Beantwoord

Series opnemen, ook herhalingen worden opgenomen

  • 17 February 2016
  • 49 reacties
  • 2261 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Kan men bij een volgende update eens eindelijk de herhalingen van series niet meer in de planning zetten ? Vroeger (winter 2011) ging dat fantastisch goed, maar sindsdien moet ik maar altijd de herhalingen wissen om ze de volgende dag weer te zien staan in de planning. Als een klant een bepaalde uitzending in een serie niet wenst, dan moet dat ook niet terug geplaatst worden. Zelfs uitzendingen, waarvan de zender zo vriendelijk was, om er een titel aan te geven, zodat die uitgefilterd kan worden, staan toch dubbel te blinken in de planning.
icon

Beste antwoord door JST 20 February 2016, 14:19

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Die vraag krijgen we inderdaad wel eens
Helaas is dit niet zo eenvoudig dan het lijkt.
Elke serie heeft een ID, wanneer je dus elke aflevering van de serie wenst krijg je alle afleveringen van serie met ID 12345. Op de server is er dus geen onderscheid tussen heruitzendingen. Uiteraard is er voor alles wel een oplossing en onze ingenieurs zijn dit dan ook aan het bekijken. Echter voorlopig hebben we nog geen specifieke informatie hieromtrent.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet dat het niet zo eenvoudig is om alles geprogrammeerd te krijgen. Maar het heeft wel bestaan. Kan engineering dan niet eens gaan kijken hoe dat in de winter van 2011 geprogrammeerd was ? Toen werkte dat perfect. Je nam een serie op en je kreeg alleen maar de uitzendingen die je wilde. Was er toevallig een conflict met een ander programma dan zocht Belgacom TV zelf naar een herhaling die wel paste. Dat was toen fantastisch geprogrammeerd.
ThomasP je zegt Elke serie heeft een ID, wanneer je dus elke aflevering van de serie wenst krijg je alle afleveringen van serie met ID 12345
en waarom kan de heruitzendings-Serie dan geen ander ID krijgen?
Reputatie 2
Badge
Hola,

bij telenet heb je de keuze tussen alle afleveringen en de recentste.

groetjes

peter V
Dus moeten ze daar wel een ander ID hebben :-))
Reputatie 2
Badge
Elsa,

ID of niet, het werkt wel. haha

groetjes
Reputatie 7
Badge +6
Jamaar, die recentste bij Vitaya bv.dat zijn dan die van de nacht, de morgen, de middag en de avond? Dat is dan ook altijd de zelfde aflevering, want zo dikwijls zenden die een aflevering heruit. Een hele klus om daarin te 'wieden', dat blijft het dus in elk geval.
Reputatie 2
Badge
Marleen,

Wie kijkt naar die troep ?

groetjes
Reputatie 7
Badge +6
Daar zou je nog versteld van kunnen staan, vrees ik. 😉
Bij de collega's kan het wel dat de geprogrammeerde opname maar 1 keer opneem en niet de heruitzendingen.
Vroeger kon het ook bij PX wel nu niet meer.

En niet alles is troep hoor vanpeter bv ik kijk dagelijks naar master chef Australia. Niet echt handig dat je dan dagelijks 2 extra uitzendingen mag verwijderen die je niet geplant hebben.

Dus PX waarom kan het bij jullie concurrentie en niet meer bij jullie?
Reputatie 2
Badge
patrick,

bij je collega's kan je ook van ... tot... opnemen.

groetjes
Is het mooiste excuus fout ligt bij de software zeggen ze.

Uitleg van de support hier ThomasP is redelijk correct. Maar a.u.b. PX al meer dat dik jaar dat de klanten hier over klagen en er veranderd niets.

Lig gewoon aan jullie software programmeurs, jullie zitten daar met een bende prutsers. Het lukt wel bij de collega's.
Wat al een hele hulp zou zijn, is dat je bij het bekijken van welke opnames je opgeslagen hebt, de dag EN HET UUR van de opname getoond wordt! Niet perfect, maar dit lijkt me toch eenvoudig genoeg te programmeren, of mis ik iets (altijd mogelijk, ik ken de internals van de programmatie niet).

Het zou in elk geval het verwijderen van de ongewenst re-runs een pak eenvoudiger maken, want momenteel zie ij in een reeks opnames van een serie niet eens wat de huidige jaargan, en wat een re-run is, Maar aan uit het uur van de opname kan je dat vaak wel weten.
Reputatie 7
Badge +3
Marleen,

Wie kijkt naar die troep ?

groetjes

Troep ??? Vitaya zend heel wat leuke programma's uit. Wel meer aar vrouwen gericht, maar toch. Googel maar eens op bvb Masterchef Australia, je zal verschieten hoeveel erover geschreven en gefilmd staat(op Youtube).

