Vraag

Bbox3 verbinden met vitoconnect 100



Toon eerste bericht

52 reacties

Ik heb net ook ergens gelezen dat het paswoord WPA2 moet zijn, is dat standaard zo?
Om op m' eigen vraag te antwoorden, WPA2 staat geselecteerd bij wachtwoord.
Ik heb net ook ergens gelezen dat het paswoord WPA2 moet zijn, is dat standaard zo?
Update.

Ik heb eerst nog eens een finale poging gedaan en ben via de app alsnog met de vitoconnect in verbinding gekomen. Na het ingeven van het paswoord hebben de bovenste 2 lampen een lichtshow gegeven van je welste, ik heb alle kleuren wel eens zien passeren denk ik en was het eindresultat: 1= groen ; 2= geel vast branden.

Dan de bbox3 heropgestart en dit zorgde ervoor dat lampje 2 rood vast begon te branden. Voor mij een bevestiging dat ervoor er wel degelijk verbinding was met de bbox.

Na reset lampje 1 nog steeds groen, lampje 2 vast geel. Pffffff...
vraag 3
hoe staan de LEDs 1, 2 en 3 op de vitoconnect module p.13?


Gisteren was het verhaal telkens hetzelfde:
-bovenste 2 lampen groen dus alles OK
-Binnen de minuut 3 witte lampen = toestel herstart vanzelf
-bovenste lamp groen, 2de lamp eerst heel kort groen, dan geel , dan rood
Alles wijst er dus op dat de vitoconnect wel verbindt met de bbox3, maar dat de bbox3 hem niet buiten laat.

Gisteren nog een fabrieksreset proberen doen o mdan eens van nul te kunnen beginnen.
Sindsdien zit ik met bovenste lamp vast groen en onderste lamp pinkt geel (actie aanmeldmodus of onderhoudsmodus-geen dataoverdracht). Ik vermoed dat laatste want de vitovconnect kan ook niet geconecteerd worden via wifi met mijn telefoon.
Ik geraak daar nu niet meer uit, enkel reset kan nog en dan kom ik weer in dezelfde situatie...

Ik ga nu bbox3 eens heropstarten, is mogelijk een dom idee maar ik weet het nu ook niet meer wat ik nog meer kan doen.
M_016, ik laat je dit beter verder afhandelen met TS.Nogmaals merci om mee te helpen.
ok
vraag 2
Wat moet ik doen als mijn modem wordt vervangen?
Je zult vanuit ViCare-app je nieuw WiFi-paswoord moeten ingeven voor Vitoconnect. Hiervoor is een functie voorzien onder 'instellingen' --> 'WiFi'.


ik veronderstel dat dit aangepast werd bij de vervanging bbox2->3 (WiFi password op BBox3)


Ik heb hetzelfde wifi-paswoord op de bbox3 gestoken dat ik ook op de bbox2 had.
Je bent goed bezig.....
Reputatie 7
Badge +4
@Martin alle hulp/input is welkom ….
M_016, ik laat je dit beter verder afhandelen met TS.
Reputatie 7
Badge +4
vraag 3
hoe staan de LEDs 1, 2 en 3 op de vitoconnect module p.13?
Reputatie 7
Badge +4
ok
vraag 2
Wat moet ik doen als mijn modem wordt vervangen?
Je zult vanuit ViCare-app je nieuw WiFi-paswoord moeten ingeven voor Vitoconnect. Hiervoor is een functie voorzien onder 'instellingen' --> 'WiFi'.


ik veronderstel dat dit aangepast werd bij de vervanging bbox2->3 (WiFi password op BBox3)
Reeds met de app van Proximus getest en OK bevonden, zowel de sterkte als het kanaal.
Reputatie 7
Badge +4
Ok laat ons dan ietwat proberen verder te gaan
Indien het gewerkt heeft zullen die poorten wel opengezet geweest zijn (zijn ze nog open vfr. MyPx?)

https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html

Vraag 1
Wat is een goede WiFi verbinding?
Een voldoende sterk WiFi-signaal komt overeen met twee streepjes getoond op bijvoorbeeld uw smartphone in de nabije omgeving van uw verwarmingsketel.
Als je op 4 meter staat geeft dit nog geen garantie dat je wifi signaal niet kan verstoord worden door andere naburige wifi signalen
zie ook > wifi tips
Vraag 1 = Ja
Vraag 2 = Ja
Vraag 3 = Ja




Hou je vast hier komt een hele uitleg.

