Beantwoord

V5 afstandsbediening en Panasonic viera tx c300

  • 11 January 2016
  • 8 reacties
  • 1440 Bekeken

Wij hebben net een nieuwe tv aangeschaft en proberen de afstandsbediening universeel te maken.

Ik heb het getimed en na een kwartier vindt de afstandsbediening de juiste frequentie nog niet. Zelfs niet nadat ik de code voor Panasonic heb ingegeven (die trouwens verschillend is in de lijst met veelgebruikte merken en de volledige lijst met merken).

Ondersteund de afstandsbediening dit toestel niet?
icon

Beste antwoord door ThomasP 12 January 2016, 10:52

Bekijk origineel

8 reacties

de laatste tijd zijn er al meerdere geweest die blijkbaar met dit probleem af te rekenen hebben
de alternatieve oplossing voor gelijkaardig probleem kan je hier vinden door te surfen naar
=> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/v5-afstandbediening-universeel-maken-voor-sony-4k-tv-33486

waar je uiteindelijk ook de methode vindt die je kan toepassen:
=> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/v5-afstandbediening-universeel-maken-voor-sony-4k-tv-33486?postid=536712
Had ik al geprobeerd ondertussen. Bij de V5 is het trouwens 1+6 en niet 4+6. Maar de afstandsbediening registreert niets van de afstandsbediening van de tv als ik het doe zoals beschreven
de laatste tijd zijn er al meerdere geweest die blijkbaar met dit probleem af te rekenen hebben
de alternatieve oplossing voor gelijkaardig probleem kan je hier vinden door te surfen naar
=> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/v5-afstandbediening-universeel-maken-voor-sony-4k-tv-33486

waar je uiteindelijk ook de methode vindt die je kan toepassen:
=> https://nl.forum.proximus.be/tv-installatie-configuratie-7/v5-afstandbediening-universeel-maken-voor-sony-4k-tv-33486?postid=536712


Ondertussen nog een paar keer geprobeerd. 4+6 doet niets op de V5 afstandsbediening. 1+6 lijkt wel te reageren, maar uiteindelijk lukt het toch niet.

Als ik de link die de forumstarter open en waar jij ook naar verwijst, dan staat er ook vermeld dat jouw oplossing voor de V4 is en dit voor de V5 niet mogelijk is.

Ik zit dus met een decoder en afstandsbediening die minder functionaliteit hebben dan een ouder model en ik kan bijgevolg mijn afstandsbediening niet universeel maken?
Ronduit schandalig!! Zoals in mijn vorige reactie beschreven kan de V5 dit dus niet.

Ik heb op een andere tv nog een ouder model met V4 afstandsbediening. Deze heb ik wel kunnen instellen om te werken met mijn tv, via de methode die Elsa voorstelde.
Met het gevolg dat ik nu de afstandsbedieningen heb moeten wisselen.

Tel daar nog eens bij dat ik 90% van de tijd geen 2 programma's tegelijk meer kan opnemen zonder een conflict te krijgen, terwijl ik vroeger er zelfs 3 tegelijk oppakte. Dan krijg je dus echt gedachtes om over te stappen naar de concurrentie ..
Ik ben zelf niet van Proximus en probeer je alleen maar verder te helpen, met wat ik weet.
Er staat inderdaad dat het niet lukt voor de v5, maar bij die andere mensen die net zoals u met de v5 afstandsbediening er niet in lukken de v5 afstandsbediening universeel te maken, lukt het hun wel als ze de kopieerfunctie volgen van de v4 afstandsbediening.
Je kan anders wachten tot de mensen van Proximus hier reageren en een oplossing hebben of er andere forumleden een oplossing kunnen aanbieden.
Of anders als er niet gereageerd wordt nier, eens naar de technische helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
FYI: contact mogelijkheden vind je op http://proximus.be/contact of ook nog via "Proximus op sociale netwerken", twitter en Facebook zie linken in de blauwe band hier onderaan de pagina.
Reputatie 7
Badge +6
Bij de aankoop van een nieuwe TV is het soms beter de afstandsbediening terug naar fabrieksinstellingen te zetten vooraleer je de afstandsbediening universeel wil maken. Hiervoor kan je best eens op deze pagina kijken. Daarna kan je vaak zonder proberen de remote universeel maken zoals op deze pagina uitgelegd.

