Via ftp laden naar Webspace lukt niet.

  • 21 January 2012
  • 5 reacties
  • 558 Bekeken

Geen idee wat ik over het hoofd zie.
Ik heb een goed ftp-programma dat ik al enkele jaren (sporadisch) gebruik.
Ik probeer in te loggen door protocol http:// in te voeren - gevolgd door host users.skynet.be
Daarna volg ik met mijn login en mijn paswoord.
Er komt reactie, maar er worden een massa folders geladen, waar ik geen boodschap aan heb.
De naam van de eerste folder begint met /app/answers/detail/
Ik belde naar de dns-dienst 0800 23542, maar daar word ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Is er hier iemand die mij eventueel kan helpen?
Beste dank,
Tarragon


5 reacties

Wat voer je juist in op uw ftp-prog. iets van deze aard:

HOST: users.skynet.be

USERNAME: fb123456

Password: uw_webspace_passwoord

Inderdaad, iets van die aard:

protocol http://
host users.skynet.be
Username: fb123456
paswoord: abc1ab123

Het programma is trouwens smartftp. Ik heb het vroeger vaker gebruikt, altijd met succes, maar telkens opnieuw was het een nachtmerrie tot ik eindelijk op mijn webspace ingelogd was. Nu is het voor de zoveelste keer... een tijdje niet gebruikt, weer willen gebruiken, en het wil niet.
kan je ftp:// protocol kiezen mss lukt het dan !? probeer het eens .

Host of server name : users.skynet.be
FTP poort : 21
Gebruikersnaam : uw login (gebruikersnaam)
Paswoord : uw paswoord (wachtwoord)
Dan komt er volgende tekst:

[18:14:50] SmartFTP v4.0.1231.0
[18:14:51] Resolving host name "users.skynet.be"
[18:14:51] Connecting to 195.238.0.64 Port: 21
[18:14:51] Connected to users.skynet.be.
[18:14:51] 220 hostingfront015.isp.belgacom.be FTP server (Version 1.8 - 2002/01/14 20:09:00) ready.
[18:14:51] USER fb123456
[18:14:51] 331 Password required for 0.
[18:14:51] PASS (hidden)
[18:14:51] 530 Login incorrect.
[18:14:51] Active Help: http://www.smartftp.com/support/kb/51
[18:14:51] Client closed the connection.
[18:14:51] Connect failed. Error=0x80043114
[18:14:51] Waiting to retry (30s)...

En je bent 100% zeker dat je username en password correct is want SmartFTP geeft Login incorrect !

530 Logon failure

Problem

530 Logon failure

Cause
530 errors come from the FTP server. The server is rejecting the username/password you entered. The reasons could be an incorrect username/password combination or your account got disabled.

Solution

Double check your username/password (e.g. is Caps Lock disabled?). You get this information when you register for a web hosting service. If you are still experiencing problems contact the FTP server administrator. The FTP server is usually owned by a web hosting company (e.g. Yahoo, 1&1, etc). Contact the technical support of this company for assistance.

Reageer