegen aan mijn beschikbare producten, zodat ik het pakket op onze nieuwe pc kan installeren. Het is niet ernstig dat producten die in de factuur zijn opgenomen, niet beschikbaar zijn in 'My Proximus'. Ik ben ook reeds langs geweest in een Proximus winkel, maar daar werd ik niet naar behoren geholpen. De dienstverlening van Proximus in dit dossier is bedroevend en niet klantgericht.
Mocht een Px oplossing (verder) uitblijven, misschien rechtstreeks bij Norton gaan shoppen...

http://buy-static.norton.com/norton/ps/bb/3up_ns1_ns_nsbu_be_nl_hybrid_notw_brnf.html?om_sem_cid=hho_sem_sy:be:ggl:nl:e|kw0000001837|231072747985|c&country=BE
Dag elslanpe,



Jouw Norton abonnement staat wel actief, maar dit is nog de oude versie (Norton Internet Security). Deze zal vervangen moeten worden door de nieuwe versie (Norton Security).



Omdat je een tussenkomst van de werkgever hierop hebt, dien je deze aanpassing aan te vragen via je werkgever die op zijn beurt dit moet aanvragen bij zijn Proximus contactpersoon.



Ik zie dat er maar liefst 23 openstaande dossiers zijn n.a.v. de mails dat je hierover hebt verstuurd. Ik ga deze dossier daarom ook allemaal afsluiten met bovenstaande info.



Groetjes,



Antonella
Dag Antonella,

ik heb inmiddels de Proximus contactpersoon bij mijn werkgever op de hoogte gebracht.

Ik wil er wel op wijzen dat op de Proximus website nergens vermeld wordt dat je Norton Internet Security niet meer opnieuw kan installeren, integendeel. Zo staat er onder meer op uw website: Als u de bestelling hebt geplaatst vóór 1 juli 2014, hebt u Norton Internet Security besteld. We hebben de commercialisering daarvan stopgezet, maar het blijft een betrouwbaar antivirusprogramma. Hieronder leggen we uit hoe u het kunt downloaden en installeren op uw computer. Of nog: Een licentie van Norton overzetten, kopen of annuleren: Opgelet: Als u Norton Internet Security hebt (aangekocht vóór 1/7/2014), dan kunt u de licentie enkel overdragen naar een andere pc.. Dit zijn de links naar de betrokken webpagina's: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_norton_licence/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/norton-security/een-licentie-van-norton-overzetten-kopen-of-annuleren.html en https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_norton_nis/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/norton-security/norton-internet-security-niet-meer-verkocht.html

Mag ik dan ook vragen dat u de betrokken webpagina's aanpast en correcte informatie publiceert. Proximus heeft mijn werkgever ook niet verwittigd dat Norton Internet Security niet meer kan worden geïnstalleerd (als IT-verantwoordelijke volg ik de Proximus PFE-dossiers op)

Reageer