ZDF en ARD moeten blijven



wij zijn al jaren trouwe kijkers van deze zenders en zijn een reden waarom we bij belgacom TV aangsloten zijn, en wij hebben zeker geen boodschap aan vervanging door weer nieuwe commercielen zenders met nog meer onderbrekingen door reclame. trouwens het programma aanbod van prosieben geeft vooral de amerikaanse politieseries die ook al op de vlaamse zenders te zien zijn.

68 reacties














PS Wat zou Testaankoop hiervan zeggen wij nemen alvast contact met ze hierover.


Dit is de vorige keer, als er ook sprake van was, ook al gebeurd en dit heeft bij mijn weten niet veel opgebracht.



Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Ik ben het ermee eens dat de kwaliteit van ARD en ZDF niet kan vergeleken worden met die van Sat1 of Prosieben. Inderdaad héél veel Amerikaanse in het duits gedubte series en filmen, die ik liever in de originele taal hoor (eventueel met ondertiteling), en die genoeg op 2BE, Vier, Vijf, Vitaya en Acht ( allicht nog andere) gegeven worden..



Vermits ik toch noch de analoge kabel had aangehouden, is het voor mij simpel voor 8,20€ dicigorderhuur ook Telenet dig. TV erbij te nemen. Belgacom TV houd ik nog aan, omdat dat dan toch maar ca. 4€ meer kost dan zonder Belgacom TV en enkel Telenet dig. TV(waar ik dan een Musicpack zou moeten bijnemen voor 5,95€). Bovendien staat er nog teveel op mijn aangekochte V4-decoder, wat ik zonder Belgacom TV niet meer kan bekijken/afspelen al zullen al die duitse filmen en shows allicht toch onafspeelbaar worden vanaf 14/5? Met alles overstappen naar Telenet zie ik sowieso niet zitten, vermits ik alles bij Belgacom in een Comfortpack heb zitten, met Mobile Smart20 voor maar 10€ en ik over de rest wél tevreden ben.



Telenet heeft Sat1 en Prosieben er afgesmeten en behoudt ARD en ZDF, wat me een verstandige keuze lijkt. ARD en ZDF hebben nl. veel eigen originele producties en filmen.

Reputatie 7
Badge +1


Klopt Elsa, en als je een aangekochte decoder hebt, maak je die totaal onbruikbaar door Belgacom TV op te zeggen. Dan moet je al héél ver gaan; alles van de harde schijf bekijken en niks meer in PVR opnemen (alleen nPVR). Dus alles sowieso een hele tijd dubbel laten lopen om alles bij te zien. En ik ben eigenlijk wel content van die V4. Ik heb ondertussen online de Telenet dig. TV besteld met enkel de preïnstallatie (is een versterker plaatsen aan de kabelingang, wat gratis is). De rest doe ik met een selfstarter pakket. Dan kan ik het allermaal op mijn gemak eens bekijken. Ze komen (zonder tegenbericht) op 24/05 's namiddags... het zal me benieuwen. Vind het wel spannend om dat allemaal zelf nog eens te doen. Het kost max. 30€ (activering 50€ minus 20€ online korting), digicorderhuur 4 maanden gratis; het kabelabonnement was in maart al een jaar verlengd (182,43€) en dat wordt dan maandelijks verrekend/afgetrokken (nog 10 maanden). Ik zit dus 4 maanden gratis (promo tot 20/05/13) en nog eens 6 maanden aan enkel de digicorderhuur van 8,20€. Daarna wordt het ca. 23,80€ afhankelijk van eventuele prijsaanpassingen. Ik zet dat hier maar op het forum, al zal het weinig uithalen, want Belgacom lijdt hierdoor toch geen schade. maar een overstap met andere elementen wordt nu wel héél gemakkelijk...













Anita,


dat is je volle recht en waarom niet trouwens als die zenders van cursiaal belang zijn voor u dan zou ik juist het zelfde doen

en dat weet Belgacom trouwens ook wel dat er zullen veranderen om die reden en dit zullen de cijferaars bij Belgacom wel ongeveer berekend hebben wat het gevolg is van het schrappen, het is trouwens een dagelijks komen en gaan van klanten zowel bi Belgacom als bij Telenet.


Om die reden zullen ze bv ook nooit zenders schrappen als ze weten dat er bv 80% van de kijkers heel veel belang hechten aan die zenders, want dan weten ze ook dat ze de TV afdeling mogen opdoeken!


Nu hoop ik voor u dat ze binnen enkele maanden bij Telenet niet juist dezelfde beslissing nemen, maar dan komen ze waarschijnlijk weer bij het Belgacom TV aanbod ;-)



Groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Ik wed voorlopig op 2 paarden hé...we zien nog wél. angel

Reputatie 7
Badge +1


Zo is dat. Ieder zijn meug, en vrijheid mijn blijheid...Mij bleef ook geen andere keuze dan ook een Telenetaansluiting te nemen. Het bizarre is, dat ik in 2009 niet voor Telenet dig. TV maar voor Belgacom TV koos omdat Telenet ARD van de analoge kabel haalde (verleden jaar, september geloof ik, ook nog ZDF). 't kan raar lopen. Zoals ik hierboven al uitlegde, heb ik nu Telenet dig. TV 10 maanden voor totaal ca. 50€ (incl. kabelabonnement, omdat ik de analoge kabel in maart voor een jaar vooruit heb betaald, wat nu per maand wordt verrekend). Daarna kan ik nog zien wat ik doe. Maar enkel Telenet biedt nu nog ARD en ZDF aan vlgs. mij, tenzij je met schotelantenne werkt. Mobistar en Snow niet vlgs. mij.

