Beantwoord

LAN LEDs

  • 6 April 2018
  • 5 reacties
  • 2101 Bekeken

Wat betekenen de kleuren bij de LAN poorten op de bbox3? Ik heb 2 lampjes op groen branden en 1 op oranje. Ik dacht eerst aan speed maar het lampje dat oranje brand steekt in een gigabit switch met een cat 5e kabel. De andere kabels zijn ook cat 5e dus zou hetzelfde moeten zijn.
icon

Beste antwoord door Martin 6 April 2018, 11:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
Ik kan je deze video aanraden:



Andere video's vind je via deze link
Groetjes,
Wim
Het lampje brandt Groen als je op 1 Gb/s zit en Geel op 100 Mb/s verbinding.
Wat betekenen de kleuren bij de LAN poorten op de bbox3? Ik heb 2 lampjes op groen branden en 1 op oranje. Ik dacht eerst aan speed maar het lampje dat oranje brand steekt in een gigabit switch met een cat 5e kabel. De andere kabels zijn ook cat 5e dus zou hetzelfde moeten zijn.
Het lampje brandt Groen als je op 1 Gb/s zit en Geel op 100 Mb/s verbinding.
Wat betekenen de kleuren bij de LAN poorten op de bbox3? Ik heb 2 lampjes op groen branden en 1 op oranje. Ik dacht eerst aan speed maar het lampje dat oranje brand steekt in een gigabit switch met een cat 5e kabel. De andere kabels zijn ook cat 5e dus zou hetzelfde moeten zijn.


Dat is raar, ik ben nog eens in mijn switch gaan kijken en er staat echt dat deze een snelheid van 1000M heeft, dit is toch 1Gb/s?

Wat ik ook niet weet of de decoders gigabit poorten hebben want deze leds lichten groen op
Dus zou het net omgekeerd zijn groen=100Mbps en oranje=1Gbps.
zou eens mijn oude laptop er moeten ophangen die heeft nog geen Gigabit ethernet kaart.
Edit:
Test juist gedaan het is inderdaad groen=100Mbps en Oranje=1Gbps
Wat ik ook niet weet of de decoders gigabit poorten hebben want deze leds lichten groen op
Dus zou het net omgekeerd zijn groen=100Mbps en oranje=1Gbps.
zou eens mijn oude laptop er moeten ophangen die heeft nog geen Gigabit ethernet kaart.
Edit:
Test juist gedaan het is inderdaad groen=100Mbps en Oranje=1Gbps

Oh heel erg bedankt! Heeft me echt geholpen!!

Reageer