Beantwoord

Series opnemen, ook herhalingen worden opgenomen

  • 17 February 2016
  • 49 reacties
  • 2262 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Kan men bij een volgende update eens eindelijk de herhalingen van series niet meer in de planning zetten ? Vroeger (winter 2011) ging dat fantastisch goed, maar sindsdien moet ik maar altijd de herhalingen wissen om ze de volgende dag weer te zien staan in de planning. Als een klant een bepaalde uitzending in een serie niet wenst, dan moet dat ook niet terug geplaatst worden. Zelfs uitzendingen, waarvan de zender zo vriendelijk was, om er een titel aan te geven, zodat die uitgefilterd kan worden, staan toch dubbel te blinken in de planning.
icon

Beste antwoord door JST 20 February 2016, 14:19

Bekijk origineel

49 reacties

"Niet echt gebruiksvriendelijk": niet onjuist maar wel een goede kandidaat voor de grootste "onderdrijving" van het prille jaar!
Reputatie 7
Badge +3
Wat bedoel je daar mee JST ?
Gewoon wat ik schrijf: wat PX op dit gebied brengt is inderdaad "niet echt gebruiksvriendelijk", maar je kan ook zeggen dat een slak trager is dan een F1 wagen. Gegeven het gebrek aan kwaliteit van het dTV product van PX, mag dit in mijn ogen iets "straffer" verwoord worden. Deze zwakke verwoording doet in mijn ogen de waarheid zelfs geweld aan, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Of nog: "niet echt gebruiksvriendelijk" is wel ERG vriendelijk tov PX.
Reputatie 7
Badge +3
Ach, met hard te bonken met deuren en ramen, komen we er ook niet hé. Ik heb ondervonden dat je meer bereikt met vriendelijkheid dan met te briesen of te schimpen. Het zijn ook maar mensen die hun job goed proberen te doen en ze hebben nog genoeg op hun TODO lijstje staan. En zo te zien is mijn vraag niet iets wat veel mensen ergert, want de meeste mensen nemen niet op, maar kijken naar wat er hen voorgeschoteld wordt. Nochtans was de slogan in het begin van toen nog Belgacom TV "kijk zelf waar wanneer en hoe je TV wilt zien". Dat houdt toch duidelijk i dat je als klant dingen wilt opnemen. Hoe kan je anders zelf bepalen wanneer je iets wilt zien ? Geduld hebben, dus. En hopen dat een goeie ziel het eens van dichtbij wil bekijken.
Tussen haakjes Elma ook grote S.F fan je speel toevallig ook star trek online?

Wat ik echt niet snap is dat met al die topics met al die klachten PX maar blijf zwijgen. En na al die tijd het nog niet opgelost is 😞 en bij collega kan het wel.

Ben nieuwsgierig voor morgen, gisteren terug naar PX gebeld geplante opnames die niet opnemen en gaan voor de 4 keer technieker sturen ondanks mijn zeggen dat het nutteloos is dat het niet dat de V5 ligt maar aan de software.

Wat ik ook stom is ze zien in Brussel alles wat er geplant staat om op te nemen en wat er opgenomen is maar de helpdesk kan niet zien welke conflicten er zijn. En dat is de hoofdreden dat ze komen morgen er staan nu 23 conflicten op mijn scherm die waar ik niet staat ben om ze te verwijderen.

Maar hoofdpunt blijft de onduidelijkheid betreffende opnames en wat is de oplossing ervoor kom er die PX en wanneer?
Elma met de hoed in hand kom je door gans het land 🙂 En je hebt 100% gelijk met vriendelijkheid en beleefdheid bereik je veel meer dan met een onbeschoft gedrag.
Ach, met hard te bonken met deuren en ramen, komen we er ook niet hé.

Misschien niet, en geweld is altijd uit den boze. Maar met al té beleefd te blijven (Vlaamse volksaard?) komen we er blijkbaar ook niet (zie de huidige situatie). Luid roepen en tieren is in mijn ogen toch wel gerechtvaardigd als na een jaar (dat lees ik toch op dit forum) nog steeds niet geluisterd wordt naar de klachten van de klanten!

