Stopzetting Home Control

  • 9 November 2017
  • 8 reacties
  • 886 Bekeken

Hallo iedereen,


Zoals u ongetwijfeld weet hebben wij een brief ontvangen waarin Proximus ons laat weten dat men het project HomeControl zal stoppen in de zeer nabije toekomst.
Men schrijft dat de dienst Home Control “de laatste tijd te wensen overlaat”.
Wel, eerlijk gezegd ik vind dat het de laatste tijd een stuk beter ging, er zijn andere tijden geweest, dat bijna niets werkte!

Ik heb steeds vertrouwen gehad in PROXIMUS & Home Control, temeer dat de ambities in het begin met HOME CONTROL zeer hoog waren!

Ik betreur dan ook de beslissing om met het systeem te stoppen.

Maar u zal ook ongetwijfeld begrijpen dat ik slechts enkele jaren van het systeem heb kunnen profiteren en ondertussen mijn systeem serieus uitgebreid heb.
Ik had zelfs een aantal reserve onderdelen aangeschaft.
Een kleine schatting geeft mij aan dat dit alles ongeveer € 2.000 gekost heeft.

Het is dan ook een beetje laag–bij-de grond om de gebruikers met een kluitje het riet in te sturen met een aankoopbon ter compensatie twv € 278.
Bovenal prijst men dan nog een systeem aan dat mij een stuk minder vertrouwen kan inboezemen.
Onder andere heeft het systeem geen mogelijkheid om slimme stopcontacten te gebruiken…

Vandaar dat ik zo vrij ben om u volgende vragen aan Proximus te stellen:

Is er een mogelijkheid om mijn standpunt aan Proximus officieel te verwoorden.
Is er een mogelijkheid om het systeem te blijven gebruiken na stopzetting door Proximus?
Is er iemand anders die de service kan overnemen?
Hoeveel gebruikers verkeren in het zelfde geval als ik?

Als overtuigd PROXIMUS klant en gebruiker van een totaalpacket heeft mijn vertrouwen in PROXIMUS toch een kleine deuk opgelopen…

U zal begrijpen dat ik mij links en rechts aan het informeren ben om eventueel stappen te ondernemen om de beslissing voor de stopzetting van HOME CONTROL aan te vechten.
Beroepshalve heb ik weet dat een verkoper van een bepaald goed of dienst een minimum aantal jaren service moet kunnen garanderen en geven op zijn producten….

Hopende op antwoorden...


Met vriendelijke groeten,


D.B.

8 reacties

Reputatie 1
Badge
Zelfde reactie in mijn geval. Wat ben je met een waardebon waar je goederen kunt kopen die alleen in te stellen/gebruiken zijn via app's van Apple of Android. Ik heb een Windows/Lumia 950 gsm die hier niet mee overweg kan. Onbegrijpelijk dat men zomaar zoiets kan stopzetten met een derg. alternatief.

Begonnen in 2014 en daarna in feb. 2015 nog een pakket Home control aangeschaft. Enkele maanden geleden nog maar via 2dehands diverse uitbreidingen aangeschaft. Dit betekent dat al deze goederen waardeloos zullen worden.
Maandelijks de huur betaald voor het gebruik en dan plots de Home control / home vieuw gebruikers zo weg zetten is niet zoals het hoort.
Op zijn minst zou er een fatsoenlijke uitleg moeten komen hoe dit systeem zonder tussenkomst van Proxiumus te kunnen blijven gebruiken. Voorts zou zeker een waardebon van een meer professioneler systeem zeer zeker op zijn plaats zijn. Zoals gezegd, met deze waardebon zullen veel mensen niks zijn, dus beste Proximus, over compensatie spreken is hier niet op zijn plaats op deze manier. Ook al is Proximus blijkens hun woordvoerder een bedrijf dat tegen over hun klanten niet sympathiek is dan dient u ze volgens deze woordvoerder wel tevreden te stellen.

We zullen zien!
Reputatie 7
Badge +4
Beste Dirk, kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan maak ik alvast een dossier voor je op om dit verder na te gaan en je verder te informeren. Groetjes Freya
OPLOSSING GEVONDEN VOOR VERDERZETTEN HOMECONTROL SYSTEEM!


