Skip to main content
Hoi,

Ik heb daarnet de methode geprobeerd via deze link, maar lukt niet.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_univ/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/hoe-kunt-u-uw-afstandsbediening-universeel-maken.html#section1

Er staat denk ik ook fout in want op de afstandbediening (nieuwe decoder v5 ) staat de Proximus tv toest niet bovenaan midden , zoals in de link beschreven.

Wat doe ik verkeerd?

Of heeft de Sony 4k en andere code.

Ik heb wel,beiden methodes gebruikt (code of tv toets ingedrukt houden) en in tweede geval gaat de tv wel uit, maar daarna lukt aan of uit niet , en ook volume niet .

Graag wat hulp

Bedankt
in geval van nood met de kopieer methode

@elsa: ? Denk dat er iets misgelopen is met de copy paist want staat"image" ipv een foto of symbool
volgens de site ( http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html#section1)

kan je de V5 NIET programmeren voor "homecinema sets", maar met de toetsen 4+6 werkt het wel!

De toetsen 1+3 die voorgesteld worden voor het universeel maken in de FAQ's, werken daartegen niet
Edit: heb mijn eerste post aangepast: (erop klikken om te vergroten)

hetgeen ik gekopieerd heb in eerste post staat hier onder de V4 "Préparer la Afstandsbediening Proximus TV"

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html#section1
volgens de site ( http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html#section1)

kan je de V5 NIET programmeren voor "homecinema sets", maar met de toetsen 4+6 werkt het wel!

De toetsen 1+3 die voorgesteld worden voor het universeel maken in de FAQ's, werken daartegen niet

Het gaat wel,over Sony 4k tv , dus niet een homecinema systeem.

Maar ik probeer het binnen 5 minuutjes (einde programma) en hou je op de hoogte .
Dat speelt geen rol het is kopiëren van codes van de ene remote naar de andere enfin probeer het eens.
Yes!

Ondertussen 3 toetsen (tv aan/uit en volume + - ) geprogrammeerd en werkt perfect.

(misschien straks nog wat andere toetsen (zoals ext ...) proberen, maar dit spaart toch al het dubbel gebruik van 2 afstandbediening uit)

Heel erg bedankt Elsa !
Heb ook een sony 4k x85 series.. Het werkte daarvoor wel bij mij tot deze week. En krijg de codes ook niet gekopieerd.
Heb ook een sony 4k x85 series.. Het werkte daarvoor wel bij mij tot deze week. En krijg de codes ook niet gekopieerd.

Met de toetsen te kopiëren (zoals hier boven beschreven) werkt het perfect bij mij.

Dus misschien best zo nog eens proberen .

Ik kan nu volume regelen, ook volume meute, tv aan/uit en tv bron wijzigen. Dus eigenlijk alles wat ik nodig heb.

Ik heb nu enkel.nodig de Sony afstandbediening nodig voor de smart tv toetsen (maar dat gebruik ik veel minder)
Ja heb het gisteren een aantal keer geprobeerd, de afstandsbediening van Proximus ontvangt het commando van de andere afstandsbediening, het lichtje knippert dan maar als ik het naderhand wil testen op de tv, werkt het niet.. Het rare is dat ook alles werkte met die standaardcode (voor sony) daarvoor en sinds deze week niet meer. De Tv zelf heeft ook geen update gedaan.
Hier heeft iemand al gepost dat het bij hem pas lukte na vervangen van de batterijen in zijn afstandsbediening, of dit voor u ook een oplossing zou zijn weet ik natuurlijk niet !
Ja ondertussen heb ik het werkend gekregen. Het kopiëren wou hij echt niet doen bij mijn V5. Heb dan nog eens de code van sony gebruikt die in de lijst staat, niet die van bij de faq maar die met 2679. Na de tiende keer en het duwen op verscheidene knoppen ter bevestiging, deed hij het plots. Het is in orde maar ik vind het allemaal toch nogal omslachtig. Bedankt in ieder geval voor de reacties.
De code in de korte beschrijving is inderdaad niet dezelfde die in de lijst staat voor Sony.

De beschrijving zou dus inderdaad best eens verbeterd worden, ook de knoppen zijn niet aktijd juist beschreven (oa de tv Belgacom/Proximus) knop, soms staat de plaats niet juist of op sommige afstandbedieningen staat iets anders van tekst, beetje verwarrend allemaal....
Inderdaad werd al meerdere malen gemeld aan PX dus hopelijk gaan ze dit corrigeren.

Reageer