Beantwoord

Tv-gids wordt aangepast 2 uur voor de opname start


Reputatie 3
Badge +1
Hallo

Ik probeer al heel de week Avatar op te nemen op VIER, maar er is elke keer een probleem. Het komt op weekdagen van 08;10 tot 08:35, maar de tv-gids noemt het VIERtoons (van 06:00 tot 09:00), dus neem ik VIERtoons op.

En dat is het hem nu net: elke dag tussen 06:00 en 06:30 verandert Proximus de tv-gids en daardoor stopt de opname automatisch nog voor Avatar begint.
Ik dacht ze te slim af te zijn door een serieopname van Avatar te programmeren, maar vandaag noemde Proximus het ''Avatar De Legende van Aang'' in plaats van ''Avatar''. Bijgevolg werd het dus opnieuw niet opgenomen...

Ik vind het nogal belachelijk dat Proximus twee uur voordat een programma begint de tv-gids aanpast. VIER zendt elke weekdag hetzelfde uit, dus zo moeilijk kan het toch niet zijn om de tv-gids 24 uur op voorhand aan te passen?

Ik ben zeker dat ik morgen hetzelfde probleem ga krijgen.
icon

Beste antwoord door Elsa 31 March 2016, 10:05

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik heb zo een beetje de indruk dat Proximus telkens u een hak wil zetten, het is precies dat Proximus niet wil dat je dat programma opneemt en zo u verplicht om al om 6 uur 's morgens TV te doen kijken.:@
Wel een herkenbaar probleem dat de tv-gids (tegenwoordig toch) laat of eigenlijk te laat aangepast wordt.
of op het slechte moment !
Wat ik niet snap dat de tv gidsen bij de collega's wel correct zijn dagelijks en niet bij PX, zuchtttttttttttt al de anderen kunnen het wel.
De Tv-gids wordt bij P⌘ 3 maal per dag aangepast, natuurlijk zullen veranderingen in de uitzendschema's die er tussen vallen nog niet aangepast zijn en pas bij de volgende update.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag hebben ze de tv-gids niet aangepast en het is opgenomen!
Ziehier een blije klant!

Dit betekent wel dat TV Replay niet meer werkt (want een programma van 4 uur kan je niet herbekijken) maar dat is niet mijn probleem 😃
Reputatie 7
Badge +1
Waarom zou een programma van 4 uur niet met TV replay kunnen bekeken worden? Je hebt toch 36 uur tijd? Tenzij het TV replay-icoontje er niet bijstaat. Je bedoelt allicht met "pauzefunctie".
Maandag stond de hele avondprogrammatie van VIER een uur verkeerd, maar werd toch nog net op tijd ca. 1 Ă  1 1/2 uur voor het begin van de programma's aangepast. De geplande opnames hangen aan die TV-gids en werden qua starttijd ook automatisch aangepast en juist opgenomen.
Reputatie 7
Badge +6
Wel, om eerlijk te zijn, dit is het eerste dat ik hoor over iemand die last heeft dat de TV gids WEL up-to-date. :)

De TV Gids wordt 3x per dag geĂŒpdatet om zo 'last minute wijzigingen' van de broadcast zo goed mogelijk op te vangen. (real time updates zijn namelijk niet mogelijk) De updates vinden plaats 's morgens, 's middags en 's avonds. Zo waren er bijvoorbeeld vorige week, wegens de omstandigheden, heel wat problemen door de vele wijzigingen van programmaties door de broadcasters (VRT, ...) waardoor opnames niet meer klopte.

Het is echter wel vreemd dat de naam van de uitzending steeds wijzigt.

Edit: Sorry @Elsa, had je post niet gezien. Je was me voor.
Reputatie 3
Badge +1
Waarom zou een programma van 4 uur niet met TV replay kunnen bekeken worden? Je hebt toch 36 uur tijd? Tenzij het TV replay-icoontje er niet bijstaat. Je bedoelt allicht met "pauzefunctie".
Maandag stond de hele avondprogrammatie van VIER een uur verkeerd, maar werd toch nog net op tijd ca. 1 Ă  1 1/2 uur voor het begin van de programma's aangepast. De geplande opnames hangen aan die TV-gids en werden qua starttijd ook automatisch aangepast en juist opgenomen.

Ik zou zweren dat ik op proximustv.be zag staan dat VIERtoons niet beschikbaar is op TV Replay omdat het langer dan 3/4 uur duurt...
Wel, om eerlijk te zijn, dit is het eerste dat ik hoor over iemand die last heeft dat de TV gids WEL up-to-date. :)

De TV Gids wordt 3x per dag geĂŒpdatet om zo 'last minute wijzigingen' van de broadcast zo goed mogelijk op te vangen. (real time updates zijn namelijk niet mogelijk) De updates vinden plaats 's morgens, 's middags en 's avonds. Zo waren er bijvoorbeeld vorige week, wegens de omstandigheden, heel wat problemen door de vele wijzigingen van programmaties door de broadcasters (VRT, ...) waardoor opnames niet meer klopte.

Het is echter wel vreemd dat de naam van de uitzending steeds wijzigt.

Edit: Sorry @Elsa, had je post niet gezien. Je was me voor.