Ik ben (bijna) zeker dat ik een veel betere oplossing gevonden heb voor het HOME CONTROL probleem dan de oplossing die Proximus ons allemaal heeft voorgesteld!

Ik heb een firma gevonden die mits een aanschaf van een nieuwe centrale alle accessoires (met uitzondering van camera’s en slimme stopcontacten) kan aansluiten!
Voor de camera’s en slimme stopcontacten is men momenteel een technische oplossing aan het zoeken in de vorm van een software-update, zodat die ook kunnen functioneren…

Het bedrijf heeft ook een App die een 24/24 uren service geeft.
Volgens mij kan men in het “Worst Case Scenario” mits de aanschaf van nieuwe camera’s en/of slimme stopcontacten alles terug operationeel maken.

Naar mijn bescheiden mening zou Proximus beter contact kunnen opnemen met dit bedrijf om ons een nieuw voorstel te maken.
Ik ben steeds bereid om alle gegevens door te geven…


D.B.
Reputatie 1
Badge
Beste D.B.,

dat zou fantastisch zijn.Kunt u de mogelijke oplossing soms wat meer verduidelijken?

Van de zijde van Proximus tot op heden geen reactie op mijn schrijven, dit ondanks dat mijn laatste aanschaf bij Proximus maar een kleine 3 jaar geleden is geweest.
De voorgedragen Chacon aanbieding is in mijn geval waardeloos, dit nog of ik überhaupt wel een systeem van deze firma zou aanschaffen.
Onbegrijpelijk dat een firma als Proximus haar klanten niet meer respecteert.
Beste Proximus-Home-Control eigenaars,

Bij deze laat ik u de gegevens van de firma die ik gevonden heb en u eventueel kunnen verder helpen met uw Home Control systeem:
Firma EGARDIA.
www.egardia.com

Men kan u op volgende manier helpen:
• Mits aanschaf nieuwe centrale type GATE 03 kan u alle toebehoren aansluiten met uitzondering van CAMERA’s en SLIMME STOPCONTACTEN.
• Voor de CAMERA’s en STOPCONTACTEN is men op zoek naar een software oplossing of u schaft nieuwe aan.
• Max aantal aan te sluiten toebehoren: 160
• Maandelijkse bijdrage voor monitoring: 8,95 €/maand

Hopende u hiermede allen van dienst te zijn geweest, verblijf ik

Met vriendelijke groeten

D.B.
Reputatie 1
Badge
Beste D.B.

bedankt voor deze info.

Jammer dat men ook hier alleen met Apps werkt die werken met Android of een Apple systeem, dus niet met een Windows phone.
Maar ik ga dit zeker verder bekijken. Dit lijkt mij alleszins een beter alternatief dan hetgeen Proximus naar voren schuift middels Chacon.
Beste Proximus-Home-Control eigenaars,



Goed nieuws bij EGARDIA: zie Website:
Er werd een SPECIALE PROMO gemaakt voor de PROXIMUS KLANTEN. Zie volgende link:

https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.egardia.com%2FENGINE%2FFILES%2FEGARDIA%2FSHOP%2FUPLOAD%2FFILES%2Fmanuals%2Fnl%2Fhandleiding_egardia_camera_hd_camera_cam_05.pdf&data=02%7C01%7C%7Cc79b0fc213444b74005e08d546c471d6%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C636492731893429966&sdata=69%2FTkvjOGN4WIpYmm6ZgxHBUiyJNyAXMLRpP1KxxLMw%3D&reserved=0



PS:
• Werkt met al uw Home Control apparatuur (uitz camera’s en slimme stopcontacten)
• Bediening met iPhone, Android & Windows Phone!
Juiste link naar de EGARDIA PROMO voor Proximus klanten:

https://nam04.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.egardia.com%2Fproduct%2Ftype%2F126%3F_language%3Dbe-nl&data=02%7C01%7C%7C2ab83555359c4df5993c08d5494e6eee%7C84df9e7fe9f640afb435aaaaaaaaaaaa%7C1%7C0%7C636495523569553074&sdata=J9HPKHF206AyXTjo9x5b0m6yar6e6V326l6Zt0ejg9c%3D&reserved=0



D.B.

Reageer