Om het met een analogie te zeggen: anderen (al dan niet met geweld) beletten te gaan werken en/of wegen afzetten is zeer fout, maar luidruchtig (en geweldloos) betogen is hier misschien wel aangewezen. In deze analogie zijn er heel wat hoge bonzen (edit: van de achterhaalde vakbonden, om het duidelijk te stellen) die vinden dat ze straffeloos veel verder moeten kunnen gaan! Zo, dat moest toch even van mijn gemoed 😛
JST je zeg nu wijze dingen in mijn ogen is vloeken en geweld een teken van machteloosheid. Met vriendelijkheid en beleefdheid bereik je zoveel meer.

Je zegt "In deze analogie zijn er heel wat hoge bonzen die vinden dat ze straffeloos veel verder moeten kunnen gaan" en dit klopt bij PX. Ze hebben de macht en het geld omdat ze weten dat de andere partij machteloos staat omdat een gewone gebruiker geen geld geeft om het voor de rechtbank te brengen.

Volgens mij al die klachten en frustraties van de klanten bij PX kunnen ze al veel oplossen met eerlijk te zijn te zijn en niet om blabla te vertellen.

Binnen goede week start ook Mobistar met tv in bepaalde reg. en in 2016 in gans Vlaanderen ben blij dat er 3 aanbieder komt. Zeg nu niet dat dit de oplossing zal zijn maar 3 speler zal wel de aanbieders verplichten om nog meer naar hun klanten te luisteren en te reageerden.
omdat ze weten dat de andere party machteloos staat omdat een gewone gebruiker geen geld geeft om het voor de rechtbank te brengen.

Misschien een "class-action-suit" (geen idee wat bij ons de naam is) wat sinds korte tijd ook in België kan. Dat zou betekenen dat 1 partij (testaankoop?) alle klachten verzamelt, en dan uit naam van allen samen een rechtszaak aanspant. Alle ontevreden klanten van PX dTV die ook bij testaankoop zitten: actie!
class-action-suit oeps moeten op zoeken op google https://nl.wikipedia.org/wiki/Class-action, thx google

Heb gebeld naar testaankoop omdat het ook in mijn ogen goede instantie is voor klachten. Antwoord daar was het kan zeker meneer maar je moet eerst lid worden voor wij je klacht kunnen behandelen, dus kost weer geld dat ik niet kan missen door mijn ziekte.

Dus ik sta machteloos kan enkel mijn gal en frustraties uitspuiten op forums wat jammer is 😞.

Begin meer en meer depri te worden loop te balen tot en met Vloek toch wil gewoon opnemen wat ik wil meer niet.
Daarom ook, Patrick: Alle ontevreden klanten van PX dTV die ook bij testaankoop zitten: actie!

Je hoeft zelf niet bij testaankoop te zitten, als je andere ontevreden PX klanten die wel bij TA zitten kan overtuigen om klacht in te dienen bij TA, dan komt het er misschien van. Want TA gaat die niet doen als ze 1 of 10 klachten ontvangen. We hebben er waarschijnlijk 100(en?) nodig. Maar voor wie reeds bij TA zit, is dat gratis (denk ik - graag correctie als ik me daarin vergis).
Badge
Dit is moeilijker dan......

Hallo, nu zou het makkelijker moeten zijn!
Het is idd een merde dat er heruitzendingen worden opgenomen

Het heeft gewerkt dus moet het mogelijk zijn om het terug aan te passen he

Geert
Dat zal ooit wel in orde komen, want bv met de v4 is eer ook al veel verbetering.
Dat zal ooit wel in orde komen, want bv met de v4 is eer ook al veel verbetering.

