Hoi,
Ik ben sinds 28 Juni bij Proximus. Van telenet whoppa ben ik overgestapt op maxi pack internet+TV. De persoon waarmee ik mijn contract had afgesloten vertelde me dat ik 100Mbps zou halen voor internet. Theoretisch. ze ging na en zei dat het niet veel zou schelen, daar er hier reeds glasvezel in de buurt lag en dat het gebouw nog niet oud was. via de speedtestsite van proximus kreeg ik ook te lezen dat ik zou beschikken over:
Max.: 91,7 Mbps download - 7,5 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
zowel bij Piek al Dal uren.
ik zit echter vast op 25-30 Mbps. (pc rechtstreeks aan modem)
Na een telefoontje, krijg ik als antwoord dat dat normaal is... Na wat aandringen hoor ik zelfs dat mijn profiel vdsl2_30000_10000_IL8262_v1 is wat zou duiden op max 30 Mbps download en 10 Mbps Upload.
Ik begrijp het niet goed. Heeft de technieker zich hier gemist? Ik wist dat van telenet komen gepaard ging met tragere internetsnelheden. Maar maar bijna een kwart lager dan de theorie of de helft van de minimum snelheid lijkt me toch straf. en niet wat ik verwachtte.
Wordt deze snelheid nog opgekrikt achteraf misschien?
Iemand die hier meer over weet?
mvg,
Beantwoord
Traag internet door profiel?
Beste antwoord door Elsa
voor wie nog niet over DLM gehoord heeft: (Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#dlm )
Dit is een volledig automatisch proces, gedurende een tijd zal DLM de kwaliteit, stabiliteit en werking van je lijn evalueren.
Het resultaat bepaald of je verbinding een hogere snelheid aankan zonder de kwaliteit en stabiliteit te beïnvloeden.
In dat geval zal je verbinding automatisch een hogere snelheid krijgen.
Kort na deze verhoging zal DLM opnieuw je verbinding evalueren op kwaliteit, stabiliteit en werking.
Wanneer alles nog goed lijkt te werken zal de snelheid blijven en zal er een nieuwe evaluatieperiode worden ingepland.
Zolang de kwaliteit van je verbinding goed blijft zal de lijn niet worden aangepast.
De periode tussen evaluaties zal groter worden wanneer er niets wordt gewijzigd.
Er is echter totaal geen garantie dat de verhoogde snelheid door het DLM proces zal blijven.
Indien er storingen beginnen op te treden of er een negatieve impact op andere lijnen komt
kan het proces je snelheid terugbrengen naar lager of naar het oorspronkelijke basis profiel.
DLM zal nooit jouw snelheid lager zetten dan het oorspronkelijke basis profiel.
Bekijk origineelDit is een volledig automatisch proces, gedurende een tijd zal DLM de kwaliteit, stabiliteit en werking van je lijn evalueren.
Het resultaat bepaald of je verbinding een hogere snelheid aankan zonder de kwaliteit en stabiliteit te beïnvloeden.
In dat geval zal je verbinding automatisch een hogere snelheid krijgen.
Kort na deze verhoging zal DLM opnieuw je verbinding evalueren op kwaliteit, stabiliteit en werking.
Wanneer alles nog goed lijkt te werken zal de snelheid blijven en zal er een nieuwe evaluatieperiode worden ingepland.
Zolang de kwaliteit van je verbinding goed blijft zal de lijn niet worden aangepast.
De periode tussen evaluaties zal groter worden wanneer er niets wordt gewijzigd.
Er is echter totaal geen garantie dat de verhoogde snelheid door het DLM proces zal blijven.
Indien er storingen beginnen op te treden of er een negatieve impact op andere lijnen komt
kan het proces je snelheid terugbrengen naar lager of naar het oorspronkelijke basis profiel.
DLM zal nooit jouw snelheid lager zetten dan het oorspronkelijke basis profiel.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.