Waarom komt er geen reaktie op de vraag voor uitbreiding zenderaanbod?

  • 2 April 2012
  • 27 reacties
  • 1087 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Aan het EVA en TV Team,


Waarom is er geen uitbreiding meer van het zenderaanbod? Toen ik vijf jaar geleden Belgacom TV nam was het zenderaanbod vergeleken met de concurrentie vrij goed. In het begin hadden we geen BBC en MTV zenders, maar dat werd gauw goedgemaakt. Ook hadden we dan in het basisaanbod een aantal zenders oa Discovery kanalen, BBC Ent, TCM en enkele anderen die bij de concurrentie wel in een betaalpakket zaten.

Nu zoveel jaar later, zitten die dus ook in een betaalpakket en loopt belgacom ook hopelaas achter bij de concurrentie. Waar ze nog wel een voorsprong op hebben zijn denk ik de Franse zenders. Maar de grote groep NL talige kijkers word heel slecht bediend.

Er is hier al zoveel maal gevraagd om meer Duitse zenders maar dat kan dan blijkbaar niet. Bij Belgacom ARD, ZDF en de herhaalzender met 20 min programma per dag BRF, die heeft de concurrentie niet en daar moeten we dan blij om zijn zeker? De concurrentie heeft wel ARD, ZDF, WDR, Pro7, Sat1, RTL en binnenkort ook VOX en NTV. Bij Belgacom ook geen Fox Life HD (zender met recente en NL ondertitelde Amerikaanse series en films) TNT HD (zelfde soort zender als Fox Life) Out TV (Gay lifestyle in NL taal en series, films NL ondertiteld) zat vroeger bij Belgacom in een belachelijk duur sexpakket. Nu bij Telenet in Lifestyle. Sundance SD zit nu ook in Basis bij Telenet. Sundance HD is wel bij Belgacom, maar enkel als betaalzender. CNBC de belangrijkste informatieve financiele zender met ook entertainmentprogramma's, helaas weer niet bij Belgacom. BBC Ent (Bij BGC in betaalpakket en niet ondertiteld, bij concurrentie ondertiteld en in de basis) Een aantal zenders zijn wellicht moeilijker om eventueel aan te bieden wegens stevige banden met Telenet, ik denk hieraan aan oa Studio100tv, Njam, Life, Ment, Stories enz. Over het radioaanbod wil ik het dan nog niet hebben want dat is helemaal huilen met de pet op.

Internationale zenders zoals Al Jazeera English, Russia Today, CCTV, TRT, RTP, ERt, TV Polonia zijn ook niet beschikbaar. Belgacom heeft alleen nog maar oog voor Franse zenders, vanaf 1 mei de zoveelste erbij "Star"

Ook is Belgacom het voetbal kwijt, geen filmkanalen zoals Prime en ga zo maar door.

Wat we wel hebben wat de concurrentie dus niet heeft zijn Anne, Rai2, Rai3, M2, KTO, M6shopping, Baby TV, BRF echt heel aantrekkelijke zenders waar je onmiddelijk klant voor gaat worden.

En dan maar beweren dat ze alle zenders aanbieden die de kabel schrapt één bieden ze alvast niet aan WDR dus. Als je dan toch digitale TV moet nemen omdat de kabel verschillende analoge zenders schrapt kun je beter kabel nemen, dan heb je alle geschrapte zenders, dus ook WDR en nog een heleboel andere, sommige zenders wil blijkbaar niet aanbieden en anderen zitten dan weer exclusief bij Telenet.

Ik hoop echt dat er wat gaat veranderen, maar ik vrees ervoor.

Ik vraag me dus echt af of ze bij Belgacom TV in slaap gevallen zijn! Er komt ook nooit reaktie op.

Als je dit leest, lees dit dan niet enkel, maar geef zelf ook je mening!

27 reacties

Badge +1
Niet te vergeten we hebben wel een basket zender he. Dit is nu de enige zender die nog een beetje nuttig is en die telenet niet heeft. Al zijn ver wel niet veel matchen maargoed het is een begin.

