Beste,
Ik ben nog maar een tweetal maanden klant bij proximus en ik heb sedert begin redelijk wat problemen met de Wifi van de BBOX3 zelf..
-> Wifi signaal is goed maar opeens ( zowel op de 2.4 GHz als de GHz) is er geen internetconnectie mogelijk op beide Wifi netwerk. Je ben wel veerbonden met de BBOX wifi maar geen internetconnectiviteit. Enkel herstart van de BBox brengt weer Wifi met internetconnectiviteit.
Dit gebeurd bijna dagelijks.... En we zijn lichte gebruikers...
-> Installateur heeft ook Wifi Bridge aanbevolen en geinstalleerd voor proximus TV... Heb het gevoel dat sedertdien de snelheid van onze Wifi drastich naar beneden is gegaan.. op verschillende speedtesten is gebleken dat ik soms minder dan 10 Mbps haal...
Soms heb ik het gevoel dat ik beter bij telenet was gebleven...
Iemand hetzelfde voor of eventueel een oplossing?
Bedankt!
Groeten,
Anthony
Bladzijde 2 / 2
Dat klopt wat de installateur beweert als je bv weet dat er voor een HD programma te bekijken dat dit 6,5 Mbit/s in beslag neemt.
Natuurlijk als je speedtest doet via http://speedtest.net en je modem lijnsnelheid is bv 20 Mbps en je bent op je decoder een HD programma aan het bekijken dan is het normaal dat je maar ongeveer 10 Mbps als speedtest zal aflezen.
Om een gedacht te hebben van je modem lijnsnelheid zou je een speedtest moeten doen terwijl je bv met pc of laptop rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan je bbox modem en terwijl je decoder af staat.
En dit kan je dan weer vergelijken met wat je krijgt als waarde op http://proximus.be/internetsnelheid , als het terug werkt natuurlijk 😉
Natuurlijk als je speedtest doet via http://speedtest.net en je modem lijnsnelheid is bv 20 Mbps en je bent op je decoder een HD programma aan het bekijken dan is het normaal dat je maar ongeveer 10 Mbps als speedtest zal aflezen.
Om een gedacht te hebben van je modem lijnsnelheid zou je een speedtest moeten doen terwijl je bv met pc of laptop rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan je bbox modem en terwijl je decoder af staat.
En dit kan je dan weer vergelijken met wat je krijgt als waarde op http://proximus.be/internetsnelheid , als het terug werkt natuurlijk 😉
dat is het proberen waard
bedankt :-)
Maar is het niet zo dat de decoder over die bridge al een groot gedeelte van uw bandbreedte afneemt..?
De installateur beweerde van niet ... maar ik denk van wel...
bedankt :-)
Maar is het niet zo dat de decoder over die bridge al een groot gedeelte van uw bandbreedte afneemt..?
De installateur beweerde van niet ... maar ik denk van wel...
Je kan dus dan ook een extra router aansluiten op die wifibridge in bridge mode om dan eventueel te kijken als ik daar wifi verlies ?
Wifi uitschakelen op de BBOX en zelf een router installeren zal niet gaan zeker? Ik verlies dan waarschijnlijk hotspot functionaliteit ergens anders en dan moet ik de decoder ook bedraad aangesloten zien te krijgen..
De wifi bridge werkt op de 5GHz wifi van de bbox3 dus deze kan je niet uitzetten wel de 2.4 GHz op je bbox3 kan je uitzetten.
Als je bv op de wifi bridge een switch aansluit kan je op deze switch meerder toestellen aansluiten, bv decoder, laptop, pc enz...
wifi bridge kan ook gebruikt worden als repeater
voor alle verder uitleg en details zie
http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
waar ook de link staat naar de user manual waar alles in detail uitgelegd wordt.
de link naar deze manual > klik hier
voor alle verder uitleg en details zie
http://bgctv.skynetblogs.be/#WiFi-Bridge-Repeater
waar ook de link staat naar de user manual waar alles in detail uitgelegd wordt.
de link naar deze manual > klik hier
ok 🙂
Je kan dus dan ook een extra router aansluiten op die wifibridge in bridge mode om dan eventueel te kijken als ik daar wifi verlies ?
