Beantwoord

Snelheid internet comfort

  • 8 February 2016
  • 73 reacties
  • 2420 Bekeken


Toon eerste bericht

73 reacties

Ik dacht daar een uitleg over gelezen te hebben op Userbase als ik mij niet vergis heb je daar al eens gaan kijken of mss was het post van u die ik daar gelezen, kan ook zijn, 'k zou het terug moeten gaan opzoeken, als ik eens veel tijd heb ;-)))
Ik had reeds de fritzbox geupdate naar de nieuwe firmware 6.30 en toch viel de snelheid terug.
Nu heb ik de bbox3 terug aangesloten om hopelijk zo weer profiel 85/10 te krijgen.
Badge +4
De fritzbox had problemen met een terugval snelheid v6.30 zou dit moeten oplossen, dus de FBox updaten , kiezen belgium Proximus v6.30
Het DLM systeem monitort uw lijn voor 85/10 .. als er lijn-instabiliteiten genoteerd worden vlieg je terug naar een lager profiel. Niemand kan daar wat aan doen denk ik.
@Jan,
anders moet je maar eens je licht gaan opsteken op userbase.be daar vind je heel wat (professionele) uitleg over de FB.
Beste,

Ik heb reeds de bbox3 deze morgen terug aangesloten voor alle gemak.

Mvg,
Jan
Badge +4
Ben je zeker dat je de laatste firmware hebt op uw fritzbox, dacht ergens gelezen te hebben dat er recent een nieuwe update is uitgekomen
waardoor je mogelijk een stabieler internet zou hebben.
De verhoging van de snelheid naar het profiel van 85/10 is echter van korte duur geweest. Gisterenavond is plots de snelheid teruggevallen naar 50/10.

Ik heb terug de bbox3 aangesloten voor alle gemak, snelheid blijft op 50/10 hangen.
Hierbij geef ik nog eens mijn klantnummer 611606539.

Is het mogelijk de lijn nog eens na te kijken en nogmaals te verhogen indien mogelijk?

Alvast bedankt bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten,
Jan

Je 'profiel' is inderdaad 50/10. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt op het forum is dit dus zone 2. Dit is de snelheid dat we kunnen garanderen berekend volgens de afstand tot de verdeelkast in straat en de beschikbare technologie (vectoring).

Zo te zien schommelt de DLM. Ik zie dat de lijn een periode op 70Mbps heeft gestaan maar nu terug op 50Mbps. Onthoud dat DLM staat voor Dynamic Line Management, en dit dus dynamisch is. Zodra je lijn instabiel wordt of er niet voldoende capaciteit is zal deze je bandbreedte terug verlagen.

Voorlopig ziet alles er goed uit en heb ik deze snelheid verhoogt naar 85/10. Voorlopig zie ik ook geen reden dat deze terug zou zakken.

De vermelde snelheden via de check zijn de maximum haalbare. DLM gaat namelijk tot 100Mbps in zone 2, indien er voldoende capaciteit is. Helaas is deze capaciteit er niet.
De verhoging van de snelheid naar het profiel van 85/10 is echter van korte duur geweest. Gisterenavond is plots de snelheid teruggevallen naar 50/10.
Ik maak gebruik van een Fritzbox 7490.

Is het mogelijk dit nog eens na te kijken?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,
Jan
Badge +4
In mijn straat hebben er al een 4-tal mensen golven gemaakt , maar ze zijn intussen naar Telenet overgestapt..... om diverse redenen.
oei ... dan zou ik in uw geval "ergens" toch een beetje golven maken ... 😃
Badge +4
Dat tabelletje ken ik al heel lang (oude rot op UB) en moest er vectoring zijn dan zou ik 85 a 100 Mbps halen....maar heb nog de helft niet, dus nog steeds gewone vdsl
Wel, het PX tabelletje dat Elsa, geloof ik, daar gepost heeft (gisteren or eergisteren) zou u in uw geval een mogelijke indicatie moeten geven ... 😉
Badge +4
Ik heb nog een sagem gehad vorig jaar (en nog het tooltje gebruikt) maar had problemen met de modem en heb deze moeten inruilen, is nu wel een Technicolor dus kan niets uitlezen, heb wel Vdsl2.
Een maand of twee-drie geleden eens gevraagd via FB en toen gehoord, ikanos, en geen verhoging in zicht.
Moest er vectoring zijn zou ik het wel merken aan de snelheid, pings, latency ..... mja we zitten hier in een vergeten gat zeker? lol
als je een sagem bbox-3 heb kun je even de Sagem tool lopen dat zou al een indicatie moeten geven over wat er op uw lijn gedetecteerd wordt .. voor een bbox-2 is er geloof ik nog ergens een vdsltool oid ..
Badge +4
Jullie praten hier veel over vectoring, maar ben ik dan nog van de enige waar no GEEN Vectoring is ? ....
Vectoring werd gestart in feb 2014 en zou 2 jaar duren om hun kasten te upgraden, nu feb 2016 en tot nu nog steeds geen zicht op vectoring 😞
zelf eens proberen om de DLM te triggeren door te bellen naar 0800 22 424 kan wel een week of twee weken duren vooraleer de DLM je kan eventueel verhogen.
...

alhoewel het probleem van de TS opgelost is toch een "waarschuwing" voor het gebruik van geforceerd DLM .. zoals ThomasP zegt ; DLM is DYNAMISCH lijnmanagement ... als je een behoorlijke snelheid hebt en DLM zelf opstart en DLM vind onstabiliteiten op je lijn bij die snelheid dan kan het best zijn dat je er met een lagere snelheid uitkomt dan die waar je van vertrokken was 😃 .. 't mes snijdt aan beide kanten !
Reputatie 7
Badge +6

Je 'profiel' is inderdaad 50/10. Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt op het forum is dit dus zone 2. Dit is de snelheid dat we kunnen garanderen berekend volgens de afstand tot de verdeelkast in straat en de beschikbare technologie (vectoring).

Zo te zien schommelt de DLM. Ik zie dat de lijn een periode op 70Mbps heeft gestaan maar nu terug op 50Mbps. Onthoud dat DLM staat voor Dynamic Line Management, en dit dus dynamisch is. Zodra je lijn instabiel wordt of er niet voldoende capaciteit is zal deze je bandbreedte terug verlagen.

Voorlopig ziet alles er goed uit en heb ik deze snelheid verhoogt naar 85/10. Voorlopig zie ik ook geen reden dat deze terug zou zakken.

De vermelde snelheden via de check zijn de maximum haalbare. DLM gaat namelijk tot 100Mbps in zone 2, indien er voldoende capaciteit is. Helaas is deze capaciteit er niet.
Reputatie 7
Badge +6
Jan,

Kan je je telefoonnr of klantennr doorsturen naar Het Proximus Team. Dan kijken we dit eens voor je na.
Als dit zo is zou je dit ook uit te test moeten zien van PX klik hier
Wat zeggen ze op de technische dienst 0800 22 800
Elsa,

Voor zover ik kan opmaken uit de tabel staat vectoring toch reeds actief.
G.Vector full full, zowel download als upload.

Jan
zelf eens proberen om de DLM te triggeren door te bellen naar 0800 22 424 kan wel een week of twee weken duren vooraleer de DLM je kan eventueel verhogen.
Eens je lijn op vectoring actief zal staan ga je natuurlijk met de bbox3 direct op een hoger vectoring snelheid komen te staan
Volgens de data die je bovenaan post zou de rop waarop je aangesloten bent al op vectoring staan, is met het BBOX3 sagem tool uitgelezen waarschijnlijk.
Anders eens bellen naar de technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u)

Reageer