Ik heb serieuze problemen om de vitoconnect 100 te verbinden met het internet. Ik dacht geholpen te zijn door de topic https://nl.forum.proximus.be/internet-10/viessmann-vitoconnect-100-verbinden-via-b-box-3v-modem-43076/index1.html#post599606 maar helaas.
De vitoconnect verbindt succesvol met de router, maar raakt er precies niet voorbij naar de Viessman-server. Hij raakt dus niet op het internet.
Nu staat in de handleiding uitdrukkelijk dat de poorten 80 en 443 open moeten staan. Ik heb dat geprobeerd zoals uitgelegd in bovenstaande link (via MyProximus en "mijn producten") maar dat werkt niet. In tegendeel het loopt nog sneller mis.
Wat mij wel opvalt is dat ik daar nog een BBox 2 zie staan, terwijl ik nu al een maand een Bbox3 heb. Kan dat invloed hebben?
Dynamic IP moet ik ook instellen blijkbaar, hoe werkt dat?
Er wordt een paswoord en gebruikersnaam gevraagd...ik ken er niks van :-(
Mogelijk als dat eenmaal Ok is ben ik geholpen?
Iemand ervaring hiermee, of in het algemaan met het installeren van de vitoconnect op de Bbox 3?
Bladzijde 1 / 3
Hallo Persuader.
Ik heb ook al wat gesukkeld met de Vitoconnect 100. Vorige week wilde deze na een stroomonderbreking van ca. 1 uur ook niet meer verbinden met de Viessmann server. Bovenste LED groen (= verbinding met ketel OK), onderste LED geel (= verbinding met WLAN-router OK). Mijn router is een b-box 3V+. De Vicare app op m'n smartphone (iphone 5) geeft aan dat er geen verbinding is met de Viessmann server.
Ik heb dan de vraag gesteld op het Viessmann forum (https://www.viessmann-community.com/t5/Experten-fragen/keine-Verbindung-Viessmann-Server-und-Vitoconnect-100/qaq-p/78217/comment-id/70561#M70561) en zoals aangeraden doo Benjamin Reuter ('community manager')eerst de Vitoconnect uitgeschakeld en daarna de router (b-box) uitgeschakeld. Vervolgens eerst de b-box weer opgestart en daarna de Vitoconnect. De twee LEDs lichten nu wel groen. De Vicare app gaf nu echter aan dat er geen verbinding was van de Vitoconnect met de ketel!!! Na een tweetal dagen was ook deze verbinding weer OK zonder dat ik daar iets moest voor doen.
Mijn conclusie is dat het Vitoconnect gebeuren nog niet goed uitgerijpt is en er nog bugs moeten opgelost worden.
Als je met het IP adres naar jouw b-box gaat is de Vitoconnect dan in de lijst "Ethernet"?
Het forum https://www.viessmann-community.com/ is wel een goede hulp, jammer genoeg in 't Duits.
Ik heb ook al wat gesukkeld met de Vitoconnect 100. Vorige week wilde deze na een stroomonderbreking van ca. 1 uur ook niet meer verbinden met de Viessmann server. Bovenste LED groen (= verbinding met ketel OK), onderste LED geel (= verbinding met WLAN-router OK). Mijn router is een b-box 3V+. De Vicare app op m'n smartphone (iphone 5) geeft aan dat er geen verbinding is met de Viessmann server.
Ik heb dan de vraag gesteld op het Viessmann forum (https://www.viessmann-community.com/t5/Experten-fragen/keine-Verbindung-Viessmann-Server-und-Vitoconnect-100/qaq-p/78217/comment-id/70561#M70561) en zoals aangeraden doo Benjamin Reuter ('community manager')eerst de Vitoconnect uitgeschakeld en daarna de router (b-box) uitgeschakeld. Vervolgens eerst de b-box weer opgestart en daarna de Vitoconnect. De twee LEDs lichten nu wel groen. De Vicare app gaf nu echter aan dat er geen verbinding was van de Vitoconnect met de ketel!!! Na een tweetal dagen was ook deze verbinding weer OK zonder dat ik daar iets moest voor doen.
Mijn conclusie is dat het Vitoconnect gebeuren nog niet goed uitgerijpt is en er nog bugs moeten opgelost worden.
Als je met het IP adres naar jouw b-box gaat is de Vitoconnect dan in de lijst "Ethernet"?
Het forum https://www.viessmann-community.com/ is wel een goede hulp, jammer genoeg in 't Duits.
