Hallo,
Zaterdag is een technieker het internet komen omschakelen van adsl naar vdsl(2), en er is ook digitale tv geinstalleerd. De modem bevindt zich beneden, de digitale tv (decoder+tv) 2 verdiepingen hoger. Er was reeds een internet kabel tot boven getrokken. Voor digitale tv echter niet en dit was op dat moment niet zo vanzelfsprekend dus kwam de technieker met de draadloze PLC oplossing. Dat bleek ook te werken, na enkele keren proberen maar uiteindelijk had ik digitale tv die op dat moment naar behoren functioneerde. Echter zag het lampje van het huisje toen al rood (flikkerend). Het duurde dan ook niet lang of er kwamen storingen in het beeld en het signaal begon gewoon weg te vallen. Sindsdien heb ik het meeste dat ik zelf kan geprobeerd (zonet zelfs die plc opnieuw geinitialiseerd) maar nu krijg ik zelfs geen enkel signaal meer. Zelfs een melding op scherm dat er geen netwerk wordt gevonden. Het opmerkelijke is dat na herinitialisatie ik wel degelijk een blijvend groen huisje te zien krijg wanneer de plc's terug op hun plaats zitten. Dit wordt echter rood/verdwijnt vanaf dat de decoder wordt ingestoken en dus opstart.
Ik leg mijn probleem hier voor in het geval iemand een oplossing weet. Mij lijkt het dat de afstand toch te groot is, en het daarom nooit deftig zal werken via PLC. Enkel het feit dat de digitale tv bij installatie even feilloos heeft gewerkt, en ik een groen huisje krijg bij herinstellen doen mij twijfelen.
Alle hulp welkom, anders wordt het proberen nog een kabel door te trekken tot boven.
P.S.: Internet werkt normaal, met de nieuwe modem heb ik zelfs draadloos tot boven.
Mvg
Belgacom TV via PLC doet het niet (meer)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.