Sinds vanmorgen (11/12) wordt ik geplaagd door micro-onderbrekingen van mijn internet verbinding.
Na een aantal seconden normale werking, wordt de verbinding heel kort onderbroken.
Ik heb dit gemeten met een doorlopende ping naar een Google DNS server.
De onderbrekingen duren tussen een 100-tal milliseconden tot ongeveer 1,5 sec.
De periodes dat de verbinding werk varieert tussen minder dan een seconde en enkele seconden.
Zelden haalt de werkende verbinding een levensduur van 1 minuut.
Tot gisteren was alles OK.
Ik heb geen wijzigingen aangebracht aan mijn eigen configuratie (bekabeld netwerk, WiFi Access points, aantal toestellen verbonden).
Mijn modem (BBox3) wordt elke nacht door een tijdsschakelaar van stroom onderbroken gedurende 10min, teneinde een reset te doen.
Dit wegens reeds andere problemen in het verleden, met verschillende providers en modems (PlanetInternet / Belgacom / Scarlet / nu Proximus).
Ik heb zelf handmatig mijn modem uitgetrokken gedurende een 5-tal minuutjes.
Resultaat: geen verbetering
De Helpdesk van Proximus heeft vanop afstand geen probleem gevonden.
De Helpdesk heeft ook een reset gedaan van de modem:
Resultaat: geen verbetering
Mijn ping-testen geven telkens een packet-loss aan van tussen de 45% en 52%.
Help!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.