Beantwoord

TV overal

  • 25 January 2016
  • 30 reacties
  • 1444 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties
Als ik op een WIN10 laptop TV Overal wil bekijken krijg ik steeds een bericht (een verwittiging!) dat de server tijdelijk niet beschikbaar is. In het engels krijg ik nog een error code "system exception: 6013". Ik heb geprobeerd met IE12, Firefox en Opera want met andere browsers werkt het ook al niet. Verder dringt men er op aan Silverlight te installeren; ook al tien keer gedaan telkens na deïnstallatie van de vorige.
Dat "tijdelijk" is wel ruim bemeten daar ik meer dan een week geleden telefonisch reeds het probleem aankaartte en de man beloofd had terug te bellen, dus nog altijd niet!!!

FIJNE SERVICE!!!!!!!!!! Keep on the good work.
icon

Beste antwoord door ozzy 3 February 2016, 20:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

30 reacties

Hallo Henri III,
bedankt voor je bijdrage aan dit forum maar ik durfde het niet aan het bestandje mspr.hds te verwijderen, bang dat ik misschien alles wat Win101 betreft van nul zou moeten herbeginnen. Als men echter wanhopig wordt "springt men toch direct in het diepe water" en met als resultaat dat TVOveral nu wél werkt . Ik had het zo eenvoudig nooit verwacht en nu eindelijk gedaan met het zoekwerk. Nog eens bedankt voor je positieve en opbouwende bijdrage!
Conclusie: de combinatie van Win10 en de SSHD-drive is zeer waarschijnlijk de oorzaak (resp. Win7 of een gewone mechanische schijf apart gebruiken werkt wél probleemloos).

Hee Regulus,

- een sector is toch nog heel wat anders dan een bit: zie bv superuser.com "what do you call the area on a disk smaller than a sector".
- dank je voor Acronis maar daar zijn er al veel klachten geweest: sevenforums.com en andere.
-"bit for bit" besproken in PC-magazine.com article 2/0,2817,2421302,00.asp " "how to clone a hard drive".
-"clonezilla live disk image discussion" van sourceforge.net.

-tenslotte was ik met mijn clonesoftware wél goed bezig (à propos die software kopieert alles ongeacht of het verborgen bestanden betreft of niet, ze ziet enkel de 1 en 0-en op je schijf, niks anders.

-Wikipedia is ook verhelderend over de structuur van een schijf en er valt nog veel te lezen bij Google..

Ik sluit nu de discussie af en hoop dat andere gebruikers nog baat kunnen vinden bij de puike oplossing van Henri III, voor de rest hebben we maar wat theorie verkondigd, al dan niet gegrond.
Moesten we allen direct de oplossing weten dan was een forum zelf niet nodig :-)))
inderdaad er wordt besproken in sommige software van bit to bit kopiëren maar als je sector per sector kopieert kopieer je eigenlijk toch ook bit per bit 't is een kwestie hoe je het beziet denk ik.
Met die twee heb ik ook nog gewerkt toen ik nog jong was, (dus al een tijdje geleden) :-))

Je kan er "Easeus ToDo" ook nog aan toevoegen 😉


- een sector is toch nog heel wat anders dan een bit: zie bv superuser.com "what do you call the area on a disk smaller than a sector".
- dank je voor Acronis maar daar zijn er al veel klachten geweest: sevenforums.com en andere.
-"bit for bit" besproken in PC-magazine.com article 2/0,2817,2421302,00.asp " "how to clone a hard drive".
-"clonezilla live disk image discussion" van sourceforge.net.
nslotte was ik met mijn clonesoftware wél goed bezig (à propos die software kopieert alles ongeacht of het verborgen bestanden betreft of niet, ze ziet enkel de 1 en 0-en op je schijf, niks anders.
...


Als men niets weet over hard disk architectuur moet men geen hoogdravende theorien verkondigen die nergens op slaan ... waarom denkt u dat de betere "kloon" programmas "sector to sector" copy voorstellen misschien ... ? nu ja, als u het toch beter weet is discussie nutteloos.

ter info .. ik heb in mijn leven waarschijnlijk meer netwerk PC's gemonitord, gesuperviseerd en onderhouden dan u haren op uw hoofd heeft ... laat het "belerend" gedeelte dus maar rustig achterwege.

Hier is trouwens een "kleintje" om uw tanden op te scherpen ... let op het concept van "sector" en "cluster" voor wat opslag betreft.
http://www.active-undelete.com/hdd_basic.htm

en vermits u graag PCmag citeert .. hier is nog wat, maar misschien is dat al een brug te ver ! sja, waarom schrijft een HD-controller nu toch niet in bits ... of zelfs niet in bytes ... en terwijl u nu toch bezig bent .. pak er de CRC check ook maar even bij. nu ja ...

http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/56995/slack-space

http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/40466/crc

Geeft mij EEN degelijk onderbouwd agument waarom een KOMPLEET IDENTIEKE kopij van uw OS niet op dezelfde manier zou werken als het origineel ? .. juist ja ...
Beste Regulus,

Als je dat wat je zegt allemaal doet, buig ik nederig het hoofd maar ik vraag me af waarom je eigen "belerende posts" niet ėėnmaal een wenk gaven richting een oplossing voor mijn probleem (hopelijk word je er zelf nooit mee geconfronteerd) en heb ik die wel van andere mensen op dit forum gekregen, zeker niet van Proximus want noch zij noch uzelf kon mij een verklaring geven voor de foutboodschap waarmee het allemaal begon. Ik dank wel alle schrijvers die suggesties deden om de oorzaak te vinden. Nogmaals dank aan HenriIII . Voor mij hoeft het niks meer te zijn.