Sedert enkele weken gaat de tv vanzelf aan samen met de decoder.
Meestal is dit rond de klok van 15.30 u.
Vroeger nooit geen probleem gehad, nu met het laatste model ( V5 ) wel.
Wat moet ik doen met die vervelende situatie ?
Beantwoord
TV gaat vanzelf aan
Beste antwoord door Techno Turlinckx
Dit heeft te maken met een nieuwe optie voor NTE. Dit biedt de mogelijkheid aan om de bron voor sommige televisies automatisch te veranderen waardoor ze onmiddellijk het beeld te zien krijgen die wordt doorgestuurd vanuit de decoder.
Als je uw televisie in standby zet en de decoder laat aanstaan, zal door een reboot van de decoder of een update die ’s nachts wordt uitgevoerd, de televisie automatisch terug aanzetten.
De ideale oplossing hiervoor is uw decoder ook in standby te zetten wanneer je de televisie uitzet.
⇒ Dit zal minder elektriciteit vebruiken, de decoder zal geen bandbreedte gebruiken en de elektronische componenten zullen kunnen afkoelen in plaats van altijd gebruikt te worden. Dit zal de levensduur van het toestel verlengen.
⇒ Door hem in standby te zetten zal het cache geheugen verwijderd worden en zal de decoder, dag na dag, efficiënter zijn.
Een ander oplossing is de optie uitschakelen via de instellingen van de decoder : Instellingen -> Systeem -> Beeld - Automatische HDMI selectie -> Neen -> Bevestigen
Ik hoop dat ik u met deze info wat kunnen helpen heb.
Met vriendelijke groeten
Techno Turlinckx
Bekijk origineelAls je uw televisie in standby zet en de decoder laat aanstaan, zal door een reboot van de decoder of een update die ’s nachts wordt uitgevoerd, de televisie automatisch terug aanzetten.
De ideale oplossing hiervoor is uw decoder ook in standby te zetten wanneer je de televisie uitzet.
⇒ Dit zal minder elektriciteit vebruiken, de decoder zal geen bandbreedte gebruiken en de elektronische componenten zullen kunnen afkoelen in plaats van altijd gebruikt te worden. Dit zal de levensduur van het toestel verlengen.
⇒ Door hem in standby te zetten zal het cache geheugen verwijderd worden en zal de decoder, dag na dag, efficiënter zijn.
Een ander oplossing is de optie uitschakelen via de instellingen van de decoder : Instellingen -> Systeem -> Beeld - Automatische HDMI selectie -> Neen -> Bevestigen
Ik hoop dat ik u met deze info wat kunnen helpen heb.
Met vriendelijke groeten
Techno Turlinckx
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.