Traag wisselen van kanalen

  • 4 March 2013
  • 8 reacties
  • 304 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb 2 tv's en 2 decoders, een 'oude' en een 'nieuwe'. Sinds enkele dagen gaat het schakelen tussen 2 zenders normaal op de oude decoder, maar ontzettend traag op de nieuwe decoder. Ook ben ik enkele opnames (nvpr) kwijt : ik krijg de boodschap 'service tijdelijk niet beschikbaar'.

Ik heb de decoder reeds aan/uit gezet.


Iemand een idee ?

8 reacties













doe eens een factoryreset van je decoder zoals beschreven op ricy's blog:


http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec ☜ Surf naar (door deze link te copy/pasten in je browser)


http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec



Groetjes, Elsa














hangt uw decoder waar je de problemen ondervindt rechtstreeks aangesloten via een utp kabel aan de BBOX modem of werk je met draadloze oplossingen zoals Devolvo want die kunnen ook voor problemen zorgen en dan deze gewoon eens uit het stopcontact halen en dan terug steken kan soms ook een oplossing geven.


Groetjes, Elsa



ik heb die probleem ook , als naar 2BE moet schakelen duurt dit lang , ook naar Vier en daarna gaat schakelen weer normaak en als terug moet schakelen is weeral het zelfde
Reputatie 7
Badge +1


Hier geen enkel probleem met V4/Charles2 en Devolo.

Reputatie 7
Badge +1


Ik heb dat niet specifiek met 2BE, maar stel wel vast dat, als je lange tijd op een zender hebt gestaan (bv. ook met TV uit maar met decoder aan), het zappen naar een andere zender even duurt, maar daarna gaat het weer vlot. Of een herstart of FacR hiervoor helpt betwijfel ik, maar kwaad kan het nooit. Ik heb wél ervaren dat veel bedieningsproblemen kunnen verholpen worden met een gewone herstart. Blijkbaar worden ingeslopen foutjes hier toch mee gecorrigeerd.













service tijdelijk niet beschikbaar dat heb ik soms maar heel zelden voor en het zal wel iets met de Charles software te maken hebben.


Daarom kan je met rebooten en factoryresetten natuurlijk zo'n zaken niet oplossen maar op de n duur probeert een mens van alles en je doet er tenslotte geen kwaad mee , zoals Sinjoor ook aanhaalt veel kleine schoonheidsfoutjes kan je met een reboot al oplossen.




Groetjes, Elsa















heb je al een factoryreset geprobeerd, als het helpt tot daar toe maar je kan altijd proberen en je kan het dan ook melden aan de Technische dienst als je belt dat je het al gedaan hebt als het niet helpt.






Groetjes, Elsa


http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec ☜ Surf naar (door deze link te copy/pasten in je browser)


laat eens iets weten als je gebeld hebt wat ze gezegd hebben.















Bedankt voor de feedback






Groetjes, Elsa




Reageer