@Martin alle hulp/input is welkom ….
Hallo .
Even aangeven hoe het bij mij verliep om de Vitoconnect te activeren.
Ik heb eerst in 'My Proximus' de poorten 80 en 443 vrijgegeven. Daarna gezien of DHCP op 'on' stond (inloggen op de b-box met IP adres en user-wachtwoord en kijken onder 'My Modem'). WPA2 wachtwoord was standaard in de WIFI instellingen, daar moest ik niets veranderen.
Voor de Vitoconnect heb ik op zolder (ketel hangt op de zolder) een extra access point geïnstalleerd (met UTP-kabel naar de b-box).
Ik heb dan de Vicare app gedownload op mijn iPhone, een account aangemaakt, QR-code gescand enz... en de Vitoconnect volgens de handleiding geactiveerd. Alles werkte dan goed voor ongeveer een half uur. Daarna gaf de Vicare app aan dat de verbinding met de ketel verbroken was maar de bovenste LED was wel nog groen!
Ik heb dan op het Viessmann forum het probleem voorgelegd: https://www.viessmann-community.com/t5/Experten-fragen/Vitoconnect-keine-Verbindung/qaq-p/72600/comment-id/65229#M65229 en uiteindelijk functioneerde alles.
Mijn ervaring (en ik ben niet de enige) met de Vitoconnect is dat de software gebrekkig is, ik heb er wat over gesakkerd.
Blijkbaar duurt het steeds enkele dagen voor alles correct communiceert: ketel met Vitoconnect, Vitoconnect met router, router met Viessmann server. Na een stroomonderbreking komt het niet van zelf in orde.
Portmapping heb ik niet nodig gehad.
WPA2 wachtwoord was standaard ingesteld op mijn modem (inloggen op modem, onder WIFI kijken naar security).
Ik heb wel de Duitse handleiding van het internet gedownload: "Montage und Serviceanleitung für die Fachkraft, Vitoconnect 100, typ OPTO1". Die is veel vollediger.
Met de b-box zelf heb ik ook de nodige problemen om bv. na een stroomonderbreking weer alles (2 TV-decoders, computer, printer, WIFI-extender, omvormer van de zonnepanelen, enz...) te doen functioneren. Vooral een van de twee decoders en de Vitoconnect geven dan problemen.
Groeten.
Raf
Raf
Even aangeven hoe het bij mij verliep om de Vitoconnect te activeren.
Ik heb eerst in 'My Proximus' de poorten 80 en 443 vrijgegeven. Daarna gezien of DHCP op 'on' stond (inloggen op de b-box met IP adres en user-wachtwoord en kijken onder 'My Modem'). WPA2 wachtwoord was standaard in de WIFI instellingen, daar moest ik niets veranderen.
Voor de Vitoconnect heb ik op zolder (ketel hangt op de zolder) een extra access point geïnstalleerd (met UTP-kabel naar de b-box).
Ik heb dan de Vicare app gedownload op mijn iPhone, een account aangemaakt, QR-code gescand enz... en de Vitoconnect volgens de handleiding geactiveerd. Alles werkte dan goed voor ongeveer een half uur. Daarna gaf de Vicare app aan dat de verbinding met de ketel verbroken was maar de bovenste LED was wel nog groen!
Ik heb dan op het Viessmann forum het probleem voorgelegd: https://www.viessmann-community.com/t5/Experten-fragen/Vitoconnect-keine-Verbindung/qaq-p/72600/comment-id/65229#M65229 en uiteindelijk functioneerde alles.
Mijn ervaring (en ik ben niet de enige) met de Vitoconnect is dat de software gebrekkig is, ik heb er wat over gesakkerd.
Blijkbaar duurt het steeds enkele dagen voor alles correct communiceert: ketel met Vitoconnect, Vitoconnect met router, router met Viessmann server. Na een stroomonderbreking komt het niet van zelf in orde.
Portmapping heb ik niet nodig gehad.
WPA2 wachtwoord was standaard ingesteld op mijn modem (inloggen op modem, onder WIFI kijken naar security).
Ik heb wel de Duitse handleiding van het internet gedownload: "Montage und Serviceanleitung für die Fachkraft, Vitoconnect 100, typ OPTO1". Die is veel vollediger.
Met de b-box zelf heb ik ook de nodige problemen om bv. na een stroomonderbreking weer alles (2 TV-decoders, computer, printer, WIFI-extender, omvormer van de zonnepanelen, enz...) te doen functioneren. Vooral een van de twee decoders en de Vitoconnect geven dan problemen.
