VDSL nog altijd niet in zicht?

  • 13 August 2015
  • 44 reacties
  • 494 Bekeken

Hallo, ik ben er nu toch erg moe van geworden, dit trage internet is niet meer te doen, ik zit hier nog steeds met ADSL terwijl de rest van België bovenop hun VDSL nog eens een versnelling krijgt. 7 mbps download tegenover wat was het? 75?




Is er een manier om sneller internet mogelijk te maken?? vertel me aub niet om het aan Eva te vragen, heb ik al enkele keren gedaan met hetzelfde antwoord.

44 reacties

Ja Elsa, met utp kabel en we hebben geen decoder, we kijken tv met satelliet (tv vlaanderen).
Jordy,


Hoe heb je de speedtest gedaan met utp kabel verbonden en decoders zonder netspanning gezet.
Reputatie 7
Badge +1
Da's wél een groot verschil!
Techniekers zijn langs geweest vandaag en dit is het resultaat: http://prntscr.com/8g8wah


terwijl dit het resultaat is dat de site me geeft http://prntscr.com/8g8wmm




Nuja, het is al iets hoger, ik zal me er maar moeten bij neerleggen dan.
het probleem zou zich dus buiten moeten bevinden, 14 september zouden ze ervoor kijken.
je kan al controleren als er iets veranderd is als je surft naar http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank


ook nog eens navragen via één van deze wegen zoals opgegeven op hun site:

Proximus op de sociale netwerken:

- https://twitter.com/proximus/with_replies" rel="nofollow" target="_blank hier wordt vlug gereageerd op je vraag

- https://www.facebook.com/proximusBe/posts_to_page" rel="nofollow" target="_blank

- http://forum.proximus.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank
Reputatie 2
Dag iedereen,


Ook ik ben al jaren klant bij Belgacom en heb ook nog steeds Adsl ( ik woon nochtans in een grote woonwijk en verleden jaar hebben ze de 'grote' straat opgebroken en 'alles' vernieuwd'. Regelmatig stuur ik een mailtje naar de medewerkers, het laatste antwoord dat ik gekregen heb is : de omschakeling zou voor na 30/9/2015 zijn! maar dat beloven ze mij al jaren..........


Wat kan ik doen?


groetjes
browsergeschiedenis en cookies verwijderen . dan naar die link , http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/onze-producten/internet/internet/speedtest-internet-connectie.html
Hopelijk ligt het niet aan je binnenhuisinstallatie want dan mogen ze rekenen!
Heb gisteren opnieuw een afspraak gemaakt met een technieker die donderdag komt, we zullen zien ...
Heb je de adsl filters verwijderd , er mag enkel en alleen één VDSL filter staan


zie verder uitleg omtrent deze splitter ☞ HIER

alsook de link naar de 'aansluithandleiding'.
je kan altijd de automatische lijntest opbellen en dan de statistics opnieuw opvragen in de bbox2 na de test om te zien of het gebeterd is


voor uitleg over lijntest surf naar ▬►automatische lijntest daar vind je ook het nummer dat je moet opbellen
neen toch niet voor deze lijnsnelheid 12/1 daar is nog geen vectoring op toegepast en zal dit niks uitmaken.


Het is duidelijk VDSL maar je staat precies op een repairprofiel!!


Is je binnenhuisinstallatie wel in orde?
http://prntscr.com/88ce4a




Ik weet niet of het iets uit maakt maar ik zit nog steeds met een bbox 2 ipv 3.
Hij mag tot 100m lang zijn maar te kort kan wel een probleem geven ! ik ben niet meer zeker maar ik dacht dat een minimum 50cm was!


Heeft de technieker dan geen speedtest uitgevoerd ?


Heb je een bbox2 dan even inloggen http://192.168.1.1 paswoord is het serienummer op de sticker van je bbox2 kijken of je VDSL ziet staan.


ongeveer zoals je hier ziet staan als je surft naar ▬►bboxstatistics
ja, maar er is niks veranderd in snelheid.
Reputatie 4
Badge +1
Jordy,


volgens de lijntest kan u over VDSL2 beschikken maar werd de upgrade van ADSL naar VDSL2 reeds uitgevoerd (aangesloten worden op ROP ipv oude ADSL centrale) door de technieker?
Helemaal niet, mijn computer is via een UTP kabel verbonden met de modem, en nee het is geen lange kabel, misschien maar een halve meter lang.
Maar ik denk dat je speedtest via wifi gebeurd is !
We hebben geen belgacom tv dus daar aan zal het niet liggen, heb nog eens gekeken op de link die je me zond en de gegevens zijn nog altijd dezelfde als de vorige keer.
Heb je die speedtest gedaan terwijl je met een utp kabel verbonden bent aan de bbox modem (iemand die ook een tV decoder heeft moet ook zorgen dat hij af staat en geen PVR opnames zijn)


Probeer ook nog eens ( als het lukt 😉 ) te zien wat http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blankgeeft
de technieker is net langs geweest om te kijken of alles goed was, hij zei dat ik minimum 10 MB/sec downloadsnelheid zou moeten kunnen krijgen, heb nu een speedtest gedaan en ... tadaa! http://www.speedtest.net/my-result/4606737153
NB je ziet da t Proximus niet consistent is in zijn weergave van snelheden bij de ene geven ze 16/1 en bij de andere 16/4 en beide komen van Proximus.


Het enigste waar je zeker van bent dat je 12/1 moet kunnen halen en die ander waarden met een beetje geluk ;-)
12/1 kan eventueel door de DLM opgehoogd worden naar 16/4 maar dat is een automatisch dynamisch meetsysteem dat probeert je snelheid te verhogen door je lijn gedurende dagen lang te analyseren en dus in het oog houd of dit geen onstabiliteit meebrengt niet alleen voor u maar ook voor anderen die in de zelfde verspreidingskabel zitten van de KVD/ROP (Proximus verdeling/glasvezel straatkast)


Zels al krijg je een verhoging dan nog houdt de DLM dit in de gaten om te zien of alles stabiel blijft; en het kan zelf zijn dat na een jaar (als voorbeeld) de DLM snelheid moet terugnemen om voor iedereen de stabiliteit te kunnen verzekeren, daarom staat de D ook in DLM voor Dynamisch!
ik bedoel dus het grote verschil in upload tussen de 2 snelheden

Reageer