ZDF en ARD moeten blijven



wij zijn al jaren trouwe kijkers van deze zenders en zijn een reden waarom we bij belgacom TV aangsloten zijn, en wij hebben zeker geen boodschap aan vervanging door weer nieuwe commercielen zenders met nog meer onderbrekingen door reclame. trouwens het programma aanbod van prosieben geeft vooral de amerikaanse politieseries die ook al op de vlaamse zenders te zien zijn.

68 reacties



Never ending story ARD ZDF Belgacom



Inderdaad kijk maar ► http://community.belgacom.be/comment/106849" target="_blank laugh yes
Het is ver gekomen dat de beste zenders van onze buurlanden al moeten verdwijnen. Misschien moeten ze wel plaats maken voor nog meer aribische zenders waar onze oorspronkele belgische bevolking niets aan heeft. Dus binnenkort ook de nederlandse zenders eruit.
Sedert de aanpassing van de menu's heb ik nog niets anders dan problemen gehad met belgacom TV, bijna dagelijks moeten we de decoder herstarten of hebben we geen menu's of klankstoring, het altijd wel wat.
Ben altijd zeer tevreden geweest van belgacom TV maar nu is de maat bijna vol als dit niet snel veranderd liggen ze eruit.
  • geplaatst 18:36 door ApotheothusIntense Userhttp://community.belgacom.be/comment/114866" title="Permalink




Jan jij bent ook de enige die hier blijft doorlullen over die duitse zenders.Ik denk nu wel dat de meeste klanten van belgacom begrepen hebben dat die 2 zenders niet terug komen.Trouwens er zijn er 3 anderen in de plaats gekomen.Net zoals er bij ons 3 weg zijn gegaan.Even verduidelijken of anders kan je niet volgen.Bij telenet WDR/SAT1/PRO7 en bij belgacom ARD/ZDF/WDR maar ik denk wel dat je niet hoeft te klagen want je hebt RTL/SAT1 en pro7 in de plaats.Daarbij al dat gezever over belgacom is voor niets nodig,je hebt nog genoeg alternatieven om je geliefkoozde zenders te zien.



Reputatie 7
Badge +1


Ja dat klopt. en ik ben ook niet akkoord dat je 2 kwaliteitszenders zomaar kunt vervangen door 2 of 3 commerciele zenders van de RTL-groep. Waarom heeft Telenet dan Sat1 en Prosieben afgestoten en ARD + ZDF behouden? Ik heb nu voor een prijsje dig. TV van Telenet bijgenomen met gratis preistallatie (versterker op de antenne-ingang). Ik heb dat hier al een paar keer gezegd, ik had nog altijd de kabel (analoog) dus de aansluiting was simpel. Ik heb nu 5 duitse zenders bij Telenet en 3 (waarvan alleen RTL overlapt ) dus 7 totaal. Bij Telenet vooral gebruik van ARD en ZDF (ook wat Eurosport2). De rest allemaal bij Belgacom wegens het nPVR-systeem.

Reputatie 7
Badge +1


Tja, zo ieder zijn mening zeker? Hangt ook sterk af van waar je woont en wat je gebruikersprofiel is.

Reputatie 7
Badge +1


Het is voor mijn wél duidelijk dat het RTL-verleden van Bellens hier een rol in gespeeld heeft. Is vlgs. mij géén zuivere koffie....maar ja, een parlementaire onderzoekscommissie gaan ze hier niet voor opstarten denk ik. Hij heeft ook een PS-signatuur. Maar ene met NV-A signatuur is daarom ook niet automatisch beter hé. Het is overigens niet abnormaal dat de politiek hier in meespeelt als ca. 51% in handen van de staat is. Maar Telenet is nu bijna volledig in Amerikaanse handen...die kennen alleen maar commerciële zenders met véél reclame. Ik hou mijn hart vast!frown Als Belgacom aan France Telecom verpatst wordt, zie ik het maar duister in.cool

    • geplaatst 09:23 door ApotheothusIntense Userhttp://community.belgacom.be/comment/114992" title="Permalink





    Jan dat je er geen woorden aan vuil wul maken begrijp ik maar al te best,want je lijkt het toch niet te begrijpen.











