VT4 5TV 2BE gepland op HD?

  • 27 April 2011
  • 14 reacties
  • 5083 Bekeken

beste belgacom

ik vraag mij eigenlijk af, nu dat VT4 & 5TV in vlaamse handen zijn gekomen, er niet gedacht wordt om deze zenders in HD te gaan uitzenden?

en als jullie dan toch bezig zijn, kunnen jullie misschien 2BE er ook bijnemen, hebben tenslotte de rechten van de CL

enfin, laat iets weten

mvg,

14 reacties

Ik denk niet dat Belgacom dit beslist. Er is tot nu toe nog geen nieuws in de mediawereld over recente plannen voor VT4HD e.d. Ze hadden wel al een paar jaar geleden dit uitgeprobeerd, maar sindsdien horen we er niets van.

De kans is wel groter geworden dat dit sneller zal worden uitgevoerd.
Het hangt uiteraard van de zenders zelf af om HD uit te zenden.
En VT4/VIJFTV/2BE/etc hebben tot nu toe nog niet besloten om HD uit te zenden.

Dus zou je de vraag eigenlijk aan de zenders zelf moeten richten.
verschoning, ik zal de zenders contacteren.

maar ik dacht dat vt4 al eens in hd uitgezonden had....?

enfin, woestijnvis kennende zal het wel in orde komen met hun zenders, en dan zal belgacom wel de rest doen

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Je moet niet vergeten dat dat een enorme investering is. Maar als Woestijnvis zijn kwaliteitsprogramma's medio 2012 op VT4 en/of VijfTV wil brengen zullen ze toch over een upgrade naar HD moeten nadenken. Ze hebben dus nog meer dan een jaar tijd. Wat 2BE van VTM betreft is dat een beslissing van de hele holding rond VTM.

Volgende week woensdag zendt Canvas "Het groot mediadebat" uit, dat georganiseerd wordt door de VRT-nieuwsdienst. Minister van Media Ingrid Lieten, gedelegeerd bestuurder van de VRT Sandra De Preter, CEO van De Persgroep Christian Van Thillo en hoofdredacteur van NRC Handelsblad Peter Vandermeersch zullen er praten over de toekomst van het Vlaamse medialandschap.

Misschien eens kijken of we iets te weten komen ?

Reputatie 5
Badge +2
Ik denk niet dat er bij "Het groot mediadebat" iets bekend zal geraken ivm 2BE HD, VijfTV HD of VT4 HD. Al is het opmerkelijk dat deze zenders nog niet in HD zijn. Alles hangt af van de zenders zelf.

Mvg
<quote="xenne">
maar ik dacht dat vt4 al eens in hd uitgezonden had....?
</quote>

Inderdaad, maar dit was slechts tijdelijk, met het oog op Euro 2008.
Beste xenne,

Voor alle duidelijkheid, Belgacom heeft hier inderdaad niets in de pap te brokken. De zenders zelf zijn verantwoordelijk voor de opstart van een HD-zender, Belgacom is enkel een "doorgeefluik" ;)

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Reputatie 6
Badge +1
Er zijn wel Duitse zenders beschikbaar in HD bv Pro7HD, kan daar niets van doorgegeven worden?
Reputatie 5
Badge +2
Keuze genoeg om wel te kunnen aan te bieden : Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, ARD HD, ZDF HD, BBC One HD (reeds beschikbaar in Nederland),.. en zelfs La Trois HD, Plug RTL HD en France 3 HD.

(Trouwens kan Eva nu, na anderhalve maand (!), iets meer zeggen over het al dan niet toevoegen van Duitse zenders (WDR, RTL, Pro7, Sat.1,...)? Dat was namelijk een idee van William43 in de Ideeenbus.)

Mvg
Beste Eva,

Uw antwoord aan xenne is niet helemaal correct.

Op mijn 2de TV fungeert belgacom wel als "doorgeefluik"....maar heb ik op geen enkele zender hd.

vg,

Pol
@pol55: De request ging dus over VT4,VijfTV, 2BE. Zoals EVA aanhaald kunnen zij daar niks aan doen.. die zenders bestaan gewoon nog niet. Het is aan de zenders om in HD te beginnen uitzenden (hun apparatuur moet daarvoor ook aangepast worden), en dan pas kan Belgacom dit beginnen doorgeven.
Wat dit met uw 2de tv te maken heeft, weet ik niet. Maar mss kan je u zelf wat verduidelijken?
@Bart:

Hier heb ik maar een 16Mbps op mijn telefoonlijn. Ik zou minstens 20 Mbps moeten hebben om:

1. Op mijn tweede tv hd te ontvangen.

2. Om tv te bekijken op mijn pc.

Daar kan bc wel iets aan doen of niet ?(infrastructuur)

vg,

Pol
Reputatie 6
Badge +1
Wat Duitstalige zenders betreft, ik heb er niet veel hoop op. Was vorige week op het community event en daar hebben we het er uiteraard over gehad. Ik heb mijn best gedaan om de mensen die er iets aan kunnen doen probereen te overtuigen, maar weet niet of dat gelukt is. Redenen om het niet te doen, waren oa capiciteitsgebrek, voor HD zenders zou dit probleem zich niet stellen. Mensen die graag veel Duitse zenders zien hebben wel een schotel, maar dat geld voor veel anderen dus ook, dus dat is zeker geen goed argument om het niet te doen. Populariteit, ja waarom dan wel een KTO en M6, maar die zijn er dan om bepaalde redenen van hogerhand doorgedrukt schijnt het. Men realiseerd zich wel dat deze vraag eigenlijk continu wordt gesteld en wie weet gaat het toch nog gebeuren. Dus niet opgeven!
Beste pol55,


het feit dat u geen HD kan kijken op 2 TV's heeft inderdaad te maken met dat u een 16Mb-profiel heeft. Een 20Mb of 30Mb-profiel is niet overal beschikbaar en hangt af van verschillende factoren (verzwakking op de lijn, afstand tot centrale, ...).

Maar u mag me via een privé-bericht uw lijnnummer bezorgen zodat dat we kunnen nakijken of het te wijten is aan een technisch probleem of niet.


Mvg

Eva van Belgacom

Reageer