Vroeger was dit probleem er niet omdat je toen nog handmatig dingen kon opnemen. (bv. van 08:00 tot 09:00 op VIER) Dan maakt het niet uit hoe fout de tv-gids is en hoe vaak die geĂŒpdatet wordt.
Reputatie 7
Badge +1
Koen, ik werk redelijk veel met TV replay (wél de plusversie) en in mijn ervaring blijft TV-Replay zolang lopen tot er het een programma tegenkomt op dezelfde zender dat niet TVR toegelaten is. Zo kan je verschillende programma's achter elkaar blijven bekijken in TV replay, en zelfs een tijd onderbreken, want je krijgt in het menu dan een herstart-optie. Ik zou daarom niet weten waarom je maar 3/4 uur zou kunnen kijken, tenzij het programma erna op die zender niet TVR-compatibel is.
Dat is inderdaad juist het voordeel van TVR dat die doorloopt en de truc is als je als je een deel in het begin mist je gewoon TVR doet van het programma er juist voor en dan laat doorlopen al is het dan interessanter om TVR+ te hebben om door te spoelen‌
Reputatie 7
Badge +3
Ik stel vast dat bij serieopnames de foto regelmatig verdwijnt en dat de start- en stoptijd dan ook verschillend is. Soms staat er ook een aflevering zonder foto en ook in de samenvatting staat dan "None". Moet ik die geplande opnames nu wissen en opnieuw opnemen of hoe zit dat juist ? Vb. Masterchef Australia op Vitaya en het Nieuws van 19u op VTM. Ik heb geen TV Replay en wil het ook niet, want ik kan dikwijls toch maar bepaalde series een paar dagen nadien zien, dan is de TV replay niet meer beschikbaar.
Niet echt reclame voor PX ThomasP Drie aanpassingen per dag betreffende de tv gids en het klopt nog niet :-)

Betreffende tv replay + heb ik ook al verschillende keren vastgesteld dat je niet kan terugspoelen of je kan enkel voor uitspoelen aan drie pijltjes.
Mag toch zeggen 4 keer op de 10 dat het niet werkt.
TVR is gratis in mijn comfortpack en als ze er iets voor gaan aanrekenen dan moet ik het ook niet meer hebben, 't is wel interessant maar op de duur kunnen ze voor alle opties beginnen apart aanrekenen en aangezien ik nog de tijd meegemaakt heb dat het ook zonder al die tierelantijnen ging, zal het voor mij geen echte ramp zijn om het te moeten missen :-)))))
Reputatie 5
Badge +4
Patrick,

3 maal per dag updaten lijkt mij toch wel heel goed van Proximus.

Natuurlijk zijn we afhankelijk van onze broadcasters.

Wat beterft de TV Replay + optie, heb je onlangs al even je decoder herstart? Ik ben een hevige TV gebruiker en kan u zeggen dat ik nog geen enkel probleem gehad heb met TV Replay +.

Mvg,

Andy

Het Proximus-team
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag is slechts 1 minuut opgenomen en toch lijkt de tv-gids onveranderd... Hoe kan dit?! Is dit een 1 aprilgrap? Alle andere opnames gaan wel.
Als het zo zit, dan heb ik liever dat ze de tv-gids wél aanpassen, want dan heb ik ten minste nog TV Replay...
Patrick,

3 maal per dag updaten lijkt mij toch wel heel goed van Proximus.

Natuurlijk zijn we afhankelijk van onze broadcasters.

Wat beterft de TV Replay + optie, heb je onlangs al even je decoder herstart? Ik ben een hevige TV gebruiker en kan u zeggen dat ik nog geen enkel probleem gehad heb met TV Replay +.

Mvg,

Andy

Het Proximus-team

Je kan normaal alle programma's van VIERtoons herbekijken behalve het allerlaatste. Dus als er gewoon ''VIERtoons'' in de tv-gids staat, dan kan je helemaal niets herbekijken, want dan wordt alles als Ă©Ă©n programma beschouwt.
Reputatie 7
Badge +3
TVR is gratis in mijn comfortpack en als ze er iets voor gaan aanrekenen dan moet ik het ook niet meer hebben, 't is wel interessant maar op de duur kunnen ze voor alle opties beginnen apart aanrekenen en aangezien ik nog de tijd meegemaakt heb dat het ook zonder al die tierelantijnen ging, zal het voor mij geen echte ramp zijn om het te moeten missen :-)))))
Ik moet voor TVR gewoon, al betalen, omdat ik geen pack kan krijgen door mijn type abonnement. En ik spoel bij het nieuws altijd de sport door, want daar heeft hier toch niemand interesse voor. Zeker niet op zondag, als er uitgebreid over voetbal gesproken wordt. Ik kijk nooit naar sport, ik doe liever aan sport. 🆒
Dus dan zou ik al TVR+ moeten nemen en dan mis ik nog de helft omdat ik soms pas na een paar dagen een bepaald programma kan zien. Dus die TVR is niks voor mij, alleen voor het nieuws zou het leuk zijn, maar daarvoor 3,5€ of zo iets betalen per maand en dan nog de sport niet kunnen doorspoelen, dat lijkt me een beetje erover qua budgetbeheer. :8
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb vandaag de opname van gisteren verwijderd (die duurde maar 1 minuut) en nu staat die opname er opnieuw, maar nu is het plots wel helemaal opgenomen?!
Ik begrijp er niets van, maar het is ten minste opgenomen 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Wees dus blij dat het opgenomen is en voor de rest niet te veel uw kop over breken, bij Proximus gebeuren er dikwijls onlogische dingen.:8
Mijn opnames die ik programmeer staan er tot nu toe nog altijd op zonder problemen en kunnen ook zonder probleem afgespeeld worden,
zo zie je maar Alexander, dat de uitzonderingen de regel bevestigen 😉
Reputatie 3
Badge +1
Wees dus blij dat het opgenomen is en voor de rest niet te veel uw kop over breken, bij Proximus gebeuren er dikwijls onlogische dingen.:8
Ik ben ook blij, maar is het niet vreemd dat je de opname eerst moet verwijderen voordat je hem kan afspelen? 😃

Reageer