Beantwoord

Streamen op Twitch

  • 13 November 2017
  • 36 reacties
  • 3160 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

ik gebruik oude UTP zonder probleem hoor, als je gigabit snelheden wilt halen dan kan je beter de geschikte kabel hiervoor gebruiken.
Reputatie 1
Drivers van internet verwijderd en opnieuw geinstalleerd (met de nodige reboots).
Speedtest: http://pxs.speedtestcustom.com/result/535b2d70-c915-11e7-8263-1720afe3e5cb

Van de UTP kabels heb ik geen kennis van, wel weet ik dat deze al enkele jaren oud zijn, geen idee of dat het kan zijn.
Een laptop heb ik helaas niet.

Als het zou kunnen helpen wil ik gerust een computer tijdelijk verplaatsen dichterbij de bbox om met een andere kleine
"UTP CAT.5e" kabel te proberen ?
Reputatie 1
ik gebruik oude UTP zonder probleem hoor, als je gigabit snelheden wilt halen dan kan je beter de geschikte kabel hiervoor gebruiken.

Ik wil niet persé gigabit snelheden halen maar Proximus zegt dat er 5.5Mbps binnen komt volgens hun en wij halen zelfs geen stabiele 2.5Mbps wat ik nodig heb. Vandaar dat ik de UTP kabels aanbracht omdat ik een beetje hopeloos begin te worden ondertussen van wat het probleem nu juist is. 😞
Reputatie 1
Dankje SamuelD, Martin en ThomasP voor alle hulp zover.

Ik had ondertussen een computer verplaatst naar de bbox om met de andere UTP kabel te proberen, daar krijg ik maar een snelheid van 68 Down / 2.1 Up op 😞
heb net nog eens geprobeerd met mijn laptop en haal nu ook maar 2,5 Mbit/s Up !!
ik heb dit ook ongeveer dat de effectieve lager ligt dan de cap van abbo ik sync op 30 momenteel cap is 15 en haal meestal maar rond de 10 door de nieuwe sync van 30 is dit lager geworden voor 30 synte ik 20 up en haalde effectief rond de 12
Reputatie 1
Dag ThomasP,

Bij deze linkje van speedtest na het heropstarten van mijn computer met geen andere apparaten actief:
http://pxs.speedtestcustom.com/result/f9e2eb70-ca1d-11e7-9545-af403b4535cd

Het lijkt er slechter op geworden te zijn tov de andere resultaten.
Moet de bbox ook herstart worden ?
Reputatie 1
Is er nog enige update hierover? Helaas na de laatste "aanpassingen" is de snelheid nog meer gezakt waardoor het streamen moeilijk of niet meer kan.
Sinds de aanpassing is de download gezakt met 10Mbps en de upload lijkt maar 2Mbps tot 2.4Mbps te geven, heel onstabiel.
hoeveel haal je nu ?
Reputatie 1
Tussen de 5.3-6Mbps lijkt er op.
Ik ben alleen benieuwd of het ook "stabiel" is bij de volgende stream zodat er geen frame drop meer is!
Amai dat is wel goed, 'k zal eens terug moeten controleren en even de laptop met een utp verbinden.

Reageer