    • geplaatst 09:33 door ApotheothusIntense Userhttp://community.belgacom.be/comment/114993" title="Permalink
      [/list]




      Ah Ursula lang geleden,ik dacht al dat ik je nooit zou terugzien. Maar je ziet wel als puntje bij paaltje komt gebeurt dit altijd.Je zult het wel tegen mij hebben dus mag je me ook aanspreken met m'n naam,als je die zenders wil zal je waarschijnlijk wel iets moeten doen zoals ik enkele draden hiervoor heb gezegd.Je kan natuurlijk altijd ook eindeloos blijven wachten.In ieder geval veel suxes gewenst. smiley











      • geplaatst 09:45 door ApotheothusIntense Userhttp://community.belgacom.be/comment/114994" title="Permalink
        [/list]




        Jan wat je daar antwoord op die post van Yamahazu heb ik ook al 100 keren herhaald dat een operator zelf zijn zenders bepaald die hij uitzend.Dus of hij er nu 2 of 5 verwijdert daar kan jij of nog de hoogste piet niets aan doen.En als jij bv.storingen hebt op tv. dan is dit brutte peg want heeft iemand u verplicht belgacom te nemen?Ik denk van niet.Daar heb je zelf voor gekozen.






        [/list]

Reputatie 7
Badge +1


Tussendoor en nevenaf maar toch ergens thuishorend in dit topic: ik heb eens een film van Sat.1 (vervangzender bij Belgacom, maar wég bij Telenet) opgenomen. Je gelooft je ogen niet! die maken blokken reclame van 12 minuten nà een half uur, na een uur en 10 minuten voor het einde! Dat is 36 minuten reclame! als je daar de marges van 5 voor en bv. 10 nà bijtelt kom je op 51 minuten nutteloze schijfruimte voor een film van anderhalf uur ! Al goed dat de commerciële zenders hier het zo bont niet maken, al durven die ook soms blokken van 7 minuten hanteren alle 10 minuten...In realtime overgekopiëerd via scart op een DVD-HDD-recorder (kwaliteit van 3 uur p. DVD) en de reclame eruit geknipt. Een besparing van 1,2GB per film! Geef mij maar ARD en ZDF met minimum reclame...die kun je opnemen met 2 minuten voor en 2 minuten nà. Met die uitzenduren zijn ze in Duitsland nogal strikt. Op 2 filmen spaar je dan een derde film uit op de HDD van je decoder/digicorder...zodat je ze rustig kunt laten staan.



Ik heb nu voor ARD/ZDF Telenet bijgenomen voor een gunstige prijs en 4 maanden digicorderhuur gratis en ook gratis basisinstallatie (versterker plaatsen op antenne-ingang). Ik ben dus ook benieuwd wat die met ARD/ZDF gaan doen...die zijn immers meer in Vlaanderen verankerd.

Reputatie 7
Badge +1


Als gebruiker van beide providers kan ik stellen dan de beeldkwaliteit volledig gelijkwaardig is. Bij Belgacom wel zeldzame korte storingen bij het nPVR afspelen (zijn ze servers aan het onderhouden in de vakantie?), maar dat weegt niet op tegen de voordelen van het systeem. Veel hangt natuurlijk ook af van je lijnprofiel, en daar is weinig aan te doen. brengt vectoring soelaas?.

Reputatie 7
Badge +1


over het belangenconflict Bellens/Doutrelepont in de plotse move naar (duitse) RTL-zenders zou best eens een onderzoekscommissie komen, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet direct...teveel stinkende potjes?indecision

  • geplaatst 17:59 door Jan23 .Favorite Userhttp://community.belgacom.be/comment/116083" title="Permalink




Monique,





volledig akkoord met je stelling !


Het deed mij ook raar opkijken als ik de tekst las. Men wil rekening houden met de keuzes van de kijker . . . Maar als duizenden vragen om ARD en ZDF dan gaat dat niet. Wang gevoel met deze klantenhoudingen .. .










geachte ,ik zou graag weten als er nog besprekingen lopen in verband met ARD en ZDF , indien deze posten definitief weg zijn zal ik na 30 jaar trouwe


klant weggaan bij belgacom , ik wil deze posten absolut behouden ,ik weet niet als dit bericht bij belgacom zelf terecht komt ,maar zou hier nu toch


snel een antwoord op willen HET IS BLIJKBAAR NIET MOGELIJK HIEROVER EEN MAIL TOT BELGACOM TE RICHTEN????????


o.a. TELENET biedt ARD en ZDF nog altijd aan en na informatie zullen zij dat ook blijven doen


Vriendelijke groeten Georges






Reputatie 7
Badge +1


nieuwe ontwikkeling, vervolg van het verhaal. Vanaf deze week (eerst vandaag vastgesteld) zijn de filmen en programma's opgenomen op de decoder van ARD en ZDF niet meer afspeelbaar wegens 'zenders niet meer in het aanbod'...Ik had er gelukkig maar 3 meer opstaan, de rest dus toch niet voor niks overgekopieerd! Dus ca. 4 maanden na het verdwijnen van deze zenders uit het aanbod. Allemaal zonder enige communicatie of verwittiging! Vind ik toch maar minnetjes...verrassing

Reputatie 7
Badge +1


Patrick, die films v. ARD/ZDF zijn dus nog ca. 4 maanden na het verdwijnen van deze zenders uit het aanbod/de TV-gids afspeelbaar gebleven, eerst nu niet meer. Omdat ze toch nog afspeelbaar bleven , had ik er nog een tiental niet via scart op een DVD/HDD-recorder overgekopieerd. Daarvan hadden we er al 7 bekeken, en nog 3 laten staan. De rest had ik wel in realtime overgekopieerd. Kwaliteitsverlies amper merkbaar want origineel toch ook maar in SD.