Wifi uitschakelen op de BBOX en zelf een router installeren zal niet gaan zeker? Ik verlies dan waarschijnlijk hotspot functionaliteit ergens anders en dan moet ik de decoder ook bedraad aangesloten zien te krijgen..
Je kan dus dan ook een extra router aansluiten op die wifibridge in bridge mode om dan eventueel te kijken als ik daar wifi verlies ?
Wifi uitschakelen op de BBOX en zelf een router installeren zal niet gaan zeker? Ik verlies dan waarschijnlijk hotspot functionaliteit ergens anders en dan moet ik de decoder ook bedraad aangesloten zien te krijgen..
ik heb ook eens op http://proximus.be/internetsnelheid geprobeerd maar er worden geen snelheden gegeven.
Nu denk ik eraan dat een paar dagen geleden er nog zijn die op deze test geen resultaat kregen, hopelijk is het geen algemene fout en is het te wijten aan het werken aan hun servers dit weekend!
Nu denk ik eraan dat een paar dagen geleden er nog zijn die op deze test geen resultaat kregen, hopelijk is het geen algemene fout en is het te wijten aan het werken aan hun servers dit weekend!
die test van de snelheid op http://proximus.be/internetsnelheid zal waarschijnlijk niet lukken omdat ze vandaag onderhoud aan de servers doen, later deze avond nog eens proberen.
je kan ook op de wifi bridge een pc of laptop aansluiten enz...
je kan ook op de wifi bridge een pc of laptop aansluiten enz...
Bedankt, ik had die zaken al eens gelezen.
Kanaal wisselen heeft niet geholpen en dan de tips om netwerk te verbeteren ook we.
Het enigste wat ik daaraan zondig is de aanwezigheid van 4 camera's in huis die connectie hebben over de wifi.
Maar of dit dan het wifi signaal zou platleggen zou straf zijn denk ik...
Kanaal wisselen heeft niet geholpen en dan de tips om netwerk te verbeteren ook we.
Het enigste wat ik daaraan zondig is de aanwezigheid van 4 camera's in huis die connectie hebben over de wifi.
Maar of dit dan het wifi signaal zou platleggen zou straf zijn denk ik...
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Beste Martin en Redsfan, bedankt voor jullie reactie.
Ik verlies geen internetconnectie indien aangesloten met een kabel. ( Powerline adapor die in Lan poort zit van de BBOX en dan ook ergens anders in een PC.
Het zijn op dat moment alles toestellen die verbonden zijn op die Wifi die geen connectie meer hebben met internet.. ( voor zover dat ik alles heb kunnen nagaan 🙂 )
Wifi bridge is enkel gebruikt voor de TV (kan je die wifi bridge ook voor iets anders gebruiken?)
Heb even gekeken naar die link voor internetsnelheid die je moet halen, maar is even buiten gebruik ..
@Redsfan
Ik heb ook al veranderd van kanaal wat niet echt veel hielp..
Ik verlies geen internetconnectie indien aangesloten met een kabel. ( Powerline adapor die in Lan poort zit van de BBOX en dan ook ergens anders in een PC.
Het zijn op dat moment alles toestellen die verbonden zijn op die Wifi die geen connectie meer hebben met internet.. ( voor zover dat ik alles heb kunnen nagaan 🙂 )
Wifi bridge is enkel gebruikt voor de TV (kan je die wifi bridge ook voor iets anders gebruiken?)
Heb even gekeken naar die link voor internetsnelheid die je moet halen, maar is even buiten gebruik ..
@Redsfan
Ik heb ook al veranderd van kanaal wat niet echt veel hielp..
Het wifi signaal kan wel goed zijn maar het kan soms nog beter door een ander kanaal te kiezen waardoor je minder storing hebt van naburige huizen.
verlies je ook internet connectie als je uw pc/laptop verbindt met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox?
Heb je dat ook voor op andere toestellen verbonden met wifi.
Of is het via de wifi bridge dat wifi verbinding maakt.
De internetsnelheid die je minimum zou moeten kunnen halen kan je hier opvragen
http://proximus.be/internetsnelheid
Heb je dat ook voor op andere toestellen verbonden met wifi.
Of is het via de wifi bridge dat wifi verbinding maakt.
De internetsnelheid die je minimum zou moeten kunnen halen kan je hier opvragen
http://proximus.be/internetsnelheid
Bladzijde 2 / 2
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.