Groeten.
Raf
Raf
Vooalleer met uw wagen over de module te rijden misschien toch nog
a) het advies van rafolen/community viessmann hierboven opvolgen (module uit, bbox uit bbox aan module aan)
b) https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html onderstaande proberen
Controleer of de 2 bovenste LED's op de Vitoconnect nog steeds branden. Het kan nodig zijn om de WiFi-verbinding van Vitoconnect naar je thuisnetwerk opnieuw te initialiseren (door ongeveer gedurende 10 s de toets op de linkerzijkant ingedrukt te houden) en nadien vanuit de ViCare-app de aanmeldprocedure vanaf het begin te hernemen
c) de betrokken viessmann community raadplegen (registreren)
https://www.viessmann-community.com/t5//user/userregistrationpage
in eerste v. laten nakijken of uw registratie al dan niet ok is (2*groen -> herstart/wit en dan groen/geel)
misschien kan men u in het engels helpen (eventueel kan google translate - https://translate.google.be/ - soelaas nederlands-duits brengen voor eenvoudige zinsconstructies)
d) eventueel de app deleten op uw smartphone en herinstalleren
e) uw installateur of indien nodig beroep doen op viessmann belgie https://www.viessmann.be/nl/contact.html
Succes (en laat ons later iets weten over de finale oplossing)
a) het advies van rafolen/community viessmann hierboven opvolgen (module uit, bbox uit bbox aan module aan)
b) https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html onderstaande proberen
Controleer of de 2 bovenste LED's op de Vitoconnect nog steeds branden. Het kan nodig zijn om de WiFi-verbinding van Vitoconnect naar je thuisnetwerk opnieuw te initialiseren (door ongeveer gedurende 10 s de toets op de linkerzijkant ingedrukt te houden) en nadien vanuit de ViCare-app de aanmeldprocedure vanaf het begin te hernemen
c) de betrokken viessmann community raadplegen (registreren)
https://www.viessmann-community.com/t5//user/userregistrationpage
in eerste v. laten nakijken of uw registratie al dan niet ok is (2*groen -> herstart/wit en dan groen/geel)
misschien kan men u in het engels helpen (eventueel kan google translate - https://translate.google.be/ - soelaas nederlands-duits brengen voor eenvoudige zinsconstructies)
d) eventueel de app deleten op uw smartphone en herinstalleren
e) uw installateur of indien nodig beroep doen op viessmann belgie https://www.viessmann.be/nl/contact.html
Succes (en laat ons later iets weten over de finale oplossing)
Je kan voor DynDNS de gratis no-IP gebruiken bv. (https://www.noip.com/)
maar het moet eerst werken door het wan ip adres van je bbox in te voeren en poortnummer om bv een service op een server aan te spreken die op je bbox lokaal netwerk hangt dus in de vorm van :
Http://mijnWanIpadres:server-service-poortnummer
mijnWanIpadres kun je bv hier opvragen http://www.mijn-ip.net/
maar het moet eerst werken door het wan ip adres van je bbox in te voeren en poortnummer om bv een service op een server aan te spreken die op je bbox lokaal netwerk hangt dus in de vorm van :
Http://mijnWanIpadres:server-service-poortnummer
mijnWanIpadres kun je bv hier opvragen http://www.mijn-ip.net/
De handleiding maakt een onderscheid tussen twee soorten 'pinken':
Als de LED 2 'flitst' (0,5 sec aan en 0,5 sec uit) en LED 3 'pulseert' (0,1 sec aan en 0,9 sec uit) dan betekent dat:
Volgens de (Engelse) 'Installation and Service Instructions': LED 2 (wifi) flashes red en LED 3 (!) pulsates yellow = No connection to the internet, WLAN password off the home network is incorrect: Re-enter.
Het verschil tussen 'Flashes' en 'Pulsates' is: Flashing: 0,5 sec aan en 0,5 sec uit; Pulsating: 0,1 sec aan en 0,9 sec uit.
In de Duitse 'Montage- und Serviceanleitung'' is sprake van Led (wifi) blinkt rot und Led (!) blitzt gelb = "Keine Verbindung zum Internet. WLAN-Passwort de Heimnetzwerks stimmt nicht. Eingabe wiederholen."
Het verschil tussen 'Blinken' en 'Blitzen': Blinken is 0,5 sec aan en 0,5 sec uit; Blitzen: 0,1 sec aan en 0,9 sec uit.
