Hallo,
Ik verhuur een huis in 3012 Wilsele. Mijn nieuwe huurder heeft Scarlet gekozen als Internetleverancier, maar a.s. maandag (8 januari) moet Proximus daar eerst nog infrastructuurwerken gaan uitvoeren (lees: kabel tot in de woning brengen).
De man van Scarlet beweert dat daarvoor de (relatief nieuwe) oprit voor het huis zal moeten opengebroken worden.
Welnu, ik geef daarvoor GEEN toestemming, en in het huurcontract staat uitdrukkelijk dat de huurder dat openbreken ook NIET mag toestaan.
Dat openbreken zou ook niet nodig moeten zijn, er is een wachtbuis aanwezig, van aan de stoep tot in de kelder. Helaas had de "technicus" van Scarlet kennelijk nog nooit van een wachtbuis gehoord, en heeft zelfs aan de trekdraad liggen sleuren en dan geconstateerd "dat er niets aanhing".
Ik heb dus Scarlet gebeld, meermaals zelfs, en zowel mijn VERBOD als de aanwezigheid van de wachtbuis uitdrukkelijk in hun dossier laten vermelden.
Helaas weet ik niet of de technische ploeg van Proximus dat ooit te lezen zal krijgen, en bij Scarlet willen/mogen ze me het nummer van de betrokken technische dienst niet doorgeven.
Ik heb dus zelf naar Proximus "klantendienst" gebeld (0800 nummer), me door de keuzemenu's heen geworsteld en mijn verhaal gedaan. Het behoorlijk arrogante mannetje aan de andere kant antwoordde dat dit niet het probleem is van Proximus, en dat ik me tot Scarlet moest wenden. Vervolgens gooide hij gewoon de hoorn dicht (!).
Dus probeer ik het maar langs deze weg.
Het is namelijk wel degelijk het probleem van Proximus, want als jullie die oprit zonder mijn toestemming opbreken, dagvaard ik onmiddellijk zowel Proximus als Scarlet solidair voor de kosten van het aanleggen van een volledig nieuwe oprit. Deze grap zou Proximus - minstens als onderaannemer - dus meerdere duizenden euro's kunnen kosten.
Ik meen trouwens te weten dat het AREI (art. 192.02) iedereen, die grondwerken e.d. uitvoert in de nabijheid van een ondergrondse elektrische kabels, verplicht om vooraf de eigenaar van de grond te contacteren. Welnu, ik ben de eigenaar, er liggen daar uiteraard kabels, en men heeft mij niets gevraagd. Dat is dus een tweede reden waarom deze werken illegaal zouden zijn.
Mijn huurder is op de hoogte en zal mij bellen zodra de Proximus ploeg arriveert. Probleem is dat ik bijna een uur nodig heb om ter plaatse te komen. Bij Scarlet kunnen ze me alleen zeggen dat dit gepland is als een "daginterventie", dus ze komen "tussen 8 en 17 uur".
Gevolg: ik kan bijna niet anders dan daar de hele dag preventief "in hinderlaag" gaan liggen.
Als ze die wachtbuis niet willen of kunnen gebruiken, dan is het alternatief doodsimpel: mijn vorige huurders waren bij Telenet, en hun infrastructuur is aanwezig. Scarlet is alvast bereid om de vraag tot aansluiting te annuleren.
Het absurde van de zaak is dat ik in maart 2008 urenlang met Belgacom aan de lijn heb gehangen, met het verzoek om daar alvast een kabel te komen trekken, maar dat kon toen niet. Vandaar de wachtbuis, met het risico dat die niet zal gebruikt worden.
Concreet:
1. Kan iemand bij Proximus ervoor zorgen dat deze informatie bij de juiste ploeg terecht komt, en mij dat langs deze weg bevestigen? Het huisnummer begint met 2 en eindigt met 1, zoveel interventies zullen er die dag in Wilsele niet zijn.
2. Kan men mij dan ook minstens zeggen of de interventie als eerste van de dag gepland staat? Het zou me namelijk veel beter uitkomen als ik pas vanaf - pakweg - 11u ter plaatse moet zijn.
Beantwoord
Graafwerken zonder toelating
Beste antwoord door PLuc
Beste ThomasP,
Bedankt voor je antwoord, specifiek dan voor het zinnetje: " Ik lees dat je je wensen hebt uitgedrukt bij Scarlet. Normaal gezien zal Scarlet het nodige dan doen."
Als "Wim VL" mij dat vrijdag ook had gezegd, dan had me dat heel wat stress bespaard.
Bij Scarlet konden ze me namelijk wel bevestigen - zoals ik schreef - dat mijn bezwaren in hun eigen dossier opgenomen waren, maar ze wisten niet of Proximus dat zou te zien krijgen. Uit jouw antwoord leid ik af dat er wel degelijk een of andere vorm van communicatie voorzien is.
