upgrade windows 10


Reputatie 5
Badge +3
Gebruikers van windows 7 en 8.1 kunnen gratis upgraden naar windows 10.


Windows 7 en 8 krijgen sinds dit weekend een nieuw icoontje te zien in de taakbalk, waarmee ze gratis de nieuwe versie van Windows W10 kunnen bestellen. Eind juli zal deze gedownload worden.


Is dit aan te raden? Heb nu W7 waar ik tevreden over ben en nagenoeg bugvrij werkt.


Graag jullie meningen.


mvg

25 reacties

heb een paar dagen geleden al mijn bestelling gedaan voor mijn beide laptops, die je ook op elk ogenblik weer kunt opzeggen indien je dit wenst.


De werkelijke reden waarom je dit op voorhand zou moeten doen weet ik echter niet, want normaal is het toch voorzien dat je nog na het verschijnen van de windows 10 ook kan upgraden vanaf win 7 of win 8, dus waarom je dit nu op voorhand kunt doen, daar zal wel een strategie achter zitten van MS!


✔ Zelf zonder reservering ga je dat ook nog kunnen, is inderdaad meer als reclame bedoelt,

trouwens als je de reservering opzegt (via rechtsklikken op W10 icoon in taakbalk) wil dit nog niet zeggen dat je geen gratis update zal kunnen doen.

zie ook voor wat info omtrent W10 ▬►http://bgctv.webklik.nl/page/homepage/#WINDOWS-10-(29-jul-15)" target="_blank


▬ Win10 icoon in tray verwijderen:

open 'Windows Update'

klik op 'Installed Updates'

zoek 'KB3035583'

erop rechts klikken en

'Uninstall' kiezen


opmerking: hierdoor wordt de reservering niet geannuleerd



✔ zie ook ivm IE11 naast Edge Browser (voorheen Spartan) ▬► http://bgctv.webklik.nl/page/homepage/#Windows-10-krijgt-nieuwe-standaardbrowser" target="_blank



windows-10-Veel gestelde vragen



✔Voor de meeste Windows 8.1 Phones komt de Windows 10-upgrade beschikbaar via een hardware leverancier,

operator of telecomprovider. Meer informatie volgt later dit jaar.



✔ Clean Install van W10 mogelijk





ik ook besteld.

ik gebruik windows 10 al als developer met het windows insider programma, stukke beter als windows 8.1

snel soepel ook op oudere laptops.

ja



inderdaad vooral op mijn windows 7 oudere laptop zal dit een verbetering zijn


Nog een bedenking: Zou het ook o.a. ook van MS de bedoeling niet zijn, van dit windows10 icoontje, om reclame te maken voor windows 10 !
ja denk da wel ze willen windows 10 echt wel gaan promoten,


ze willen terug marktleider worden dacht dat 1.android was 2. mac os en 3. windows.


ik ben ondertussen wel overgegaan van android naar windows ook op tabled en pc ben ook linux gebruiker, maar nu terug meer windows.


tabled gekocht voor 130€ en heb er ook een voor mijn vrouw van 99.99€ gekocht. met windows 8.1 op.


worden ook geupdate maar zal volgen de computerwinkel pas eind dit jaar zijn. windows phone 10 is ook wat verlaat.



Reputatie 5
Badge +3
Dus m.a.w jullie raden mij aan mijn win 7 te upgraden naar win 10, en wat met IE 11 wordt die mee vervangen door een andere browser, heb iets gelezen over een andere naam? Microsoft Edge, of ben ik verkeerd.


Mvg
IE blijft nog maar er is ook een andere browser die noemt microsoft edge van het spartan project, werkt goed alleen in de test fase is het nog niet compatible met tv overal omdat silverlight nog niet werkt, waarschijnlijk met de volledige versie wel.
je kan dan gewoon voor tv overal de IE11 gebruiken ipv de edge browser onder W10,


maar wie weet zijn de wonderen de wereld niet uit en heeft Proximus tegen dan zijn TVO aangepast naar HTML5 normen en zijn we eindelijk van dat Silverlight gedoe af verrassing

zie ook hier ivm IE11 naast Edge Browser (voorheen Spartan) ▬► http://bgctv.webklik.nl/page/homepage/#Windows-10-krijgt-nieuwe-standaardbrowser" target="_blank


