Aan het EVA en TV Team,
Waarom is er geen uitbreiding meer van het zenderaanbod? Toen ik vijf jaar geleden Belgacom TV nam was het zenderaanbod vergeleken met de concurrentie vrij goed. In het begin hadden we geen BBC en MTV zenders, maar dat werd gauw goedgemaakt. Ook hadden we dan in het basisaanbod een aantal zenders oa Discovery kanalen, BBC Ent, TCM en enkele anderen die bij de concurrentie wel in een betaalpakket zaten.
Nu zoveel jaar later, zitten die dus ook in een betaalpakket en loopt belgacom ook hopelaas achter bij de concurrentie. Waar ze nog wel een voorsprong op hebben zijn denk ik de Franse zenders. Maar de grote groep NL talige kijkers word heel slecht bediend.
Er is hier al zoveel maal gevraagd om meer Duitse zenders maar dat kan dan blijkbaar niet. Bij Belgacom ARD, ZDF en de herhaalzender met 20 min programma per dag BRF, die heeft de concurrentie niet en daar moeten we dan blij om zijn zeker? De concurrentie heeft wel ARD, ZDF, WDR, Pro7, Sat1, RTL en binnenkort ook VOX en NTV. Bij Belgacom ook geen Fox Life HD (zender met recente en NL ondertitelde Amerikaanse series en films) TNT HD (zelfde soort zender als Fox Life) Out TV (Gay lifestyle in NL taal en series, films NL ondertiteld) zat vroeger bij Belgacom in een belachelijk duur sexpakket. Nu bij Telenet in Lifestyle. Sundance SD zit nu ook in Basis bij Telenet. Sundance HD is wel bij Belgacom, maar enkel als betaalzender. CNBC de belangrijkste informatieve financiele zender met ook entertainmentprogramma's, helaas weer niet bij Belgacom. BBC Ent (Bij BGC in betaalpakket en niet ondertiteld, bij concurrentie ondertiteld en in de basis) Een aantal zenders zijn wellicht moeilijker om eventueel aan te bieden wegens stevige banden met Telenet, ik denk hieraan aan oa Studio100tv, Njam, Life, Ment, Stories enz. Over het radioaanbod wil ik het dan nog niet hebben want dat is helemaal huilen met de pet op.
Internationale zenders zoals Al Jazeera English, Russia Today, CCTV, TRT, RTP, ERt, TV Polonia zijn ook niet beschikbaar. Belgacom heeft alleen nog maar oog voor Franse zenders, vanaf 1 mei de zoveelste erbij "Star"
Ook is Belgacom het voetbal kwijt, geen filmkanalen zoals Prime en ga zo maar door.
Wat we wel hebben wat de concurrentie dus niet heeft zijn Anne, Rai2, Rai3, M2, KTO, M6shopping, Baby TV, BRF echt heel aantrekkelijke zenders waar je onmiddelijk klant voor gaat worden.
En dan maar beweren dat ze alle zenders aanbieden die de kabel schrapt één bieden ze alvast niet aan WDR dus. Als je dan toch digitale TV moet nemen omdat de kabel verschillende analoge zenders schrapt kun je beter kabel nemen, dan heb je alle geschrapte zenders, dus ook WDR en nog een heleboel andere, sommige zenders wil blijkbaar niet aanbieden en anderen zitten dan weer exclusief bij Telenet.
Ik hoop echt dat er wat gaat veranderen, maar ik vrees ervoor.
Ik vraag me dus echt af of ze bij Belgacom TV in slaap gevallen zijn! Er komt ook nooit reaktie op.
Als je dit leest, lees dit dan niet enkel, maar geef zelf ook je mening!
Bladzijde 2 / 2
Die hebben zwarte sneeuw gezien, moest het voor Proximus financieel interessant zijn dan hadden ze dit al lang aangeboden.
Ik wil gewoon al de zenders Nederlandstalig uitzenden of anders met ondertiteling.
Wil je andere zender met andere taal dan weet je dat je meer zal moeten betalen omdat er pak minder mensen zijn die die zender willen en dan betaal je ervoor meer simpel.
waarom zou ik méér moeten betalen voor anderstalige zenders, die ze niet moeten ondertitelen? Hier is de logica toch zoek?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.