Een nieuw facturatiesysteem – jouw mening!

  • 23 February 2018
  • 10 reacties
  • 1210 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
We hebben je goede raad nodig. Momenteel werken we aan een brief, die de toekomstige veranderingen in ons facturatiesysteem helder moet uitleggen.

De context: laten we even een paar jaar terug in de tijd gaan. Nog niet zo lang geleden was er Proximus voor je gsm-verkeer en Belgacom voor alles bij je thuis (je televisie, vaste lijn en internet). Daardoor waren er natuurlijk ook twee afzonderlijke facturatiesystemen.
Vandaag zitten al deze producten onder dezelfde Proximus-vlag. De twee verschillende systemen waarmee we jullie factureren, bestaan echter nog steeds. De meeste klanten met alleen mobiel abonnement krijgen daardoor nog steeds hun factuur via de oude Proximus-manier.

Dat is heel binnenkort verleden tijd. Dan zal er slechts één factureringssysteem zijn: dat van de vaste producten.

Communicatie: we stoppen een brief bij de volgende factuur, bij elke klant waar veranderingen worden doorgevoerd. Dat is het document dat je hieronder kunt downloaden. En waarvan we jouw mening willen weten.

Wat belangrijk is voor ons: na het lezen van deze brief,
  • Hou zou jij reageren?
  • Is alles duidelijk?
  • Waar blijf je met vragen zitten?
  • Bel je onze klantendienst? Zo ja, wat zou je vraag zijn?
Klik hier om de brief te lezen.
Alvast bedankt voor je mening!

Let op!: de factuur zelf bespreken we hier niet. Heb je toch vragen of klachten bij factureringsproblemen? Ga dan naar het gedeelte 'Mijn factuur’ van het forum.

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 5
Dag Thomas,
Bij het lezen vraag ik mij af of het rekeningnummer bij domiciliëring automatisch veranderd of dat je een nieuwe moet aanmaken.
mvg
Reputatie 7
Badge +6
Hey Jamo, je huidige domiciliëring wordt stopgezet en automatisch door een nieuwe vervangen. Je aanrekening/factuur zal automatisch van je rekening worden gehaald op de datum die vermeld staat. Jij moet zelf dus niet doen.
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Thomas P, zelfde vraag als Jamo. En waarom een nieuw klantnummer? Ik ken het huidige nu vanbuiten, en het dient zelfs als ID voor My Proximus, al kan ik nu ook inloggen met Itsme.
Reputatie 7
Badge +6
sinjoor, het gaat enkel om klanten die alleen een mobiel abonnement hebt en nog dateert ouder dan circa 1 jaar. In jouw geval zit alles al in 1 pack samen met je vaste producten en veranderd er dus niets. Ik heb het duidelijker gemaakt in de tekst. 🙂

Verder de vraag over domiciliëring heb ik reeds beantwoord. Deze wordt automatisch gewijzigd. Er is geen actie nodig van de klant.
Reputatie 7
Badge +1
OK bedankt, duidelijk. Nog een prettig week-end!😉
Reputatie 6
Badge +3
Er staat dat de facturatieperiode nu langer is dan voorheen.

Kan dat verduidelijkt worden?
Hoeveel langer?
Is er een verschuiving van abonnement betalen naar begin facturatieperiode? Dat was vroeger achteraf te betalen dacht ik.?
Reputatie 7
Badge +6
Frank, het antwoord staat eigenlijk in de brief. De nieuwe aanrekening bevat:
  • het bedrag van uw abonnementen voor de lopende kalendermaand*;
  • uw eventuele verbruik buiten bundel van de vorige kalendermaand* (data, oproepen, sms, ...).

De aanrekening is hoger omdat de langere periode, eenmalig, van 2 maanden is. Vorige maand + de lopende maand.
  • ze omvat ook het saldo van uw abonnement van vorige maand, sinds uw laatste factuur

Nadien zal de periode terug 1 maand zijn:
  • Vanaf volgende maand betaalt u weer uw gebruikelijke bedrag voor uw abonnementen.
Reputatie 6
Badge +3
De betaling van het abonnement is dus met een man vervroegd, om dit dan te verstoppen achter een ander model van factuur. Tja zo kennen we proximus weer,,,
Reputatie 7
Badge +6
Nog een bijkomende, maar misschien de belangrijkste, vraag beste forumgebruikers:
  • Is de communicatie in de brief duidelijk genoeg? Zou je Proximus hiervoor bellen als je deze brief krijgt?

Let wel op! Deze brief is niet voor iedereen maar specifiek een bepaalde doelgroep waarvan het facturatiesysteem dus wijzigt. Voor het grotendeel van de mensen met alle producten in pack, wijzigt er niets.

Ik noteer alvast dat we wat duidelijker moeten zijn in de facturatieperiode die wijzigt.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor jullie feedback! 😀

Wij sturen jullie aanbevelingen door en passen onze communicatie aan volgens jullie feedback! Een grote dank u wel!