zie ook voor wat info omtrent W10 ▬►http://bgctv.webklik.nl/page/homepage/#WINDOWS-10-(29-jul-15)" target="_blank
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb ook gereserveerd; het zal me benieuwen.
Reputatie 1
Badge +1
Ik vind persoonlijk dat Windows 10 voorlopig al goed werkt en er goed uitziet. Het start menu is even wennen maar dat werkt wel goed. Het enige dat ze wel mogen doen is de UI nog wat verfijnen, maar daar zijn ze nu wel mee bezig dus dat lijkt ook wel te lukken. En de instellingen app en het configuratiescherm wat meer op elkaar afstemmen, dat mag ook nog wel. Kortom, de upgrade is zeker aan te raden want ze zullen constant verbeteringen en functies toevoegen :)
Persoonlijk ben ik al altijd een tevreden fan geweest van M$ zijn verschillende Operating systemen en zelf met windows 8 (8.1) heb ik nooit een probleem gevonden zoals zovelen dit blijkbaar problemen hadden met deze nieuwe aanpak, maar zoals altijd moet iedereen zelf voor zich uitmaken wat voor hem het best uitkomt. Ben vroeger ook al een tijd met Linux bezig geweest maar uiteindelijk toch weer laten varen, de Linux fans zullen natuurlijk weer vinden dat dit het beste OS enz......... Ieder moet doen wat hij niet laten kan knipoog
Badge +4
Voor de mensen die liever willen dat het windows 10 icoontje weg mag, kijk bij geinstalleerde updates naar KB3035583 en verwijder deze, dan zal het reclame icoontje ook weg zijn ;)
hier info waarom die app van windows 10



De app Download Windows 10 is bedoeld om de gratis upgrade uit te voeren. De upgrade is voor pc’s en tablets met Windows 7 Service Pack 1 (SP1) en Windows 8.1 Update. De app beheert de reservering, geeft informatie over Windows 10 en levert de Upgrade Advisor die controleert of een apparaat geschikt is voor Windows 10.







verlicht windows10 icoontje weg zie linken hier ▬►http://bgctv.webklik.nl/page/homepage/#WINDOWS-10-(29-jul-15)" rel="nofollow" target="_blank


daar staat o.a:


▬ Win10 icoon in tray verwijderen:

open 'Windows Update'

klik op 'Installed Updates'

zoek 'KB3035583'

erop rechts klikken en

'Uninstall' kiezen


Badge +4
Ja andy maar je hoeft dit icoon niet te laten staan om later te kunnen upgraden, eens je de reservering gedaan hebt mag je het icoon verwijderen, deze geeft enkel nog de reclame ......
Zelf zonder reservering ga je dat ook nog kunnen, is inderdaad meer als reclame bedoelt


trouwens als je de reservering opzegt wil dit nog niet zeggen dat je geen gratis update zal kunnen doen.
Reputatie 6
Badge +2
Wie reserveert heeft voorrang op de upgrade, wie dat niet niet doet moet dus wat langer wachten.
Windows 10 Home gebruikers zullen waarschijnlijk verplicht zijn om de Windows 10 update te laten installeren en zou de je niet zoals in de prof en Enterprise versie deze update kunnen uitzetten of later laten updaten, is echter nog niet 100% duidelijk bevestigd door M$
Van dat langer wachten is nog niet zo zeker want sommige zaken zijn echt nog niet zo duidelijk gesteld door M$ al zouden ze dit wel kunnen en in sommige gevallen is het zelf beter dat je die update wat uitstelt want het is de eerst update niet die bugs bevat en die ze moeten tijdelijk terug draaien, dus kan het zelf een voordeel zijn van niet bij de eerste proefkonijnen te zijn ;-)
Die word automatisch bijgewerkt die versie;Dus ik denk dat dit weinig verschil zal uitmaken.Daar bij hoef je nu ook weer niet te lang te wachten of je kan naar die gratis versie fluiten.
Reputatie 6
Badge +2
Men heeft 1 jaar de tijd om te upgraden, wacht men nog langer dan is de upgrade betalend.


Dus de lancering is voor 29 juli 2015 dan moet men uiterlijk op 28 juli 2016 upgraden wil men dat gratis doen daarna is het betalend.
Daarom juist dat je niet echt moet gehaast zijn want MS heeft dit al van in het begin gezegde dat je een jaar zou hebben na de lancering, en daarom dat dit op voorhand registreren eigenlijk louter en alleen propaganda is , waarschijnlijk van Coucke afgekeken lach
Reputatie 6
Badge +2
Neen Elsa, afgekeken van Jozef Goebbels die was in Het Derde Rijk minister van propaganda.lachhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Goebbels" target="_blank
Clean Install van windows 10 upgrade zou naar verluid mogelijk zijn.
Ik heb daarjuist een mail gehad van windows dat alles in orde is in dat ik nu niets meer hoef te doen en vanaf 29 Juli mijn gratis versie kan krijgen als ik dit al dan niet wil.
Het zou kunnen dat als je een windows home versie hebt dat je de keuze niet hebt om te weigeren, maar er is nog geen 100% duidelijke uitleg gekomen van MS

Reageer