Dat bleek gisteren ook het geval te zijn: de Proximus ploeg had de info wel degelijk doorgekregen.
Het was natuurlijk nog beter geweest als iemand van Proximus op mijn bericht op dit forum had geantwoord met "Ik heb even in onze planning gekeken en we hebben jouw wensen inderdaad doorgekregen van Scarlet". Meer vroeg ik eigenlijk niet.
Dat zou in mijn ogen nog altijd geen "support voor Scarlet" geweest zijn. Je schrijft namelijk "[...] wanneer het om een installatie van Scarlet gaat [...]" maar dat is niet het geval, toch niet vanuit mijn optiek. De installatie van Scarlet komt er pas morgen woensdag, eerst moesten jullie voor de infrastructuur zorgen. Proximus, niet Scarlet.
Als eigenaar wil ik dan over de modaliteiten kunnen communiceren met de aannemer die deze infrastructuurwerken op mijn eigendom komt uitvoeren. Voor mijn part via Scarlet, maar dat kon dus niet. En bij Proximus liep ik ook tegen dezelfde "waterdichte schotten" tussen beide aan. Dat accepteer ik niet.
Ik begrijp dat die waterdichte schotten er moeten zijn, in bepaalde omstandigheden. Het is bijvoorbeeld logisch dat jullie support weigeren aan een Scarlet klant die sukkelt met zijn modem. Die betaalt aan Scarlet, dus moet Scarlet het maar opvangen, en het probleem - na diagnose - eventueel aan jullie doorgeven. Tot zover heb ik daar begrip voor.
Maar dat was hier niet het geval, en jullie voorgeprogrammeerde scriptjes zijn hier duidelijk niet op voorzien. "Wim VL" heeft blindelings dat scriptje gevolgd, jij hebt tenminste nog even buiten de lijntjes gedacht. Het is denkbaar dat dit de bevelen van hogerhand zijn, maar op deze manier zagen ze wel de tak af waarop jullie met z'n allen zitten.
In elk geval: de Proximus kabel zit intussen dus wel op zijn plaats, via de wachtbuis en zonder de oprit open te breken. Alleen de imagoschade blijft over...
Bekijk origineelBedankt voor je antwoord, specifiek dan voor het zinnetje: " Ik lees dat je je wensen hebt uitgedrukt bij Scarlet. Normaal gezien zal Scarlet het nodige dan doen."
Als "Wim VL" mij dat vrijdag ook had gezegd, dan had me dat heel wat stress bespaard.
Bij Scarlet konden ze me namelijk wel bevestigen - zoals ik schreef - dat mijn bezwaren in hun eigen dossier opgenomen waren, maar ze wisten niet of Proximus dat zou te zien krijgen. Uit jouw antwoord leid ik af dat er wel degelijk een of andere vorm van communicatie voorzien is.
Dat bleek gisteren ook het geval te zijn: de Proximus ploeg had de info wel degelijk doorgekregen.
Het was natuurlijk nog beter geweest als iemand van Proximus op mijn bericht op dit forum had geantwoord met "Ik heb even in onze planning gekeken en we hebben jouw wensen inderdaad doorgekregen van Scarlet". Meer vroeg ik eigenlijk niet.
Dat zou in mijn ogen nog altijd geen "support voor Scarlet" geweest zijn. Je schrijft namelijk "[...] wanneer het om een installatie van Scarlet gaat [...]" maar dat is niet het geval, toch niet vanuit mijn optiek. De installatie van Scarlet komt er pas morgen woensdag, eerst moesten jullie voor de infrastructuur zorgen. Proximus, niet Scarlet.
Als eigenaar wil ik dan over de modaliteiten kunnen communiceren met de aannemer die deze infrastructuurwerken op mijn eigendom komt uitvoeren. Voor mijn part via Scarlet, maar dat kon dus niet. En bij Proximus liep ik ook tegen dezelfde "waterdichte schotten" tussen beide aan. Dat accepteer ik niet.
Ik begrijp dat die waterdichte schotten er moeten zijn, in bepaalde omstandigheden. Het is bijvoorbeeld logisch dat jullie support weigeren aan een Scarlet klant die sukkelt met zijn modem. Die betaalt aan Scarlet, dus moet Scarlet het maar opvangen, en het probleem - na diagnose - eventueel aan jullie doorgeven. Tot zover heb ik daar begrip voor.
Maar dat was hier niet het geval, en jullie voorgeprogrammeerde scriptjes zijn hier duidelijk niet op voorzien. "Wim VL" heeft blindelings dat scriptje gevolgd, jij hebt tenminste nog even buiten de lijntjes gedacht. Het is denkbaar dat dit de bevelen van hogerhand zijn, maar op deze manier zagen ze wel de tak af waarop jullie met z'n allen zitten.
In elk geval: de Proximus kabel zit intussen dus wel op zijn plaats, via de wachtbuis en zonder de oprit open te breken. Alleen de imagoschade blijft over...
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.