Reputatie 6
Badge +1
Dus dat moet dan het gebrek aan al de rest goed maken? Voor mij en veel andere abonnees is dat echt onvoldoende. Het mag er van mij zeker zijn, maar zou liever hebben dat ze investeren in hun zenderaanbod.
Reputatie 5
Badge +2
100% gelijk William43! Ik kan het niet anders verwoorden, goed gezegd!

Het radioaanbod is nog op zijn zachts gezegd zeer triestig. Geen Nostalgie NL (FR-versie wél beschikbaar), geen Story FM, geen Club FM, geen TopRadio, geen Music Choice, geen buitenlandse radio (zelfs geen Franse),...

Waarom lanceert Belgacom ook geen eigen betaalfilmzender? Belgacom Movie ofzo? Mogelijkheden genoeg.

Nee, Belgacom schiet pas waarschijnlijk in actie als de abonnees massaal het aftrappen. Ik heb diverse mensen horen zeggen dat ze liever naar Telenet Digital TV gaan omwille van het betere zenderaanbod. Ik kan ze ook geen ongelijk geven. Telenet doet tenminste moeite voor hun klanten én luistert naar hun klanten. Bij Belgacom is dat heel wat minder...

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou ook al lang overgestapt zijn, maar Telenet is bij mij niet beschikbaar. Ik zou het enkel maar doen wegens het zenderaanbod.
Reputatie 5
Badge +3
Hopeloze eindeloze discussie waar het EVA-team niet op zal reageren...william43, heb je dit item persoonlijk aan eva doorgespeeld? Normaal antwoord ze langs deze weg.

OK, wat het zenderaanbod en het voetbal betreft scoort TN momenteel het hoogst, volgend jaar kan het dan misschien terug andersom zijn, het is en zal altijd een financieel kat en muis spelletje blijven...ik kijk momenteel de kat uit de boom, ben nog maar 7 maanden BGC TV klant, vind het persoonlijk spijtig dat het voetbal, waar nu de mooiste matchen van de competitie, bij TN te zien zijn, hopelijk zal dit in 2014 anders worden verdeeld, of volledig bij BGC TV terug, wie weet?

Wat de technische kant van de concurrent betreft, er zijn daar blijkbaar ook soms problemen en niet van de kleinste: tijdens de ronde van Vlaanderen was er in Evergem een storing van een paar uren en dit tijdens de volle finale, was te zien op één in "man bijt hond"...zo zie je maar!


"Niet te vergeten we hebben wel een basket zender he. Dit is nu de enige zender die nog een beetje nuttig is en die telenet niet heeft. Al zijn ver wel niet veel matchen maargoed het is een begin."


Euh, zover ik weet bij Telenet 2 NBA wedstrijden per week. (mss kan Axanna bevestigen?) En NBA is geen klein beetje hoger niveau dan het belgisch basketbal.



"Wat de technische kant van de concurrent betreft, er zijn daar blijkbaar ook soms problemen en niet van de kleinste: "

nogthans is Belgacom gekend van zijn "landelijke" outages...maar ja, je hebt nog maar 7 maand Belgacom TV :)

gisteren iemand man bijt hond gezien? het ging over het feit van grote panne bij telenet midden in de finale van vlaanderens mooiste (koers)

persoonlijk heb ik nog geen panne gehad op 2 jaar belgacom tv, hout vasthouden.......

mvg
Reputatie 5
Badge +3
@xenne, met de concurrent bedoel ik TN,

nogthans is Belgacom gekend van zijn "landelijke" outages...maar ja, je hebt nog maar 7 maand Belgacom TV 🙂...wat bedoel je daar juist mee?

Ik heb ook al wat probleempjes gehad met de decorder en zoverder, telkenmale van korte duur, opgelost door een reset, bij TN ging het over een panne van uren!

Mvg.
sommige mensen vergeten nogal snel...
Reputatie 5
Badge +3
Sorry xenne, het was voor Bart bedoeld mijn post hierboven.

Beste Bart, sommige vergeten snel? We zitten hier wel op een forum om de medeklanten advies te geven en te helpen ,maar niet om ongefundeerde domme opmerkingen naar elkanders kop te smijten!

