Vraag

Teletekst VL: waarom 888 ingeven als er geen andere pagina meer is?

  • 7 June 2016
  • 6 reacties
  • 459 Bekeken

Reputatie 2
Ik vraag mij af waarom in bijvoorbeeld tijdens het VRT journaal nog altijd 888 moet invoeren om teletekst ondertiteling te bekomen, terwijl er nu toch geen andere pagina meer is...

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Ik neem aan dat dit eerder een beslissing is van de VRT, dan van Proximus.
Meer informatie over t888
www.vrt.be/t888
Edit: er is toch nog paginakeuze voorlopig.
Reputatie 2
Bedankt.
Nog pagina-keuze tot het einde van het jaar:
"Tot eind dit jaar zullen de pagina’s van Teletekst nog toegankelijk blijven en worden de kijkers er doorverwezen naar alternatieve kanalen.
Teletekstpagina 888 blijft de bron voor alle ondertitels. Teletekstpagina 889 blijft actief voor spraakherkenning"
Vraag blijft of PX aan de Teletekst-knop niet direct de ondertiteling kan koppelen?
Toen ik deze namiddag op deze knop drukte kijkend naar BBC1 kreeg ik meteen de teletekst ondertitels.
Inderdaad maar px zou dit in zijn software eventueel kunnen inbouwen dat als je bv teletext drukt , dat die direct op pagina 888 springt.
Reputatie 7
Badge +6
Ik denk wel dat dit mettertijd ook zal gebeuren, maar zolang er nog paginakeuze is ....
Dat is wat ik er inderdaad ook van denk Marleen.
Reputatie 7
Badge +6
Op BBC heb je onmiddellijk ondertitels omdat de Ceefax (Engelse teletekst) werd stopgezet een aantal jaar geleden, toch wat het 'buitenland' betreft. Ik dacht dat het nog beperkt bestond in Engeland, maar daar ben ik niet zeker van.
Off topic:
De ondertitels worden nu op een andere manier doorgegeven, maar dat is te technisch voor mij. Het geeft wel problemen bij Prox momenteel, maar het zou Q2/Q3 2016 toch opgelost worden.

Reageer