Installatie is gebeurd door installateur.
Het app-gebeuren heb ik gedaan.
Dit was initieel op een Bbox2 en leek allemaal goed te lukken, niks speciaals moeten veranderen van DynDNS of poorten, geen idee hoe het stond. Evenwel 3x per dag werd ik "er af gebonjourd" en was de vitoconnect z'n wifi-verbinding kwijt. Gewoon heropstarten volstond om alles weer in orde te hebben.
Dat gebeurde wel 1 tot 3 maal per dag, dus niet houdbaar. Installateur stak het op slechte wifi-verbinding wat niet kan want vitoconnect staat op 4 meter van de wifi.
Ik heb dan besloten om naar de bbox3 over te gaan, onder het motto "moderner is beter?". Tja...
Dat heeft 3 dagen goed gewerkt, waarna het ineens weer mis was en nooit meer OK gekomen.
Ondertussen had ik al aan alles zitten prutsen en proberen dus in alle eerlijkheid: ik weet bij God niet meer of die beveiliging laag stond of niet op het moment van installeren.
Ik weet wel dat ik die DynDNS pas vandaag gedaan heb.
Ik zet deze weer effe uit om verder te testen.

Er even van uitgaande dat de poorten NIET open stonden (wat een mogelijkheid is), kan ik nu nog opnieuw beginnen? 😞
Reputatie 7
Badge +4
Eventueel beroep doen op
https://www.viessmann-community.com/
Spijtig genoeg blijkbaar enkel in het Duits (er zij slechts een drietal posts m.b.t. Vitoconnect connectieproblemen, maar op het eerste zicht niet direct bruikbaar)
De hierboven vermelde info uit de userguide duidt mijn inziens aan dat alles ok is op voorwaarde dat de poorten geopend werden voor de installatie/registratie van de Vitoconnect module
Vraagjes
Stap 3 video registratie van installatie via app vicare gelukt?
Stap 4 video verbinding met de WiFi Vitoconnect zelf (met eigen wachtwoord) - zonder gebruik te maken van de vicare app - gelukt?
Stap 5 video verbinding met de WiFi van de Px modem/router in de vicare app (met Px WiFi wachtwoord) gelukt?

We proberen te helpen en proberen te weten te komen waar het fout loopt

Werd bovenstaande "video"procedure gevolgd? Indien ja misschien best hulp zoeken op www.userbase.be.

De eigelijke plaatsing is gebeurd door de installateur, ik heb vervolgens alles gedaan via de app.
ik weet het ook niet maar moest het nodig zijn zoals ik reeds aangehaald heb, eerst proberen zonder dyndns want dit heb je alleen maar nodig als je ip adres zou veranderen en dat gebeurt zo frequent niet en maakt het alleen maar complexer, ik denk dat je meer gebruikers hiervan zou kunnen terugvinden via userbase.be/forum. heb zelf totaal geen ervaring met vitoconnect 100 alleen geef ik hier mee wat ik weet over portmapping.....
NB: DHCP is gewoon de bbox die automatisch ip adressen toekent aan de toestellen die op zijn netwerk worden aangesloten
... ik heb een zwaar vermoeden dat DynDNS en poortmapping hier niet van toepassing zijn, de Viessmann app/server neemt dat zeer waarschijnlijk/quasi zeker voor zijn rekening ….
Tja, het werkt niet zonder, maar tot nu toe ook niet met....
Ik ga je niet tegenspreken, maar het staat wel letterlijk in de handleiding.