JST, dat probeer ik hier al een paar jaren (sinds de update van de lente 2011) duidelijk te maken, dat het opname uur en de datum duidelijk op het scherm moeten staan. Voor mij persoonlijk mag die foto vervangen worden door een grote datum en een groot uur.
Marleen,

Wie kijkt naar die troep ?

groetjes


Wat heeft die vraag trouwens met het eigenlijke probleem te maken? Het geeft in ieder geval aan hoe hoog je deze respondent moet achten (erg laag dus).
Reputatie 2
Badge
JST,

niet erg gepast van mij.

groetjes
Moet toch zo niet moeilijk zijn om te maken dat er maar 1 opname is.
Wat ik b.v. zeer gebruiksvriendelijk vind is onderstaande menu betreffende opnames simpel en klaar en duidelijk.
Daar eens jullie programmeurs op cursus sturen.
Reputatie 7
Badge +6
Simpel, klaar en duidelijk: meer moet dat niet zijn, minder foto's, wel de broodnodige informatie over het uitzenduur.
Helemaal met je eens, Patrick.
Het kan inderdaad altijd beter.
In elk geval geeft de reactie van vanpeter aan dat (ook) ik te snel was met mijn conclusie.
Je mag immers je eigen mening en smaak hebben, maar denigrerende commentaar over iemand anders zijn smaak of mening is (in een openbaar forum) nooit gepast.

Wat betreft het eigenlijke onderwerp: inderdaad iedereen heeft wel een eigen idee. Het blijft wel zo dat een goede gemiddelde oplossing zoeken, het beroep is van de designers (niet de programmeurs), en we dus mogen hopen dat ze daarin beter zijn dan de gemiddelde mens.

Zolang alle commentaar in dezelfde richting blijft gaan (er ontbreekt informatie op het getoonde scherm), blijft de conclusie dus wel: we zijn er nog niet.
JST vind het tof en beleefd van vanpeter met zijn sorry. Zeg al zeer veel over die persoon dat hij zijn fout wil toegeven zoals u met het vooroordeel over een topic.

Ben eerlijk en tracht dat ook te doen zoals jullie en heb ook soms vooroordelen, ben je in fout gewoon eerlijk toegeven. Je bereik zoveel meer met eerlijkheid en als je je fout kan toegeven. Leren dagelijks bij 🙂.

Wel frustrerend dat PX blijf zwijgen en ons niets uitlegt
Reputatie 2
Badge +1
"Helaas is dit niet zo eenvoudig dan het lijkt."

Als dit zo is, waarom ging het vroeger dan wel?
Ik neem de nieuwe serie op van "the Americans" en ik moet nu al de oude afleveringen er ook uit filteren omdat ze die ook uitzenden, gemakkelijk is anders.
Ik ben wel akkoord dat iedere serie een ID heeft, is ook zo, maar iedere aflevering heeft ook een ID, zelfs ieder seizoen.
Reputatie 2
Badge
Het is niet omdat op het T forum alles zo eenvoudig is dat het ook hier zo eenvoudig is.
Hola, het werkt niet alleen op het T forum, hé - niet onnozel beginnen doen! Wat hier in dit onderwerp besproken wordt, werkte (sinds jaren) tot voor een paar maanden PERFECT bij mij thuis.Straffer: recent (een half jaar of zo) zijn alle jaargangen apart zichtbaar in het overzicht van de gemaakte opnames.

Jammer genoeg ben ik een paar maanden geleden ook voor dTV naar PX gekomen; dTV van PX is momenteel duidelijk minderwaardig wat betreft eindgebruiker (mogelijkheden en ervaring) dan dTV van T. Ten overvloede: ik heb het over dTV (niet het netwerk of internet of wat dan, ook behalve dTV)
Reputatie 7
Badge +3
Het heeft inderdaad destijds gewerkt, want ik heb toen alle afleveringen van Star Trek en ST Next Generation opgenomen op SyFy en gecopieerd naar mijn DVD. Ik heb dus nu meerdere series van Syfy op DVD staan, met de samenvatting erbij, in het begin van de opname. Daar stond toen ook altijd de afleveringsnummer en jaargang bij. Dus je kon perfect volgen welke afleveringen elkaar volgden (Syfy durfde die nogal eens dooreen te gooien). Herhalingen werden toen niet opgenomen. Nu wel. Zelfs als in de samenvatting een titel staat, waardoor je kan zien dat 2 afleveringen dezelfde zijn.
Ik verspil dagelijks toch een 10 tal minuten aan het "opkuisen" van mijn planning, want eens opgenomen, staat er geen uur meer bij en kan ik dus niet meer zien of het een herhaling is. Want de originele uitzending wordt op een bepaald uur uitgezonden en de herhalingen in de stille momenten ('s nachts). Ik moet dus die herhalingen zien te wissen voor ze opgenomen zijn. Echt niet gebruiksvriendelijk.

Reageer