Uitgaande server SMTP relay.belgacom.net poort 25 werkt niet op Acer Smartphone

  • 3 October 2011
  • 3 reacties
  • 15905 Bekeken

De inkomende e-mail van mijn e-mailadres belgacom.net werkt perfect op mijn Acer Smartphone ( Android besturing ).

De uitgaande mail via mailserver SMTP relay.belgacom.net poort 25 echter niet.

Wie kan me helpen!

Dank en groeten

3 reacties

beste

er twee manieren waarop je emails kan versturen:

1. relay.skynet.be op poort 25, geen SSL/TLS ingeschakeld, geen SMTP paswoordverificatie vereist.

Deze manier zal enkel functioneren indien je met je smartphone verbonden bent op een Belgacom-internetverbinding

2. relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist (login@skynet.be + paswoord mailbox)

deze manier van verzenden zou steeds moeten functioneren, ongeacht de internetverbinding die je gebruikt.

mvg
beste,


geen succes,


ongeacht de combinatie steeds foutmelding 535 5.7.0 authentication failed


Nog suggesties?


Dank voor de moeite en groeten,



Beste SCOT,

De 2e manier zoals xenne die beschrijft is eigenlijk de enige goeie manier van werken. Deze instellingen zouden altijd en overal moeten werken.

Let op, het kan hier eventueel gaan om een login probleem. Let erop dat je bij de uitgaande mailserver de volledige login moet invullen (login@skynet.be). Tenminste als het om een skynet adres gaat, anders gewoon het laatste deel van je mailadres.

Hopelijk levert dit iets op, anders post je nog maar eens het resultaat + eventuele extra info (welke smartphone, welk os,...).

MVG,

Eva van Belgacom

Reageer