Heb je de uigebreide Duitse of Engesle handleiding bij de hand?
Succes.
Raf
Als de LED 2 'flitst' (0,5 sec aan en 0,5 sec uit) en LED 3 'pulseert' (0,1 sec aan en 0,9 sec uit) dan betekent dat:
Volgens de (Engelse) 'Installation and Service Instructions': LED 2 (wifi) flashes red en LED 3 (!) pulsates yellow = No connection to the internet, WLAN password off the home network is incorrect: Re-enter.
Het verschil tussen 'Flashes' en 'Pulsates' is: Flashing: 0,5 sec aan en 0,5 sec uit; Pulsating: 0,1 sec aan en 0,9 sec uit.
In de Duitse 'Montage- und Serviceanleitung'' is sprake van Led (wifi) blinkt rot und Led (!) blitzt gelb = "Keine Verbindung zum Internet. WLAN-Passwort de Heimnetzwerks stimmt nicht. Eingabe wiederholen."
Het verschil tussen 'Blinken' en 'Blitzen': Blinken is 0,5 sec aan en 0,5 sec uit; Blitzen: 0,1 sec aan en 0,9 sec uit.
Heb je de uigebreide Duitse of Engesle handleiding bij de hand?
Succes.
Raf
Ok laat ons dan ietwat proberen verder te gaan
Indien het gewerkt heeft zullen die poorten wel opengezet geweest zijn (zijn ze nog open vfr. MyPx?)
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
Vraag 1
Wat is een goede WiFi verbinding?
Een voldoende sterk WiFi-signaal komt overeen met twee streepjes getoond op bijvoorbeeld uw smartphone in de nabije omgeving van uw verwarmingsketel.
Indien het gewerkt heeft zullen die poorten wel opengezet geweest zijn (zijn ze nog open vfr. MyPx?)
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
Vraag 1
Wat is een goede WiFi verbinding?
Een voldoende sterk WiFi-signaal komt overeen met twee streepjes getoond op bijvoorbeeld uw smartphone in de nabije omgeving van uw verwarmingsketel.
Als je op 4 meter staat geeft dit nog geen garantie dat je wifi signaal niet kan verstoord worden door andere naburige wifi signalen
zie ook > wifi tips
zie ook > wifi tips
Heren,
Paswoord ben ik zeker van want ik heb al eens bewust een verkeerd ingegeven en dan geeft de app een fout.
Maar...mocht u daarjuist een krak gehoord hebben...dat was mijn klomp die gebroken is.
Omstreeks 13u30 heb ik mijn pogingen gestaakt en speelde de vitoconnect vrolijk voor kerstboom.
Om 17u53 is alles OKgekomen (groen + groen) en dit zonder verder ingrijpen van mij... Dus zoals Raf al aangaf, het heeft blijlbaar wat tijd nodig?!
Ik vrees de eerstkomende stormmpanne of eender wat dat bbox enof vitocnnect zal doe, herstarten, maar nu werkt het, OEF!
Die anderstalige handleidingen ga ik toch eens moeten opzoeken en downloaden.
Aan jullie alle drie mijn welgemeende grote dank voor alle bijstand!
Paswoord ben ik zeker van want ik heb al eens bewust een verkeerd ingegeven en dan geeft de app een fout.
Maar...mocht u daarjuist een krak gehoord hebben...dat was mijn klomp die gebroken is.
Omstreeks 13u30 heb ik mijn pogingen gestaakt en speelde de vitoconnect vrolijk voor kerstboom.
Om 17u53 is alles OKgekomen (groen + groen) en dit zonder verder ingrijpen van mij... Dus zoals Raf al aangaf, het heeft blijlbaar wat tijd nodig?!
Ik vrees de eerstkomende stormmpanne of eender wat dat bbox enof vitocnnect zal doe, herstarten, maar nu werkt het, OEF!
Die anderstalige handleidingen ga ik toch eens moeten opzoeken en downloaden.
Aan jullie alle drie mijn welgemeende grote dank voor alle bijstand!
Eventueel beroep doen op
https://www.viessmann-community.com/
Spijtig genoeg blijkbaar enkel in het Duits (er zij slechts een drietal posts m.b.t. Vitoconnect connectieproblemen, maar op het eerste zicht niet direct bruikbaar)
De hierboven vermelde info uit de userguide duidt mijn inziens aan dat alles ok is op voorwaarde dat de poorten geopend werden voor de installatie/registratie van de Vitoconnect module
Vraagjes
Stap 3 video registratie van installatie via app vicare gelukt?