Dat vertelde men bij Windows 3.1 ook, We zijn nu aan Win 10, en het is NOG steeds niet zo goed (ontworpen en ontwikkeld) als de concurrentie...
Dus die attitude lijkt mij persoonlijk (weerom) veel te braaf, een beetje je laten doen als een kudde die in rondjes gedreven wordt om ze bezig te houden . Maar het is natuurlijk wel een attitude waar ze bij PX best tevreden mee zullen zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Beste mensen,
zoals mijn collega Thomas al schreef
https://nl.forum.proximus.be/tv-dagelijks-gebruik-tips-tricks-8/series-opnemen-herhalingen-worden-opgenomen-33862?postid=540262
zijn onze ingenieurs dit aan het bekijken. Het is zo dat alle gesignaleerde bugs een prioriteit krijgen toegewezen. Deze bug is echter ondergeschikt aan de huidige stabiliteitsproblemen die momenteel de hoogste prioriteit hebben.

Groeten,
Wim
Wim, neem me niet kwalijk, maar dat klinkt voor mij echt als flauwe kul! Deze bug is blijkbaar bij PX bekend sinds MEER DAN EEN JAAR, volgens de gegevens in dit forum. In die tijd, waar het bij de concurrentie wel werkte, heeft men geen oplossing kunnen vinden? Maar blijkbaar heeft men wel de tijd genomen om een nieuwe (onstabiele maar coolere) versie aan te maken en dan met veel bombarie aan te kondigen en uit te rollen ?

Het minste wat je kan zeggen is dat de bedrijfsprocessen van PX hier geen goede beurt maken. Marketing krijg voorrang op eindgebruikerservaring.

P.S. nu deze nieuwe onstabiele versie (die dus eigenlijk een B-test had moeten zijn) toch (onterecht) naar de massa gepushed is, is het inderdaad normaal dat de onstabiliteit voorrang krijgt. Wat dan weer niet normaal is in een professionele SW ontwikkelingsomgeving, is dat het team dat moet werken aan design en UI verbeteringen ook moet werken aan stabiliteitsproblemen. Graag een tandje bijsteken aub!
Reputatie 2
Badge
Hola,

Opnemen en bekijken.
1) Het uiteindelijke doel van de meeste opnames is deze bekijken en wissen. Waarom staat "opname langer bewaren " dan boven " wissen " ?
2) Waarom staat er om de twee dagen " Ontdek Proximus TV " en " Decouvrir Proximus TV " ( woe 06 jan -2 min. ) in mijn opnames ? Ik heb deze goed wissen, maar ze blijven terugkomen en staan niet in de geplande opnames.
3) Even wat uitgeprobeerd, waarom kan ik CSI ( vier 23:49 ) niet opnemen per dag of in serie ? Kan wel eender wat anders op hetzelfde uur opnemen.
Groetjes
peter V
Reputatie 7
Badge +3
@vanpeter "Waarom staat er om de twee dagen " Ontdek Proximus TV " en " Decouvrir Proximus TV " ( woe 06 jan -2 min. ) in mijn opnames ? Ik heb deze goed wissen, maar ze blijven terugkomen en staan niet in de geplande opnames."
Die krijg ik ook elke dag te zien om te wissen.
"Het uiteindelijke doel van de meeste opnames is deze bekijken en wissen. Waarom staat "opname langer bewaren " dan boven " wissen " ?"
Daar ben ik niet mee akkoord. Ik heb veel opnames "langer bewaren" gezet, om die later te kunnen bekijken. Dus voor mij staat die volgorde wel goed.
Ik wil hier maar mee zeggen dat we niet moeten beginnen briesen omdat die herhalingen ook telkens weer komen opdagen. Er zijn misschien andere noden van andere klanten die voorrang krijgen, omdat het meer klanten aan gaat. Van alle mensen die ik ken en die PX TV hebben, ben ik de enige die zoveel opneemt. De meesten kijken gewoon TV wat er op dat moment te zien is. Sommigen nemen 1 à 2 programma's op en die storen zich niet aan de mogelijke herhalingen. Proximus moet dus zijn prioriteiten stellen, alhoewel ik ook heel graag die herhalingen opgelost zou willen zien. Maar geduld is een schone deugd. En zoals hier boven gezegd, ook Microsoft bakt er voor sommige gebruikers niet veel van, maar toch blijft iedereen Windows gebruiken, met zijn bugs erbij. :8

