Beantwoord

Verplicht veranderen van Pack


Reputatie 4
Badge +2
Heb telefoon gehad van Proximus dat mijn oud Comfort Pack morgen automatisch gaat omgeschakeld worden naar Familus, kreeg hier geen keuze in om het oude Comfort Pack te behouden.
Dacht dat als je wilt dat je je oude Pack mocht blijven behouden ? dit is nu blijkbaar niet meer zo ! Moest verplicht omschakelen !
icon

Beste antwoord door AntonellaD 21 March 2017, 09:33

Bekijk origineel

31 reacties

De affinity korting van 10% is ook maar op het familus gedeelte (tuttimus=familus+mobilus)

De geschiedenis heeft trouwens al geleerd dat ze voor oude packs niets willen doen maar er van af willen en dit zal met de tijd wel duidelijk worden, nu is het nog te vroeg we zullen er later wel meer van horen, wait and see 😉
Reputatie 7
Badge +1
Op,dit moment doen ze niets iedereen met een oud pack, Start-Comfort-Maxi, blijft bij dit pakket. Dit is bevestigd bij een presentatie van de CEO van PX. Zowel Comfort en Maxi hebben een onbeperkt volume en gratis mobile data. Deze mobile data is niet meer aanwezig in de nieuwe packs. Ook het GSM abo daar aan gekoppeld is met korting. Deze korting valt ook al weg. Tel uit je winst als PX begint met het verplichten naar de nieuwe packs. Dus houden zo.
Badge +4
Dus ze willen eigenlijk de bestaande triple (comfort) abonnementen omzetten naar een Familus met maxi.
Zouden ze dan geen veranderingen meer doen aan een comfort pack (qua snelheid) ?
Maar wat dan met het comfort in het nieuw pack internet + TV ( daar zit ook comfort internet in) worden die dan bvb nog actief upgedate (eventuele snelheids verhoging in upload etc)

Men kan dus een paar mogelijkheden bekijken voor de comfort packs eigenaars :
- overgaan op Familus met het maxi internet (onbeperkt internet volume)
- overgaan op het start pack (met 3 producten, met 100 GB volume)
- overgaan op het pack internet (comfort) + TV en/of Mobiel (onbeperkt volume)

grt,
De gevallen die hier reeds aangehaald werden op het forum waren inderdaad geen privé berichten
Reputatie 5
Badge +3
Alexander,

De outbound acties verlopen normaal niet via een privénummer. Dit omdat onze klanten zo steeds kunnen zien door wie ze gecontacteerd zijn geworden. Zodat we bij verdere vragen het betrokken nummer kunnen escaleren voor intern onderzoek

Dit omdat wij hiervoor werken met verschillende kantoren.

Mvg, Nicky
Reputatie 6
Badge +2
Weet je ook het telefoonnummer van wie opgebeld heeft?
Neen, die heb ik niet.


Natuurlijk niet, negen kansen op tien is dat een privé nummer.
Reputatie 6
Badge +2
Ro,

De geschiedenis heeft geleerd dat Proximus je nooit verplicht, maar er zijn bvb dan ander middelen om je, als ik het zo mag uitdrukken, af te straffen, door bvb opties en diensten die je niet krijgt in de toekomst, of er moet voor betalen, wat dan gratis zal zijn bij de nieuwe packs, om nu maar iets op te noemen enz...

Mvg,

Men kan inderdaad zijn/haar oud pack behouden maar men mag geen wijzigingen aanbrengen want anders heeft men het spek aan zijn/haar been en wordt het het oud pack dan toch omgeschakeld naar het nieuw pack met mogelijk negatieve gevolgen vandien.
Het komt er dus op neer dat men muurvast zit met zijn/haar oud pack.
Reputatie 4
Badge +2
Weet je ook het telefoonnummer van wie opgebeld heeft?
Neen, die heb ik niet.
Weet je ook het telefoonnummer van wie opgebeld heeft?
Reputatie 4
Badge +2
Antonella,

Toen ik gisteren de telefoon kreeg was het geen voorstelling van Familus, of een vraag of ik wou overstappen, maar een feit dat m'n Pack vandaag omgeschakeld ging worden. Over schriftelijke informatie wou ze totaal niet horen, kreeg steeds te horen : "Morgen wordt je pack omgeschakeld naar Familus" al bleef ik herhalen dat ik dat niet wou.


Dit las ik op UB :
"Berichtdoor philippe_d » 07 Jan 2017, 23:56

Tijdens de "Tuttimus" Persconferentie op 17 october heeft Dominique Leroy aan de journalisten verklaard dat er voor de bestaande klanten, en de bestaande packs niets zou veranderen.

Bestaande formules behouden hun huidige snelheden, huidige volumes (vb unlimited voor Comfort in Pack).