Stap 4 video verbinding met de WiFi Vitoconnect zelf (met eigen wachtwoord) - zonder gebruik te maken van de vicare app - gelukt?
Stap 5 video verbinding met de WiFi van de Px modem/router in de vicare app (met Px WiFi wachtwoord) gelukt?
We proberen te helpen en proberen te weten te komen waar het fout loopt
https://www.viessmann-community.com/
Spijtig genoeg blijkbaar enkel in het Duits (er zij slechts een drietal posts m.b.t. Vitoconnect connectieproblemen, maar op het eerste zicht niet direct bruikbaar)
De hierboven vermelde info uit de userguide duidt mijn inziens aan dat alles ok is op voorwaarde dat de poorten geopend werden voor de installatie/registratie van de Vitoconnect module
Vraagjes
Stap 3 video registratie van installatie via app vicare gelukt?
Stap 4 video verbinding met de WiFi Vitoconnect zelf (met eigen wachtwoord) - zonder gebruik te maken van de vicare app - gelukt?
Stap 5 video verbinding met de WiFi van de Px modem/router in de vicare app (met Px WiFi wachtwoord) gelukt?
We proberen te helpen en proberen te weten te komen waar het fout loopt
ik weet het ook niet maar moest het nodig zijn zoals ik reeds aangehaald heb, eerst proberen zonder dyndns want dit heb je alleen maar nodig als je ip adres zou veranderen en dat gebeurt zo frequent niet en maakt het alleen maar complexer, ik denk dat je meer gebruikers hiervan zou kunnen terugvinden via userbase.be/forum. heb zelf totaal geen ervaring met vitoconnect 100 alleen geef ik hier mee wat ik weet over portmapping.....
NB: DHCP is gewoon de bbox die automatisch ip adressen toekent aan de toestellen die op zijn netwerk worden aangesloten
NB: DHCP is gewoon de bbox die automatisch ip adressen toekent aan de toestellen die op zijn netwerk worden aangesloten
Heb ik gehoord, ik dacht eerst dat er een F16 door de geluidsmuur ging 😉.
Raf
Raf
... ik heb een zwaar vermoeden dat DynDNS en poortmapping hier niet van toepassing zijn, de Viessmann app/server neemt dat zeer waarschijnlijk/quasi zeker voor zijn rekening ….
Actief : Selecteer het vakje --> Duidelijk
Dienst : Kies ‘geen’ --> Duidelijk
Protocol : Selecteer het protocol in functie wat de software-editor vraagt. --> ? Ik denk TCP-UDP
Als je niet zeker bent voer een regel voor TCP in en één voor UDP dan kun je achteraf nog een regel wissen om te zien bij welke het nog wel of niet werkt
Externe/interne poort : Hangt af van de software wat er wordt gevraagd. --> ?Is ditdan 2x hetzelfde poortnummer? Men vraagt ook begin en einde
daar mag je inderdaad twee maal de zelfde poort voor extern en intern invoeren
Interne poort : Voer het vaste IP-adres in van het apparaat
zal dit van je vitoconnect zijn volgens mij(zoals een spelconsole) dat moet worden doorgestuurd. Het IP-adres vindt u in de apparaat instellingen. -->Zal men wel het vakje interne HOST bedoelen ipv poort
Externe poort : Leeg laten, tenzij de software-uitgever het anders aangeeft.
Beschrijving : Geef de poortnaam voor het doorsturen in. --> vrij te kiezen?
Ik heb hier echt geen ervaring mee...
zoals ik hier regelmatig opgeef op dit forum is het interessant om voor alles wat met internet en netwerkproblemen te maken heeft, altijd interessant om ook ondertussen eens de vraag op het bevriend forum ( userbase.be/forum ) te stellen, waar wel wat specialisten zitten in deze materie
een voorbeeld van > portmapping kan je mss ook al een beetje al leidraad dienen.
Ref.
Vitoconnect100 (installatievideo unboxing & installatie)
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnect.html
User guide
https://www.viessmann.be/content/dam/vi-brands/BE/global/PDFs/NL/17.%20TDIS/MASA/Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf/_jcr_content/renditions/original./Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf
Bbox2 of 3 maakt niet veel uit vermoed ik (als uw internet voor andere dingen werkt)
= lage beveiliging inschakelen (en bevestigen) om de betrokken poorten te openen in MyPx
Met dynamische adressering wordt vermoed ik de standaard gebruikte interne LAN DHCP adressering bedoeld
Ik zie wel in de video dat gebruik dient te worden gemaakt van een android of ios app (smartphone) en in eerste instantie contact moet worden gemaakt met "WiFi Vitoconnect" in de registratieprocedure en pas daarna met het WiFi Proximus home netwerk (en dus de Px modem/router)
Werd bovenstaande "video"procedure gevolgd? Indien ja misschien best hulp zoeken op www.userbase.be.
