Skip to main content

TV Overal via zusterbedrijf

Beste,

ik ben Belgacom TV klant via de zusteronderneming Scarlet (pack Scarlet One). Ik had graag geweten of het ook voor mij mogelijk is gebruik te maken van TV-Overal, meer bepaald het programmeren van de HD recorder vanop afstand (PC / Smartphone).
This topic has been closed for comments

14 reacties

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 juni 2012
neen, dat is niet mogelijk. een e-services account is vereist voor opnemen op afstand & tv overal kijken

mvg

Elsa
  • 156 reacties
  • 7 juni 2012
Xenne, Stel ik zeg wel stel, dat je nu van iemand de login gegevens krijgt van zijn e-sevices dan kan je toch ook op je pc/laptop TV overal bekijken of ben ik verkeerd.

Elsa

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 juni 2012
uiteraard, maar niet zo slim om jouw e-services gegevens aan andere te geven me dunkt.... (kunnen bestellingen plaatsen, kunnen je mails lezen, etc)

maar ik denk dat dit misschien wel de reden is dat ze tv overal meer & meer aan het beperken zijn, het werkt nl nog maar enkel met belgacom internet & 3G van proximus.

mvg

Forum|alt.badge.img
  • Rising star
  • 21 reacties
  • 7 juni 2012
Xenne, wat je zegt is niet helemaal correct: het bekijken van de zenders Eén en Canvas is enkel nog mogelijk via een Belgacom internetverbinding (vast, FON of Proximus 3G), alle andere functionaliteit (ook het programmeren vanop afstand) is wel beschikbaar via om het even welke internetverbinding.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 juni 2012
er zitten in alle geval beperkingen op tv overal... uitvoering getest gehad overlaatst.... en idd vrt niet meer te bekijken met bv een telenet internet verbinding....

opnemen op afstand zal wel gaan met gelijk welk internet, maar dit heeft voor mij niets te maken met tv overal. de tv gids werd gewoon opgenomen in tv overal, maar bestond al voor er sprake was van het concept tv overal

mvg

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 97 reacties
  • 7 juni 2012
idd vrt/canvas enkel te bekijken via belgacom, andere zenders werken wel nog op een ander netwerk.

Maar als ze daarvan afstappen, vind ik toch dat ze de naam moeten veranderen ook. Want TV Overal, dat doet je toch denken aan (overal tv zenders ter beschikking hebben, gelijk op wel netwerk je zit.(behalve buitenland, door auteursrechten ed)) Bij telenet heet het yelo, en daar kan je enkel tv kijken op een telenet netwerk. (en die naam zit er niets, dat doet denken aan overal tv he)

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 7 juni 2012
akkoord Herman, tv overal is de naam niet meer waardig.... het dekt niet langer de lading...

ik wil net gebruik maken van tv overal op vakantie, tv, werk etc... allemaal lokaties waar ik geen vaste belgacom internetverbinding ter mijner beschikking heb. en via proximus 3G kijken dat is nog onbetaalbaar aan volumekost. dus wat mij betreft is tv overal een stuk minder interessant geworden. ik ben alvast niet bereid ervoor te betalen als het er doorkomt

maar ik vermoed dat deze beperking er gekomen is omdat het anders te makkelijk was om misbruik te maken door uitwisseling e-services gegevens?

mvg

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 97 reacties
  • 8 juni 2012
Ja, over 3G is het nog onbetaalbaar.

Maar misschien moet belgacom dan eens een nieuw systeem bedenken om dat misbruik tegen te gaan.

Ik heb alvast al een idee, alhoewel dit mss ook niet zo waterdicht zal zijn.

Tegenwoordig heeft bijna toch iedereen een kaartlezer thuis staan ofzo, mss kan er een applicatie gemaakt worden om met je identiteitskaart aan te loggen. Je moet die toch altijd bij u hebben, dus je kan ze dan moeilijker doorgeven. (Natuurlijk voor via 3G (gsm, smartphone,...) zal dit niet lukken denk ik)

Het is maar een idee :p

Elsa
  • 156 reacties
  • 8 juni 2012
ja maar die lezer zelf heeft iedereen niet bij zich en zo'n lezer neemt plaats in dus om die in alle toestellen in te bouwen dat zal niet doorgaan denk ik !!!

Elsa

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 8 juni 2012
op het moment dat tv overal betalend zal worden zal het natuurlijk al wat minder interessant worden om er naar te kijken gebruik makende van iemand anders zijn e-services gegeven

mvg

Elsa
  • 156 reacties
  • 8 juni 2012
Dat zal volgens mij zo direct niet zoveel uitmaken want als je een goeie vriend ogf collega hebt die zijn login's doorgeeft dan zal hij dit niet minder toelaten omdat hij moet betalen, af en toe een pintje meer betalen en het is opgelost ;-)

Santé

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 8 juni 2012
afgaande op wat er hier gepost is zal er blijkbaar gefactureerd worden op "uren gebruik". zo was het oorspronkelijk plan van 5 uren gebruik tv overal in de maxi packs te steken

mvg

• Practitioner
  • 726 reacties
  • 8 juni 2012
"idd vrt/canvas enkel te bekijken via belgacom, andere zenders werken wel nog op een ander netwerk."

fout. Ik heb dit getest op een Scarlet verbinding, in dit werkt.

" Ik had graag geweten of het ook voor mij mogelijk is gebruik te maken van TV-Overal, meer bepaald het programmeren van de HD recorder vanop afstand (PC / Smartphone)."

Dit is zowieso enkel mogelijk met een valide Belgacom account.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 8 juni 2012
met een telenet verbinding gaat het wel niet meer, scarlet is natuurlijk verre familie... misschien daarmee ;)

mvg