Vraag

Factuur te hoog zonder reden

  • 21 July 2018
  • 4 reacties
  • 772 Bekeken

Hallo. Op 29/06/18 kreeg ik van proximus een bericht dat ik mijn abonnement met 10 euro had overschreden. Ik verbaasd dat ik was ging snel naar myproximus app kijken en zag dat ik er al 21 euro overzat. Ben dan alles direct gaan nakijken en zag dat ik met NIETS over mijn verbruik zat. Geen sms geen bellen geen mobiel internet. (Heb van alles screenshots getrokken als bewijs) dus ik begon me wel zorgen te maken en heb dan direct naar proximus gebeld. Deze konden mij beamen dat ik nergens met mijn verbruik er over zat. Dan hebben ze ook de sms proberen nakijken en ze konden de sms van proximus niet terugvinden dat ze deze naar mij hadden gestuurd. Ze gingen er van uit dat het een glitch in het systeem is en dat ik mij geen zorgen moest maken. 2 uur later ging ik terug naar de proximus app kijken en zag dat het totaal overschreden bedrag was opgelopen naar 25 euro. Ik direct terug gebeld want ik bleef maar verschieten en dit terwijl de gsm zelfs niet gebruikt werd en op wifi stond. Nogmaals zeiden ze dat ik mij geen zorgen moest maken en dat her nog steeds waarschijnlijk een glitch was. Ze zouden mijn dossier bijhouden en opvolgen. Ik moest terug bellen wanneer ik de rekening thuis zou krijgen.
Midden deze week krijg ik dus de rekening thuis van 55 euro 😕 ik terug gebeld en na lang uitleggen (terug alles opnieuw) zoeken ze achter mijn dossier. Geen openstaand dossier te vinden zeggen ze 😕 dossier was al afgesloten maar hebben ze dan toch terug kunnen openen. Nu kon deze persoon mij niet helpen en proximus ging me terugbellen. Ik zit wel met een rekening die binnen dit en dat zou moeten betaald worden en met veel onzekerheid. Die 2 keer dat ik de vrijdag 29 juni had gebeld was er mij verzekerd dat ik nergens te veel verbruikt heb alles was nagekeken en de dag nadien had er zelfs iemand terug gebeld van (woord vergeten) iemand die er verstand van had. De IT dienst?? Graag had ik hier toch spoedig meer informatie over zodat ik met een gerust hart mijn rekening kan betalen. De screenshots ivm de sms die jullie niet terug vinden en van het verbruik heb ik proximus gestuurd en heb deze desnoods ook nog op mijn cloud staan. Mvg preben

4 reacties

En ik zie op het forum dat er nog meerde mensen zijn met dit probleem.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Chaplin, kan je ons via een privébericht jouw klantrekeningnummer doorsturen? Dan bekijken we het verder voor jou. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Eerst in proximus winkel een uur moeten aanschuiven omdat er maar 2 medewerkers zijn. Daarna doorgestuurd in de winkel om rechtstreeks te bellen naar proximus. Terug 30 - 40 minuten mijn uitleg moeten doen plus gezamelijk een oplossing te zoeken.

Er klopte idd iets niet en nu word het te vele bedrag er afgehouden, moet dus maar juist mijn abonement betalen.

Ik kom buiten proximus ga terug naar de auto en zie dat ik een boete heb wegens te lang parkeren. Ticket sprak maar voor 1uur 30. Probleem opgelost heb er gewoon niets uitgehaald want nu betaal ik de meerkost aan een ander..

Bedankt proximus.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Preben,
De ironie en de samentref van omstandigheden lijkt wel op een 'satire'.
Indien je ons nog even de gegevens doorgeeft via deze link kunnen we het ook via deze weg bekijken.
Mvg. Wilfried

Reageer