Reputatie 7
Badge +1


Telenet biedt ook een hoop rommel hoor, en de helpdesk heeft vooral ook de neiging je voetbalpakketten op te dringen en die zijn ook niet allemaal even wakker. Ik heb al lang ook Telenet bijgenomen. Omdat ik toch nog de analoge kabel had aangehouden, was dat geen meerkost (8,20€ digicorderhuur, waarvan 4 maanden gratis, maar gecompenseerd omdat ik een Sportboeket,(toen 10,80€ nu 9,95€) bij Belgacom uitspaarde). Als je alleen wilt kijken is een CI+ module met smartcard (als je TV zo'n slot heeft) al voldoende (69€ eenmalig) en betaal je enkel de kabelaansluiting (ca. 15,60€). Ik geef toe dat ik 90% Belgacom TV blijf gebruiken omdat het handiger is met het nPVR-systeem. Alleen voor ARD/ZDF en sommige overlappende series (je kan er 2 gelijktijdig opnemen bij Telenet, bij Belgacom maar één, tenzij je de aparte afleveringen programmeert in nPVR). En schoener-fernsehen.com is een optie om (gratis) op je PC te kijken. Dat is hierboven al ergens uitgelegd. En ja, de arrogantie van de franstalige top bij belgacom stoort mij ook regelmatig, maar het blijft een schitterend bedrijf. En Telenet is nu ook van de amerikanen, en die kennen ook alleen maar kassa/kassa hé.

Reputatie 7
Badge +1


Apotheothus; er zit evengoed veel rommel bij Belgacom. Er zullen wel mensen zijn die daar naar kijken,en ik heb daar geen probleem mee. Belgacom is voor mij superieur door het nPVR-systeem. met Telenet alleen zou ik nog een boel analoog van de kabel op DVD-HDD-recorders(s) moeten opnemen, omdat wij zelden kijken naar uitzendingen op het uitzenduur. Dus bijna altijd na of tijdens (chaseplay) de opname. Akkoord, ze hebben franse knoeiers aan die Charles-software gezet, of ze hadden een V4-decoder in huis gehaald die voor die Charles-software niet helemaal geschikt was. Dat probleem geraakte uiteindelijk wel opgelost, maar het heeft veel te lang geduurd, wat waarschijnlijk iets met de te logge structuur te maken heeft. Er waren deze zomer ook problemen met de servers voor het afspelen van nPVR-opnames (bij mij af en toe korte storingen van ca. 1 seconde of zo), maar ook dat geraakte uiteindelijk opgelost. Maar dat maakt het leven spannend hé. Bij Telenet zou ik niet weten waarover te schrijven, tenzij onlangs over een mislukte activering van een CI+module met smartcard bij mijn schoonmoeder. Na meer dan een maand hadden ze dat eindelijk gezien, daarvoor was het altijd mijn schuld, zo van 'u zult wel iets verkeerd doen'.. Ik krijg daar het zuur van. Ik kende op den duur de hele menustructuur van de TV vanbuiten en ook de installatieprocedure en de parameters die moesten ingegeven worden...ontevreden Nu werkt het perfect. Maar ook mijn V4 werkt nu perfect met de laatste Charlesversie. En ik moet ook zeggen, dat de Evadienst prima werk levert en mij altijd correct en vlug geholpen heeft, ook bij facturatieproblemen. Maar ook de facturatiedienst van Telenet levert goed werk, nog geen klachten gehad, maar ze moeten dan ook maar enkel analoge TV en digicorderhuur aanrekenen. Ik probeer daar objectief in te zijn.

Reputatie 7
Badge +1


jaja, sat1, pro7, Rtl zitten bij Belgacom. Rtl, vox, ntv + ARD/ZDF zitten nu bij Telenet...

Reputatie 7
Badge +1


't is natuurlijk niet illegaal dat hij dat doet hé Apotheothus, maar een zekere voorkennis is niet uit te sluiten. Maar ook Marc Coucke heeft voor 2 miljoen aandelen verkocht. Dus abnormaal is het niet écht. En in alle bedrijven is de waardestijging van de aandelen betaald door de klanten hé, maar die ondernemers moeten ons daar diensten of producten voor geven die enigszins behoorlijk werken en niet alleen lege marketing.

Reageer