Beantwoord

Softwareversie NTE_6.1.1.4.4 op V5 met harde schijf



Toon eerste bericht

66 reacties

is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen

Bij een v5. Reboot brengt geen soelaas.
Een andere bug is, wanneer je een opname verder wenst te bekijken op het punt waar je de vorige keer gestopt bent, je ineens heel wat verder bent dan waar je gestopt bent.
is dat bij een v5 of bij een v5-mini want bij mijn v5 mini heb ik toch dit probleem niet, anders eens de decoder rebooten en zien of het dan wel lukt, is het enige wat zelf kunt proberen
Even nog een bug melden met deze softwareversie: wanneer er programma's aan het opnemen zijn en ik wil manueel de opname stoppen is dit niet mogelijk (lees: reageert niet). Als de opname voltooid is, kan ik deze wel verwijderen.
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. :)

Bedankt voor de fijne, duidelijke uitleg 🙂
Reputatie 7
Badge +6
rcsa, het niet synchroon lopen van beeld en geluid de eerste seconden is niet echt een bug en zal ook niet meteen worden opgelost door een update. Dit is 'as design'. Om je met je digitale tv vlot te kunnen zappen is het noodzakelijk dat alle data meteen beschikbaar is. Er wordt bij het zappen op korte tijd enorm veel data gevraagd waardoor het onmogelijk is deze allemaal tegelijkertijd beschikbaar te stellen. Er wordt voorrang gegeven aan beeld waarna de audio een beetje achterkomt en dan wordt gesynchroniseerd. Dit is ook de reden dat je dit op HD meer hebt dan op SD. (meer bandbreedte) Men kan deze optie trouwens deactiveren met als resultaat dat je trager zapt, je beeld en geluid lopen dan wel vanaf het begin synchroon. Tip! Houd het bij het snel zappen. 🙂
blijkbaar niet want wed in het verleden (zie hier => http://bgctv.skynetblogs.be/#avsynchronisatie) al dikwijls gevraagd en 't is nog altijd zo, als is het wel veel verbeterd tov vroeger.
Een probleem dat al langer gekend is (en waar deze update niets aan veranderd) is, dat wanneer je van de ene naar de andere zender zapt, er altijd enkele seconden vertraging zijn totdat beeld en geluid synchroon met elkaar lopen. Bij Telenet blijkt dit van de eerste seconde meteen in orde te zijn. Waar kan dit aan liggen? Is Proximus bij machte dit op te lossen?
volgens wat hier al door de medewerkers uitgelegd werd zou het beide zijn in geval van een PVR opname dan zou die ook op de server opgenomen worden !
Als je bv eerst een opname doet op EEN en dan een overlappende opname op VTM bvb zou deze van VTM op de server moeten staan en deze van EEN op de harde schijf alsook op de server van Proximus (60 dagen) , dus als je dit wilt controleren dan moet je deze EEN opname kunnen bekijken op je mobiel toestel met de PX-TV app dan weet je al zeker dat deze op de server staat en als je dan na 60 dagen nog altijd deze opname op EEN kunt bekijken op je decoder, weet je dus dat deze theorie klopt en ook op de Harde schijf opgenomen werd.
Reputatie 1
net thuis van een weekendje zee, en update ook binnengekregen.
het enige dat ik kan vaststellen is idd dat de leesbaarheid van de tv gids stukken beter is!
Alle opnames zijn netjes opgenomen.
Alleen snap ik nog geen bal van wanneer het op de harde schijf staat of op de server gezet zal worden.... maar is van weinig belang.... als het maar opneemt 🙂
Ligt inderdaad niet altijd aan je installatie thuis en kan het soms afhangen van de servers waarover je bedient wordt en dan zal het ook wel na een tijdje vanzelf in orde komen, al doe ik ook wel altijd een reset in dit geval al is het niet altijd nodig, maar ja een mens probeert maar in de hoop het zo in orde te krijgen!
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de tip, Frederik_029, we werken idd met PLC's en dat synchroniseren ervan hebben we ook al een paar keer moeten doen. Nu was het echter niet nodig.
Alles is intussen in de plooi gevallen, en we zijn tevreden met de nieuwe softwareversie ( behalve met de TV Gids layout, maar dat is persoonlijk zeker).
Groetjes
Reputatie 1
Het enige dat ik voorlopig kan zeggen is dat bij de vorige versie wij die problemen van vastlopen en blokjesvorming niet meer hadden. Vroeger en nu dus weer wel. Hoe dat komt? Eigenlijk zijn we het beu ons dat af te vragen. Ongestoord TV kijken en wat kunnen opnemen, dat is alles wat we vragen. Nu, hopelijk stabiliseert het boeltje zich nog, als zoiets al mogelijk is.
PS: de verbindingsnelheid was de laatste dagen inderdaad wel lager dan normaal.