Vitoconnect100 (installatievideo unboxing & installatie)
https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnect.html
User guide
https://www.viessmann.be/content/dam/vi-brands/BE/global/PDFs/NL/17.%20TDIS/MASA/Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf/_jcr_content/renditions/original./Vitoconnect%20100%20OPTO1%20MA&SA.pdf
Bbox2 of 3 maakt niet veel uit vermoed ik (als uw internet voor andere dingen werkt)
= lage beveiliging inschakelen (en bevestigen) om de betrokken poorten te openen in MyPx
Met dynamische adressering wordt vermoed ik de standaard gebruikte interne LAN DHCP adressering bedoeld
Ik zie wel in de video dat gebruik dient te worden gemaakt van een android of ios app (smartphone) en in eerste instantie contact moet worden gemaakt met "WiFi Vitoconnect" in de registratieprocedure en pas daarna met het WiFi Proximus home netwerk (en dus de Px modem/router)
Werd bovenstaande "video"procedure gevolgd? Indien ja misschien best hulp zoeken op www.userbase.be.
Dat kun je inderdaad nooit uitsluiten alles kan defect gaan, maar het grootste probleem is om dit te kunnen uitvissen

ja, daar verschiet ik niet van

Privébericht sturen naar Raf: klik hier
PB gestuurd
Ik ga hier morgen op verder testen. Moet nu weg.
Nogmaals m'n dank.
Nogmaals m'n dank.
mss best ook een privébericht sturen naar Raf 't zou kunnen dat dit eerder opvalt bij hem, enfin je ziet maar..
Privébericht sturen naar Raf: klik hier
Privébericht sturen naar Raf: klik hier
Ik heb iets geplaatst onder de man z'n post, je weet nooit dat hij de magische oplossing heeft.
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/viessmann-vitoconnect-100-verbinden-via-b-box-3v-modem-43076/index1.html#post608069
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/viessmann-vitoconnect-100-verbinden-via-b-box-3v-modem-43076/index1.html#post608069
vlug nog eens tussenspringen, omdat ik zie dat het nog niet opgelost is, mss kun je best eens proberen om contact op te nemen met Raf , waarbij het blijkbaar uiteindelijk bij hem opgelost is geraakt.
> https://www.bouwinfo.be/forum/technieken/elektriciteit/vitoconnect-100-verbinden-b-box-3v-modem daar kun je op bericht sturen klikken of klik hier
of je kunt het ook proberen door hem een PB te sturen >
pb naar Raf sturen
NB: https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
google search connecting probleem
Link had ik inderdaad al eerder gevonden.
Hij is er uitgekomen door enkel bij myproximus de beveiliging op laag te zetten. Naar mijn gevoel zou dat ook moeten volstaan, maar ja het wil maar niet lukken.
Ik die seffens nog een aantal finale testen, denk dat ik daarna aan het einde zit.
Hey persuader,
vlug nog eens tussenspringen, omdat ik zie dat het nog niet opgelost is, mss kun je best eens proberen om contact op te nemen met Raf , waarbij het blijkbaar uiteindelijk bij hem opgelost is geraakt.
> https://www.bouwinfo.be/forum/technieken/elektriciteit/vitoconnect-100-verbinden-b-box-3v-modem daar kun je op bericht sturen klikken of klik hier
of je kunt het ook proberen door hem een PB te sturen >
pb naar Raf sturen
NB: https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
google search connecting probleem
vlug nog eens tussenspringen, omdat ik zie dat het nog niet opgelost is, mss kun je best eens proberen om contact op te nemen met Raf , waarbij het blijkbaar uiteindelijk bij hem opgelost is geraakt.
> https://www.bouwinfo.be/forum/technieken/elektriciteit/vitoconnect-100-verbinden-b-box-3v-modem daar kun je op bericht sturen klikken of klik hier
of je kunt het ook proberen door hem een PB te sturen >
pb naar Raf sturen
NB: https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnected-faq.html
google search connecting probleem
Om op m' eigen vraag te antwoorden, WPA2 staat geselecteerd bij wachtwoord.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.