Reputatie 7
Badge +4
... ik heb een zwaar vermoeden dat DynDNS en poortmapping hier niet van toepassing zijn, de Viessmann app/server neemt dat zeer waarschijnlijk/quasi zeker voor zijn rekening ….
Daar had ik inderdaad al eens geneusd, maar is me tochn iet helemaal duidelijk hoor.
Actief : Selecteer het vakje --> Duidelijk
Dienst : Kies ‘geen’ --> Duidelijk
Protocol : Selecteer het protocol in functie wat de software-editor vraagt. --> ? Ik denk TCP-UDP
Als je niet zeker bent voer een regel voor TCP in en één voor UDP dan kun je achteraf nog een regel wissen om te zien bij welke het nog wel of niet werkt
Externe/interne poort : Hangt af van de software wat er wordt gevraagd. --> ?Is ditdan 2x hetzelfde poortnummer? Men vraagt ook begin en einde
daar mag je inderdaad twee maal de zelfde poort voor extern en intern invoeren
Interne poort : Voer het vaste IP-adres in van het apparaat
zal dit van je vitoconnect zijn volgens mij(zoals een spelconsole) dat moet worden doorgestuurd. Het IP-adres vindt u in de apparaat instellingen. -->Zal men wel het vakje interne HOST bedoelen ipv poort
Externe poort : Leeg laten, tenzij de software-uitgever het anders aangeeft.
Beschrijving : Geef de poortnaam voor het doorsturen in. --> vrij te kiezen?

Ik heb hier echt geen ervaring mee...

zoals ik hier regelmatig opgeef op dit forum is het interessant om voor alles wat met internet en netwerkproblemen te maken heeft, altijd interessant om ook ondertussen eens de vraag op het bevriend forum ( userbase.be/forum ) te stellen, waar wel wat specialisten zitten in deze materie

een voorbeeld van > portmapping kan je mss ook al een beetje al leidraad dienen.
Reputatie 7
Badge +4
Ref.
Vitoconnect100 (installatievideo unboxing & installatie)
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnect.html
User guide
https://www.viessmann.be/content/dam/vi-brands/BE/global/PDFs/NL/17.%20TDIS/MASA/Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf/_jcr_content/renditions/original./Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf


Bbox2 of 3 maakt niet veel uit vermoed ik (als uw internet voor andere dingen werkt)
= lage beveiliging inschakelen (en bevestigen) om de betrokken poorten te openen in MyPx
Met dynamische adressering wordt vermoed ik de standaard gebruikte interne LAN DHCP adressering bedoeld

Ik zie wel in de video dat gebruik dient te worden gemaakt van een android of ios app (smartphone) en in eerste instantie contact moet worden gemaakt met "WiFi Vitoconnect" in de registratieprocedure en pas daarna met het WiFi Proximus home netwerk (en dus de Px modem/router)

Werd bovenstaande "video"procedure gevolgd? Indien ja misschien best hulp zoeken op www.userbase.be.
Zoziet het er uit:
Daar had ik inderdaad al eens geneusd, maar is me tochn iet helemaal duidelijk hoor.
Actief : Selecteer het vakje --> Duidelijk
Dienst : Kies ‘geen’ --> Duidelijk
Protocol : Selecteer het protocol in functie wat de software-editor vraagt. --> ? Ik denk TCP-UDP
Externe/interne poort : Hangt af van de software wat er wordt gevraagd. --> ?Is ditdan 2x hetzelfde poortnummer? Men vraagt ook begin en einde
Interne poort : Voer het vaste IP-adres in van het apparaat (zoals een spelconsole) dat moet worden doorgestuurd. Het IP-adres vindt u in de apparaat instellingen. -->Zal men wel het vakje interne HOST bedoelen ipv poort
Externe poort : Leeg laten, tenzij de software-uitgever het anders aangeeft.
Beschrijving : Geef de poortnaam voor het doorsturen in. --> vrij te kiezen?

Ik heb hier echt geen ervaring mee...
zie Internet poorten openen op je bbox

Reageer