Je moet mijn tekst goed lezen en begrijpen, nog eens, wat ik bedoel is dat ik inderdaad in het begin bij BGC TV veel technische probleempjes had, de laatste maanden is het, behalve eens sporadisch de decorder resetten, aanvaardbaar geworden, hopelijk blijft het zo...

In verband met je opmerking over de zogezegde landelijke outages...slaat op niets, weet van een BGC technieker dat het in grootsteden nog wat anders is!

Vriendelijke groeten en nog een prettige dag...

Reputatie 5
Badge +3
En, william43, heb je al een reactie van Eva gekregen? Want daar ging het toch uiteindelijk over in deze post met jouw onderwerp i.v.m. geen reactie van Eva en BGC.

Mvg.
U heb gelijk William43 er zijn alleen franstalling zenders ze mogen eens nederlands zenders of zenders met nederlands ondertiteld bij zetten .

eddy
Reputatie 6
Badge +1
Helaas geen reaktie van EVA, zoals verwacht.

In het verleden heb ik heel veel vrienden en kennissen overtuigd om naar Belgacom over te stappen. Nu zeggen daar vele van, we waren beter bij Telenet gebleven, want buiten heel veel Franse zenders is er op Belgacom TV niet veel te beleven. Sommigen zijn reeds terug naar Telenet gegaan. Jammer, maar blijkbaar wil Belgacom niet naar zijn NL talige tv klanten luisteren.
Badge
Misschien is het niet meer dezelfde persoon van vroeger die aanwezig is op het forum?Wilt natuurlijk niet zeggen dat dat aanbod niet verbetert,maar kan wel verklaren waarom Eva hier niet op reageerd.Al versta ik dat wel.Zij krijgt alles op haar nek en kan daar helemaal niets aan verhelpen,en elke dag dat geklaag en gezever moeten lezen en misschien op haar werk .ok nog wat stres ik denk dat het niet leuk is.
Reputatie 6
Badge +1
  • Ofwel zijn ze er volop mee bezig, maar ben bang van niet.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb soms de hoop dat ze er al volop mee bezig zijn, maar denk dat het ijdele hoop is.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb vaak de ijdele hoop dat ze er volop mee bezig zijn, maar ik vrees ervoor. Axana, EVA is een team van een hele groep mensen. Maar blijkbaar geeft de EVA ivm het zenderaanbod niet thuis.
Reputatie 1
Mijn raad voor diegenen die bepaalde gratis zenders willen is: koop alvast een chromecast: http://www.zdnet.be/nieuws/156566/google-chromecast-wat-kan-je-ermee/
Ik heb die al een hele tijd in huis en gebruik die om van alles te casten vanop mijn laptop naar mijn TV (die geen smart TV is)
Even ter info: nieuwe benaming is nu "google cast"
hopelijk wordt de functie ook binnenkort mogelijk in de Proximus TV app.
een draad van 4 jaar geleden ... sja ...
Dat noemen ze de draad weer oppakken :-))
Nu vlug er iets tussendoor het is toch al een oude draad dus zal niet veel kwaad kunnen,
maar wat ik mij al heel lang afvraag is hoe het komt dat je niet meer op het bevriend forum te zien bent?
Beste formule die nog niet bestaat is in mijn ogen dat ieder klant een lijst krijgt met al de zenders die de provider aanbied en dat hij gewoon moet aanvinken welke zenders hij wil ontvangen en dan betaal de klant enkel voor de zenders die hij wil ontvangen.

Met mijn huidig pakket bij PX vlieg er 2/3 eruit. Bekijk nooit die zenders.
Dat voorstel heb ik al herhaalde keren gedaan op het oud forum al, maar volgens hen zou dit niet goedkoper uitvallen !?
Dat denk ik niet Elsa als ik bv enkel Vlaamse zenders wil wat de meeste klanten willen zal die formule veel goedkoper uitvallen.
Ik wil gewoon al de zenders Nederlandstalig uitzenden of anders met ondertiteling.

Wil je andere zender met andere taal dan weet je dat je meer zal moeten betalen omdat er pak minder mensen zijn die die zender willen en dan betaal je ervoor meer simpel.
SNOW heeft dit geprobeerd en ze zijn al lang failliet !

Reageer