Beantwoord

Verwarring mogelijk bij opties vaste lijn; No limit national en Happy Time XL

  • 1 February 2016
  • 20 reacties
  • 1124 Bekeken

Beste,

Ik bezit een classic telefoon lijn bij Proximus met de geactiveerde optie: No Limit national. Nu bekeek ik via de Myproximus website de beschikbare opties voor mijn vaste lijn. Zo zie ik dat Happy Time XL beschikbaar is en inbegrepen. Zie onderstaande screenshot. Ik ga er dan ook vanuit dat dit inbegrepen is in mijn abonnement en dat ik gratis kon bellen naar mobiele nummer zoals beschreven in die optie ( na 17 h weekdagen en gans het weekend). Echter, ik zie op mijn lopende verbruik dat die mobiele oproepen wel aangerekend worden. Kan iemand mij hieromtrent duidelijkheid verschaffen?

icon

Beste antwoord door Vincent 1 February 2016, 14:32

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo,

Als er bij die optie staat 'Beschikbaar' moet je ze wel activeren of 'bestellen'. Ze komt dan bij Actief te staan. Zo zie ik het.

MVG
Dat is inderdaad zo Marleen je moet het eerst bestellen en dan komt het onder de TAB "Actief"te staan.
Reputatie 6
Badge +2
Dan is het normaal dat die telefoongesprekken aangerekend worden volgens het Classic tarief, dus Vincent moet zoals Elsa en Marleen zeggen die Happy Time XL activeren.
Ok, jullie denkwijze kan ik volgen maar daarbij volgende opmerking; Ik bezit dus de optie no limit national, §(€ 7,50/maand als je een Pack met vaste lijn en Internet hebt (Pack besteld na 16 april 2012). Jullie uitleg betekent dus als ik de optie " happy time XL" activeer, dat ik naast de voordelen van de no limt national ook nog de voordelen gratis kan verkrijgen van een happy time XL (in mijn geval interesseert mij de mobiele oproepen na 17h en in het weekend). Ik meen mij ergens ter herinneren dat deze twee formules niet cumuleerbaar zijn?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb voor u even nagevraagd bij de klantendienst en de medewerker daar vertelde mij dat de twee wel te combineren zijn. Om zeker te zijn en alle misverstanden te vermijden zou ik in uw geval ook eens contact met hen opnemen.
Veel succes ermee!

PS: laat eens weten wat het resultaat is?
Reputatie 7
Badge +6
Beide formules, Happy Time XL en No Limit National zijn perfect combineerbaar vermits ze verschillende zaken beogen:
Happy Time XL:
Dankzij Happy Time XL kunt u gratis bellen met uw vaste lijn naar andere vaste lijnen
en naar gsm-nummers; elke weekdag van 17 u 's avonds tot 8u 's morgens
en de klok rond in het weekend en tijdens feestdagen.

No Limit National:
Bel 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 zoveel u wilt.
(Telefoonverkeer naar gsm-nummers, internet en speciale nummers niet inbegrepen).
Reputatie 6
Badge +2
Maar dan moet men wel beide abonnementen betalen, in mijn geval met mijn Maxi Pack zou dat voor Happy XL en International die € 9/maand bedraagt daar bovenop nog eens € 7,50/maand betalen wat dus totaal op € 16,50/maand komt wat dus nogal kostelijk zou uitvallen en stel dat ik No Limit International die € 12,50/maand kost zou nemen dat zou dat totaal op € 21,50/maand komen, nogal straffe koffie of zal ik zeggen straffe thee want ik drink geen koffie.
Besluit, hier moet men veel bellen om het hier rendabel te maken, wie dus niet veel belt is men beter af met enkel Happy Time XL en International.
Reputatie 7
Badge +6
Ik recapituleer even wat de klantendienst mij vertelde:

stel: ik heb een classic lijn: ik heb actief staan: no limit national (7,5€/maand in pack): ik kan dan ook gratis: Happy Time X activeren.

Dat is eigenlijk ook wat hierboven op MyProximus staat: Actief : no limit national en Beschikbaar (gratis)Happy Time XL

Ik hoop dat die medewerker gelijk heeft, zodat ik Vincent geen blaasjes wijsmaak. Vandaar dat ik voorstel dat hij dat ook nog eens vraagt.:)

PS: een pluim voor de ijver van de medewerker, want het scheelde niet veel of ze had me al 'geboekt' voor zo'n abo.:8
heb eens gaan kijken op mijn comfort pack wat er mogelijk is via https://proximus.be/myproximus



beide stonden bij mij vroeger actief. Edit: zoals vincent het eigenlijk nu ook wilt
Ik heb voor alle misverstanden te vermijden contact opgenomen met de klantendienst. Er is mij zwart op wit verteld dat als je classic line hebt met optie no limit national (7.5 euro indien je pack bezit) je GRATIS happy Time XL kan activeren. Marleen heeft dit ook reeds gemeld enkele berichten hierboven. 2 x bevestiging dus ik ga er vanuit dat dit klopt. Deze topic kan voor mij afgesloten worden, dank aan allen die me geholpen hebben!
Inderdaad de foto's hierboven bevestigen dit zelfs al voor de derde maal ;-)))
Reputatie 7
Badge +6
Elsa: dat is nu wel anders voor Vincent, hé: hij heeft al Actief No Limit National( 7,5€), hij heeft Beschikbaar: Happy Time XL en dat zou dus ook gratis moeten zijn, zoals we al gezegd hebben.

4 x dus ;)

Enfin, we zijn er uit.
ik heb er voor alle duidelijk bijgezet dat die vroeger bij mij beide ook actief stonden, nu al 5x bevestigd,
ik denk dat ze beter het topic afsluiten of de teller gaat te hoog oplopen :-)))
Reputatie 7
Badge +3
Hiervoorbeeld van een actieve No Limit met internet (in pack) en HT XL en Int.

Marleen wat had ik je voorspeld 😉
Elma, hoe kom jij aan een packprijs no limit national van 6,20 euro per maand?
Reputatie 7
Badge +3
Dat is geen printscreen van mijn PX producten, maar van mijn broer. Hij heeft destijds een pack "internet Go (nu Comfort) en No Limit" genomen. Dat was voor mijn broer toen de beste oplossing. Hij belde veel en zijn vrouw zat veel op internet. TV hadden ze niet. Ik dacht dat dit pack niet meer bestaat , maar de actieve packs blijven wel altijd behouden. Je moet er dan wel altijd op letten dat ze dat pack niet per ongeluk opzeggen, want het terug zetten lukt niet meer.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is ook normaal, als een pack niet meer bestaat en men blijft erin dan mag men dat oud pack behouden maar eens men eruit stapt is het definitief en kan men er daarna niet meer naar dat oud pack terugkeren.
Hetzelfde principe past Telenet ook toe, er zijn tal van TV pakketten die nu vervangen zijn door Play en Play More maar wie nog zo'n oud TV pakket heeft mag men dat voorlopig behouden maar eens dat opgezegd is is het ook definitief en kan men dat oud TV pakket niet meer nemen.
zoals met de oude packs van voor april 2012 zeker.
Reputatie 7
Badge +3
Mijn broer heeft dat pack al veel langer dan 2012. Ik dacht van in 2009.

Reageer