Tenzij je iets gewijzigd hebt (voorbeeld jouw GSM in het pack omgezet naar Mobilus) ?"
Ro,

De geschiedenis heeft geleerd dat Proximus je nooit verplicht, maar er zijn bvb dan ander middelen om je, als ik het zo mag uitdrukken, af te straffen, door bvb opties en diensten die je niet krijgt in de toekomst, of er moet voor betalen, wat dan gratis zal zijn bij de nieuwe packs, om nu maar iets op te noemen enz...

Mvg,
Het is pas als je schriftelijk wordt geïnformeerd door Proximus over de verandering van je pack, dat je verplicht bent om erop in te gaan.

Er zij toch al op het forum klachten geweest van mensen die na zo'n telefonisch contact toch een verandering aan hun pack vastgesteld hebben, zelf na duidellijk mede te delen dat ze dit niet wilden, en het dan hier ook door proximus medewerkers gelukkig terug werd recht gezet!

Of dit nu frequent gebeurt dat is weer een andere vraag, en ik hoop van niet.
Reputatie 5
Badge +1
Antonella,

ik wil nu "geen spijkers op laag water gaan zoeken " , maar het woordje "nog" in je laatste zin, baart me zorgen.
Dit houdt in dat je voorlopig nog het oude pack kan behouden, maar .... dat men er toch aan denkt, iedereen te laten omschakelen naar een ander pack, zij het nu op een soort vrijwillige basis ( door telefonisch contact ), later schriftelijk met formeel aanzeggen dat het pack omgeschakeld zal worden.
Noteer dat wij graag behouden wat we momenteel gebruiken ( voor de toepassingen die we nu nuttig achten ), en zo denken er velen .

Ro
Reputatie 7
Badge +3
Dag Contron,

Het is zo dat proximus ook zo veel mogelijk bestaande klanten wenst om te zetten naar de nieuwe packs. Daarom worden ook bestaande klanten gebeld om hun een nieuw pack voor te stellen. Echter ben je dan nog niet verplicht om erop in te gaan.

Het is pas als je schriftelijk wordt geïnformeerd door Proximus over de verandering van je pack, dat je verplicht bent om erop in te gaan.

Ik heb het nu voor jou nagekeken. Er werd geen wijziging gedaan aan je pack. Je behoud momenteel nog je comfort pack.

Groetjes,
Antonella
Badge +4
Onvoorstelbaar dat ze maar proberen de mensen er zo in te luizen dat men ze een duurder abo wil opdringen.
Elke euro telt !
In dit geval was het nog een brave charlatan want sommigen voeren gewoon een verandering door zelf na duidelijk aan te geven dat je dit niet wilt en dan moet je zelf actie ondernemen door proximus te raadplegen via, 0800 22 800 , facebook, twitter of dit forum.
Je zou eigenlijk zo'n gesprek moeten kunnen opnemen, zodat je dit misbruik kan zwart op wit bewijzen, om zo eventueel verdere stappen te kunnen ondernemen want anders is het woord tegen woord.
Reputatie 5
Badge +1
Contron dank voor info.
Spijtig te moeten vaststellen dat je altijd zelf achter de waarheid moet jagen ... een aantal polemieken van toch ongeruste klanten... contron nog zelf moeten bellen om info.
Ipv een duidelijk statement van onze leverancier Proximus als zo'n verward bericht de wereld in gestuurd wordt.

Correcte info is toch zo belangrijk, niet ?
Dat had ik wel gedacht dat je weer zo'n een charlatan was die je aan de lijn gehad hebt, die proberen gewoon
Reputatie 4
Badge +2
Contron,
In afwachting van een antwoord van mijn collega's hier op het forum raad ik je aan eens te bellen naar 0800 22 800 en je verhaal te doen want volgens mij klopt dit niet.
Mvg


Wim,
juist gebeld naar 080022800 en daar werd me gezegd dat het zeker niet verplicht is om om te schakelen en dat ze me verzekeren dat ik bij m'n Comfort Pack zal blijven en dat er ook geen wijzigingen aangevraagd zijn om m'n Pack om te schakelen.
Reputatie 7
Badge +6
Contron,
In afwachting van een antwoord van mijn collega's hier op het forum raad ik je aan eens te bellen naar 0800 22 800 en je verhaal te doen want volgens mij klopt dit niet.
Mvg
Ik heb toch nog van die verhalen gelezen hier op het forum dat opdringerige verkopers telefonisch contact opnamen en ook een aanpassing doorgevoerd hadden terwijl de klant duidelijk gezegd had dat hij dit niet wilde.
Reputatie 4
Badge +2
Kan het ook niet begrijpen, een goedkeuring of bevestiging van mij is blijkbaar niet nodig !
Reputatie 5
Badge +1
Nogmaals. Ik kan niet aannemen dat men telefonisch zoiets opdringt.
Kan iemand van proximus hier eens een zinnig antwoord op geven?
Reputatie 4
Badge +2
Ben ook zwaar teleurgesteld met zo iemand aan de telefoon !
Als ze dat zullen lappen met mijn vader, dan zal dat direct opzeggen zijn bij Proximus.

Reageer