Reputatie 7
Badge +1


Bij TV Vlaanderen krijg je ARD en ZDF in HD er gratis bij....maar met schotelantenne.

Reputatie 7
Badge +1


Ik ben al 3 dagen programma's en filmen aan het overkopiëren, een héél werk, en ik ben het stilaan beu. Het is nu 14/05 - 02:00 uur 's nachts en ik heb zojuist nog een van ZDF opgenomen film gestart om over te kopiëren. Die is nu dus nog afspeelbaar. Ik zal morgenvroeg wel zien.














Misschien wordt dit ook wel niet direct geblokkeerd en heb je nog tijd om alles over te kopieren eigenlijk wel straf dat ze dit niet kunnen meedelen aan u aangezien je de vraag gesteld hebt.






Groetjes, Elsa




Reputatie 7
Badge +1


Laatste update: ze staan nu nog altijd in de TV-gids, maar zonder programma-informatie. Opnemen kan dus niet meer via de TV-gids, Misschien nog wel met manuele opname? Afspeelbaar zijn ze ook nog altijd...Ik blijf kopiëren, al hangt het me al lang de keel uit...Eigenlijk schandalig dat ze hier geen klare wijn in schenken! Dit is écht klantonvriendelijk !angry



Gebeurt de omschakeling tijdens de namiddagupdate van de TV-gids ? Zal me benieuwen! Ik doe nu zeker geen herstart! Ze hadden toch minstens 14 dagen op voorhand moeten verwittigen of en wanneer de opnames zouden onafspeelbaar worden! Of is overkopiëren nu illegaal geworden ineens?



Ik krijg dus totaal geen reactie hierover van de Evadienst (mogen ze niks zeggen?). Ook niet trouwens over mijn Charles2 problemen.Niks meer gehoord. En de klant; hij sukkelde voort...

Reputatie 7
Badge +1


Ik ga zelfs verder. Mijn privépost overt dit onderwerp is ('per ongeluk'?) ui de lijst van verzonden items verdwenen....Het zal wel weer aan mijn liggen zeker?..Spooky!

Reputatie 7
Badge +1


Je zou er inderdaad paranoide vanworden hé...ik ben nog volop aan het kopiëren...de namiddagupdate van de TV-gids is kort bij...misschien allermaal moeite voor niets? Waarom dan geen duidelijk standpunt innemen?



BTW, heb zoëven een mail gekregen van Telenet: ze gaan het teveel betaalde jaarabonnement (ca. 150€) onmiddellijk teerugstorten op mijn rekening. Van een correcte behandeling gesproken !

Reputatie 7
Badge +1


Zoals ik al zei, de namiddagupdate van de TV-gids nog even afwachten??

Reputatie 7
Badge +1


laatste update: ARD en ZDF staan nog in deTV-gids, maar nu met het bekende infoscherm. Prosieben staat op 278, en Sat1 op 279... Laten ze die staan om opgenomen programma's afspeelbaar te houden? Momenteel blijven ze nog steeds afspeelbaar. Konden ze dat dan niet gewoon zeggen??? nu voel ik me toch ergens voor de zot gehouden.

Reputatie 7
Badge +1


ik heb zowat 80% van mijn opnames gekopieerd, zo'n 50 uur aan materiaal. Heb een selectie gemaakt. De rest laat ik staan, ook zowat de helft van de gekopieerde opnames laat ik ook nog dubbel staan op de decoder als test. Ik ben het nu wel even beu...Bij elke film titel en info ingeven en voor en achter stukjes afsnijden. Ik verzeker je dat ik dat de eerstvolgende maanden niet meer doe...



Beste noël,

Gezien de buitensporige eisen van ARD en ZDF is Belgacom genoodzaakt beide
zenders vanaf 14 mei 2013 van het scherm te halen.

Belgacom verontschuldigt zich voor dit ongemak.

Vanaf 14 mei 2013 komen wel twee andere Duitse zenders (ProSieben en Sat.1) in het
basisaanbod.

Met vriendelijke groeten,

Eva













Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Er zijn er nu toch al enkelen die insinueren van Belgacom op te zeggen, maar stel nu dat al de echte ZDF en ARD fans dit doen


dan gaat Belgacom het zeker de moeite niet meer vinden om die twee zenders terug binnen te halen, allee dat is toch hetgeen ik er van denk!




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa
















Ter info: gans het lijstje met verschillende posts omtrent ZDF & ARD en ook PRO7 & SAT1


vind je ? http://community.belgacom.be/comment/106849" rel="nofollow" target="_blank" title="Permalink




Groetjes, Elsa




Reageer