We zijn op de hoogte dat er zicht soms problemen kunnen voordien bij gelijktijdige opnames. Dit is uiteraard niet de bedoeling en gelijktijdige opnames zou normaal geen probleem mogen zijn. Om dit na te kijken heb ik enkele gegevens nodig:

- Kan je me vertellen welke opname(s) je wenst op te nemen? (naam, zender, datum)
- Wat je probeerde te bekijken tijdens de opname waarna je de foutmelding kreeg?
- Je telefoonnummer of klantennummer. Deze gegevens kan je doorsturen naar Het Proximus Team.

Alvast bedankt voor je medewerking.
FYI:

Bij de aankoop van een nieuwe TV is het soms beter de afstandsbediening terug naar fabrieksinstellingen te zetten vooraleer je de afstandsbediening universeel wil maken. Hiervoor kan je best eens op deze pagina kijken. Daarna kan je vaak zonder proberen de remote universeel maken zoals op deze pagina uitgelegd.

We zijn op de hoogte dat er zicht soms problemen kunnen voordien bij gelijktijdige opnames. Dit is uiteraard niet de bedoeling en gelijktijdige opnames zou normaal geen probleem mogen zijn. Om dit na te kijken heb ik enkele gegevens nodig:

- Kan je me vertellen welke opname(s) je wenst op te nemen? (naam, zender, datum)
- Wat je probeerde te bekijken tijdens de opname waarna je de foutmelding kreeg?
- Je telefoonnummer of klantennummer. Deze gegevens kan je doorsturen naar Het Proximus Team.

Alvast bedankt voor je medewerking.


Fabrieksinstellingen had ik ook al gedaan, het universeel maken van de V5 lukte daarna nog niet. Alsook het manueel overbrengen lukte niet. Kreeg telkens het lampje van Belgacom dat flikkerde, wat volgens de support page erop duidt dat het niet lukt.

Ik heb daarna een afstandsbediening V4 van een andere installatie gebruikt. Deze kon de tv ook niet herkennen, maar het manueel overbrengen van de afstandsbediening werkte hiermee wel, dus het probleem ligt niet bij de nieuwe tv. De V5 heb ik daarna gewoon met de andere installatie universeel kunnen maken.

Kortom, de V4 en V5 afstandsbedieningen zijn van tv verwisseld en daarbij lukte het universeel maken telkens. Waarom de V5 en de nieuwe tv dit niet kunnen, is mij nog steeds een raadsel.

Wat de gelijktijdige opnames betreft: een concreet voorbeeld kan ik op dit moment niet zeggen. Maar ik herinner mij dat het iedere woensdag met faroek (automatisch ingesteld) en eender welk ander programma dat we overlappend willen opnemen gebeurd. Alsook in het verleden met Luk Alloo bij de lokale politie op donderdag. Beide vtm programma's, dus geen idee of dit toeval is. Maar sowieso 1x per week komt het voor.

Eigenlijk is het probleem met de nieuwe installatie met de nieuwe decoder gekomen. De vorige konden we soms 3-4 programma's opnemen gelijktijdig. Sinds de nieuwe decoder niet meer, deze is ook al een paar keer omgeruild om deze reden. Maar logisch gezien ligt het probleem niet aan de decoder zelf, want het probleem blijft.

Zoals ik dus al eerder vermelde: de nieuwe decoder met nieuwe afstandsbediening V5 presteert slechter dan de vorige. Amper tot geen gelijktijdige opnames en de afstandsbediening die niet met een nieuwe tv wil koppelen, zelfs niet manueel, maar wel met een andere tv.

Reageer