Vraag

voortdurend uitvallen van internet op 1 van de 3 laptops

  • 30 May 2016
  • 6 reacties
  • 273 Bekeken

Aangezien noch tv noch internet werkten, hebben we onze modem (B-Box 2) een maandje terug gereset. Sindsdien is er terug tv en hebben twee van de drie laptops in huis (net als de smartphones) weer internetverbinding. Op een laptop valt de wifiverbinding echter voortdurend weg (soms wordt deze enkele momenten later automatisch opnieuw gemaakt, soms moet je handmatig opnieuw verbinden) of is er wel verbinding, maar toch "geen internet". Deze laptop heeft dit probleem niet als hij met andere wifinetwerken verbinding maakt. Wat kan hiervan de oorzaak zijn of hoe lossen we dit op?

6 reacties

Een probleem dat wel vaker voorkomt blijkbaar, je kan alvast dit hier eens lezen
=> ^verbinding-pc-onderbroken
Bedankt Elsa, heb mijn netwerkadapters geupdatet en uitgevinkt dat ze mogen worden uitgeschakeld om energie te besparen, maar dit heeft het probleem nog niet opgelost.
Heeft deze laptop andere windows versie mss tov van de andere laptops en als je dicht bij de modem staat met de laptop heb je het dan ook nog, want ik heb dit soms ook voor als ik met mijn laptop in een ander vertrek ga zitten en daar is de ontvangst laag dan durft dit ook wel gebeuren.
Staat de beveiliging van je wifi op de bbox ingesteld op WPA2 anders moet je dit eens proberen om hem op wpa2 te zetten.
Ter info:
Surf naar het configuratiemenu van uw modem op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
Voer het serienummer van uw modem in. Dit vindt u terug op het label op de achterzijde van de modem, naast het woord S/N. Klik vervolgens op de knop OK.
Klik in de linkerkolom op Advanced Settings en vervolgens op Wireless.
Security: selecteer de optie "WPA2
Encryption: selecteer de optie "AES"
Klik op de knop Apply onderaan op het scherm
In andere ruimtes is dit inderdaad niet het geval! Wat kan daar dan aan gedaan worden?

Alvast bedankt!
je zou met een wifi repeater kunnen werken (snelheid wordt wel gehalveerd) of met ethernet adapters => kijk hier eens =>
http://www.proximus.be/nl/id_cr_connecttv/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv.html
en klik daar op draadloze oplossingen.
Het zou eventueel kunnen dat je wifi iets beter is met een bbox3 dan van een bbox2 , toch wat sommigen beweren maar met mijn bbox3 van technicolor stel ik dit persoonlijk niet vast dat de ontvangst hoger is !? Dus dit is niet zeker dat je van uw probleem zou af zijn met een bbox3, die heeft wel nog een tweede wifi band op 5Ghz naast deze van 2,4 GHz maar hiervan is de verzwakking nog groter in verhouding tov 2,4 GHz en alle toestellen ondersteunen nog geen wifi op 5Ghz, de recente wel.

Reageer