Gebruik je plc adapters voor je tv verbinding Marleen? Wij hadden dit probleem ook(blokjesvorming + traag switchen van zender) en probleem toevallig opgelost door plc uit stopcontact te verwijderen voor onweer. Teruggestoken en switchen van zenders ging veel vlugger. Ik heb de plc's sindsdien ook een paar keer gereset en terug verbinding met elkaar laten maken.
Reputatie 7
Badge +6
Ah, omdat ik dacht dat hier ergens op het forum werd geopperd dat er in feite al niks meer op die harde schijf wordt opgenomen, hoewel het er nog op staat, maar dat alles toch al op de servers wordt opgenomen, dus dat je inderdaad die schijf er al even goed kan uitnemen. Dat vond ik toen raar, want het percentage vrije schijfruimte verandert toch nog.
Er staat toch nog altijd: Opnames:
Alle
Laatste kans
Korte termijn
Vaste schijf
neen want dan zal er zeker niet meer in PVR kunnen opgenomen worden en enkel nog in PVR want je maakt er een V5-c van
Reputatie 7
Badge +6
Moet je om dat te checken niet de harde schijf uit de V5 halen, Elsa?
Niet dat ik daar ga aan beginnen, want het is voor ons toch van weinig belang of iets 60 dagen of langer bewaard wordt, op harde schijf, of 'in de cloud', maar voor veel anderen dan natuurlijk weer wel. Het voornaamste voor ons is dat je meerdere programma's tegelijkertijd kan opnemen en dat gaat prima.
Ik weet niet op wat je u baseert dat je denkt dat voor de V4 het anders zou zijn dan bij de V5 en dat het bij de v4 zou vervangen worden door PVR ?
In feite werd hier tot nu toe altijd beweerd dat voor de V5 wat in PVR opgenomen wordt ook automatisch in nPVR staat ook, ik kan het niet meer uittesten aangezien ik alleen over V5-compact beschik.
Reputatie 7
Badge +1
Ik denk dat de nieuwe interface voor de V4 ook meer zal trekken op die van de V5 (met harde schijf), waar de optie "langer bewaren dan 60 dagen", wat in de "cloud" op 3 jaar en 50 uur beperkt is (corrigeer me als 't niet juist is), zal vervangen worden door PVR (op harde schijf en dus met de oude optie "indien schijf vol, of "nooit")...
Inderdaad dat wordt je allemaal heel vlot gewoon, net zoals de overstap windows 8 naar windows 10, ik merk het al niet meer dat ik in een ander interface werk.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb geen V5c maar een V4, dus kan ik het niet beoordelen; maar algemeen gezien is de leesbaarheid sterk afhankelijk van de schermgrootte in combinatie met de kijkafstand. En zeker is het waar, dat de TV-gids (en de planning-en opnamelijst) van Telenet veel contrastrijker en duidelijker is op eender welke afstand. Zelfs met de CI+-module, die ik nu eindelijk werkbaar heb gekregen (Telenet met een "kaartje", dus zonder digicorder) is de TV-eigen zender- en programmalijst (witte tekst op donkere achtergrond) duidelijker, zij het beperkter, want maar alleen voor vandaag en morgen en weinig uitleg over de progamma's. Persoonlijk vind ik de TV-gids van Proximus dan weer vlotter te bedienen dan die van Telenet: je kunt veel sneller met één dag verspringen, en je kunt bij Telenet niet met de + - zenderstoets(en) een volledig scherm vertikaal verspringen. Over de functionaliteit van de V5c kan ik amper meepraten, maar het interesseert me wél in die zin, dat hopelijk deze interface ooit (vanaf october??), in een verbeterde versie dan, ook op de V4 ingevoerd wordt. Voor zover ik kan volgen, is het uitzicht en de bediening sterk gelijkend op die van de Proximus TV app., die ik sowieso dagelijks gebruik om te programmeren, dus bedieningsproblemen zal ik er niet direct mee hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Na een controle van de verbinding door een medewerker en een volledige reboot van modem en decoder zijn de blokjes en het bevroren beeld verdwenen. Hopelijk voor lange tijd. :-))) Ook geen verwijderde opnames meer die er terug bijkomen.
Hoera!
'k hoor het al precies nog niet veel veranderd, amai dat beloofd weer niet veel goeds !!
Reputatie 7
Badge +6
Vanavond is het iets beter (slechts 1 x tot nu toe), maar nu stonden er ineens opnieuw opnames in de lijst die we al hadden verwijderd. ???
Is eigenlijk wel vreemd ik heb maar heel zelden "blokjes" gehad sinds ik DTV heb ... en dan nog enkel maar fracties van seconden, zelfs niet met de bbox-2 en de Tilgin decoder .. nu ja .. als DNS uit de bocht gaat !
Gisteren ook vastgesteld op internet maar er waren bij momenten problemen met hun DNS servers blijkbaar.

NB: Als het een troost kan zijn, net gehoord op het radio nieuws dat er ook problemen waren bij TN ;-)
De vraag is natuurlijk bij wie zijn er het meeste problemen !!!
Maar tot nu tor heb ik persoonlijk nog altijd geen klagen, wie weet bij nte...14.4 kan ik ook beginnen klagen 😉
Reputatie 7
Badge +6
We hadden het gisteren nog tijdens Criminal minds, dus de hele avond, dus dat is allesbehalve leuk TV kijken.
Ja voor de verbindingsnelheid: ging over internet.

Reageer