Enne... JST, het is al langer bezig. 😛 Maar nu staan de gewiste herhalingen meestal vooraan terug te blinken.
Oh, ik kan nog een hoop problemen opnoemen, die ik graag verbeterd zou zien:
Gewiste plannings staan de volgende dag terug in de planning, maar meestal vooraan in de rij.
Als je een aflevering wist in een planning, dan vlieg je terug naar de eerste aflevering (is zo sinds update van einde 2015). Je moet dan weer helemaal het rijtje afgaan om de volgende geplande, maar ongewenste (herhaling) opname te zoeken om te wissen.
Waarom zijn de eerste 5 minuten en de laatste 5 minuten van de tijdsband onderaan je scherm (als je doorspoelt) bedekt ? Nu kan je niet zien wanneer je bijna aan de 5 minuten zit, waar het programma normaal gezien zou beginnen. Kunnen ze die blokjes niet gewoon weg laten ?
Als je een opname FF doet, vooral een nPVR opname, dan loopt die niet stabiel door, maar gaat met sprongen, ongecontroleerd vooruit of achteruit.
Sorry Wim met je antwoord:
Het is zo dat alle gesignaleerde bugs een prioriteit krijgen toegewezen. Deze bug is echter ondergeschikt aan de huidige stabiliteitsproblemen die momenteel de hoogste prioriteit hebben.

Dus als klant is het voor jullie niet belangrijk dat ik dagelijks ongevraagde opnames moet verwijderen of dat het programma gewoon niet opgenomen is?
Dagelijks gemiddeld 10 minuten dus op maandbasis ben ik ongeveer 300 minuten bezig. 5 uur per maand en jullie vinden dit normaal dat een klant dit doet?
Hoi,

heeft er al iemand opgemekt dat op de TV overall app op Andoid, nu wél het uur van de opname wordt weergegeven (uiteraard alleen voor opnames die op server staan).

Hoe moeilijk kan het zijn om dat ook in de desktop-box te steken??? Pure ONWIL !!!!
Die vraag krijgen we inderdaad wel eens
Helaas is dit niet zo eenvoudig dan het lijkt.
Elke serie heeft een ID, wanneer je dus elke aflevering van de serie wenst krijg je alle afleveringen van serie met ID 12345. Op de server is er dus geen onderscheid tussen heruitzendingen. Uiteraard is er voor alles wel een oplossing en onze ingenieurs zijn dit dan ook aan het bekijken. Echter voorlopig hebben we nog geen specifieke informatie hieromtrent.


En bij de concurrentie kan dit al jaren en nog steeds!!!! Hoe lang blijven we ons als schapen naar de slachtbank voeren?
Reputatie 6
Badge +2
Simpel, klaar en duidelijk: meer moet dat niet zijn, minder foto's, wel de broodnodige informatie over het uitzenduur.
Helemaal met je eens, Patrick.


Bij Telenet is dat zo dus is het voor Proximus toch niet moeilijk om dat ook zo te doen maar ik heb zo de indruk dat de wil ontbreekt.
Bij mij is de ellende ontstaan na de grote update van november 2015.
Voorheen werkte alles met opnames veel beter.

Serieopnames werken, maar afleveringen die meerdere keren per week worden uitgezonden worden soms ook meermaals opgenomen, voorheen niet.
Als er geen afleveringen meer komen blijft de serieopname geprogrammeerd staan maar is niet zichtbaar. Beslissen om serieopname te stoppen gaat dan niet meer.
Kortom voor november 2015 werkte het systeem veel beter, gewoon zo het moest. Nu is het al een jaar ellende.

Reageer