Beantwoord

Streamen op Twitch

  • 13 November 2017
  • 36 reacties
  • 3159 Bekeken

Reputatie 1
Verschillende speedtests gedaan en krijg gemiddeld 2.5mbps als resultaat, proximus zegt dat ik 6mbps moet halen via MyProximus.
Op zich, is 2.5mbps genoeg om te streamen in goede kwaliteit op 720p, maar tijdens het streamen zakt het internet regelmatig weg naar 100-800kbs voor een seconde of 2-15, waardoor er lag/frame drop of de verbinding met Twitch verbreekt.

3 maanden terug kon ik wel prima streamen en dat toen op 2800mbps!


Wat ik al geprobeerd heb:
- Andere Twitch server
- Bbox3 herstart
- Bbox3 naar fabrieksinstellingen
- Speedtest op verschillende computers uitgevoerd (2.5mbps is het gemiddelde)
- Clean install van OBS (stream programma)
- Lijn test via MyProximus (geen fouten terwijl ik maar op 40% snelheid zit van wat me moeten krijgen).
- Andere internetkabel geprobeerd.
- Op MyProximus "Hoge beveiliging" aangepast naar "lage beveiliging"

Zoals ik zei, we hebben volgens MyProximus een snelheid tot 6mbps upload. Het moet niet exact 6mbps upload zijn in de praktijk, begrijpen we ook wel, maar wel een beetje vaag dat streamen op 2.5mbps upload niet stabiel werkt, wat minder dan 50% snelheid is van wat we ""zouden" moeten hebben.

Iemand een idee wat er te proberen valt?
icon

Beste antwoord door ThomasP 24 November 2017, 10:05

Bekijk origineel

36 reacties

ik heb dit ook ongeveer dat de effectieve lager ligt dan de cap van abbo ik sync op 30 momenteel cap is 15 en haal meestal maar rond de 10 door de nieuwe sync van 30 is dit lager geworden voor 30 synte ik 20 up en haalde effectief rond de 12
Reputatie 7
Badge +6
@Koentjuh, ik heb een aanpassing uitgevoerd. Kan je eens even opnieuw proberen?
@Martin, kan je me even vertellen of je nog steeds problemen hebt met upload? Kan je een nieuwe test starten? Test met kabel?

Keep me tuned!
Reputatie 1
Dag ThomasP,

Bij deze linkje van speedtest na het heropstarten van mijn computer met geen andere apparaten actief:
http://pxs.speedtestcustom.com/result/f9e2eb70-ca1d-11e7-9545-af403b4535cd

Het lijkt er slechter op geworden te zijn tov de andere resultaten.
Moet de bbox ook herstart worden ?
@ThosmasP

hier nog straffer, hoe meer ik test hoe beter het wordt haal nu herhaaldelijk 5.4 Mbps, da tis eigenlijk wat ik ook gewoon was zo rond e 5Mbps.
Reputatie 1
Is er nog enige update hierover? Helaas na de laatste "aanpassingen" is de snelheid nog meer gezakt waardoor het streamen moeilijk of niet meer kan.
Sinds de aanpassing is de download gezakt met 10Mbps en de upload lijkt maar 2Mbps tot 2.4Mbps te geven, heel onstabiel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de bevoegde dienst even aangepord, van zodra we meer weten laten we bericht.
Reputatie 7
Badge +6
Koentjuh, zou je even opnieuw je upload kunnen testen (liefst met kabel)? We hebben een aanpassing gedaan op ons netwerk welk het probleem zou moeten oplossen.
Reputatie 1
WOW: http://pxs.speedtestcustom.com/result/05dd5610-d106-11e7-ae54-11f4942db97e

Zo'n upload snelheid hebben we hier nog nooit gehad!
Ik ben er super blij mee dat het is opgelost, ik ben nieuwsgierig wat het juist was. Was het iets fout ingesteld bij onze bbox ?
Ik hoop echt dat de snelheid zo blijft nu!! Enorm bedankt hiervoor
hoeveel haal je nu ?
Reputatie 1
Tussen de 5.3-6Mbps lijkt er op.
Ik ben alleen benieuwd of het ook "stabiel" is bij de volgende stream zodat er geen frame drop meer is!
Amai dat is wel goed, 'k zal eens terug moeten controleren en even de laptop met een utp verbinden.

Reageer