Beantwoord

Serie opnemen lukt niet

  • 2 September 2016
  • 41 reacties
  • 2518 Bekeken

Vorige week nog eens geprobeerd om ineens met " serie opnemen" te programmeren.
Dat werkt toch niet zoals het hoort.
Is er nog iemand met dit probleem of heeft er iemand een oplossing????
Nu programmeer ik nog altijd elke week programma per programma.
Dat is ook nuttig hoor, kan je ineens heel de tv gids uitpluizen 🙂 en heb je zeker alles gelezen en gezien :)

Dit moet toch anders kunnen?? Bij de "concurrent" werkt dit wel perfect en zonder problemen.

thanks
icon

Beste antwoord door Interca 12 September 2016, 13:57

Bekijk origineel

41 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Is dat bij elke serie zo of bij een enkele serie? Welke melding krijg je?
Ik neem aan dat je al eens geprobeerd hebt om het op te lossen door de decoder eens 5 sec zonder stroom te zetten en dan opnieuw op te starten?
OF: als er bv. opkomt 'conflict oplossen' en je slaagt er niet in dat op te lossen, volstaat het hier dikwijls om de eerste aflevering apart op te nemen (die zorgt voor het conflict) en de rest kan dan wel in serie opgenomen worden. Dat zijn een paar tips.
Anders zou je toch beter eens contact opnemen met de technische klantendienst op 0800 22 800 ( voor tv tot 24u), want het zou toch moeten kunnen. Ik heb er verder geen problemen mee.
Reputatie 2
Badge
Heb ook problemen met serie opnamen. Als er enkele tegelijkkertijd moeten opgenomen worden is er een conflict en wordt er niet opgenomen.
Als je dag per dag programmeerd kan je talloze programmas tegelijkertijd opnemen.
Versta de logica niet.
Reputatie 6
Badge +3
Roland, heb je dit probleem nog recent voorgehad? Normaal gezien moeten nu all decoders seriesopnames in nPVR en automatische conflict handling hebben. Dit wil zeggen dat alles wat je nu programeert (opgelet: dingen die je vroeger hebt ingesteld en niet aagepast vallen hier niet onder) zoiezo word opgenomen in het netwerk (nPVR - 60 dagen bekijkbaar) en indien mogelijk op de harde schijf (cPVR). Dit met de standaard instellingen. Indien je de automatische conflict oplossing uitschakelt door aan te duiden dat je opname meer dan 60 dagen moet beschikbaar zijn, dan moet je er inderdaad zelf voor zorgen dat het niet samenvalt met andere opnames, omdat er slechts 1 opname tegelijkertijd op je harde schijf kan gebeuren.
Reputatie 7
Badge +1
Het zal er ook wel weer vanaf hangen met welke decoder en met welke interface je werkt. En allicht ook van waaruit je programmeert. Vanop de decoder of met de Proximus TV app., en dan verschillend vanop een Android toestel of met de W10 app. voor PC/laptop, want met de W10 app. kan je geen series programmeren, en opgenomen series zijn met deze app. wél afspeelbaar, maar staan in de afspeellijst niet gegroepeerd per serie maar alle afleveringen staan gewoon per datum tussen alle andere opnames. Programmeren met de W10app. is dan ook niet zo handig. Ik doe het dan ook bijna altijd met de Android Proximus TV app.
Maar zoals Marleen al zei, soms wordt de eerste aflevering niet meegenomen in de programmatie en moet je die apart als één aflevering bijprogrammeren. Soms gebeurt het ook dat bij een programma met meerdere afleveringen (serie) de optie "serie opnemen" niet wordt aangeboden, zodat je de eerste afleveringen apart moet opnemen een daarna eventueel bijprogrammeren.
Wat ook dikwijls vervelend is, is dat ook de herhalingen (soms meermaals) mee in de serieprogrammatie worden opgenomen, en zelf als je die herhalingen er manueel uit wist, worden die bij de volgende "update" van de TV-gids toch weer aan toegevoegd.
Ik spreek hier wel over een V4 decoder met de laatste nieuwe interface leon batch2_15.21.0.30 van 01/07/16.
Hoelang bestaan die problemen met opnames nu al niet, jaren aan een stuk en nog steeds zelf met de laatste nieuwe NTE software veries alleen wat minder frequent blijkbaar met de v5c, dus spijtig genoeg moet ik zeggen niks nieuws onder de zon !!!
zelf conflicten zouden in theorie niet meer mogen bestaan aangezien de uitweg naar nPVR er is.
Theoretisch zouden dergelijke problemen niet meer moge mogen optreden maar daar ben je vet mee als het in de praktijk anders uitvalt zoals je nog dagdagelijks leest op twitter en Facebook enz....
Reputatie 2
Badge
Nog steeds hetzelfde probleem zowel met oude als nieuwe geplande serie opnames.
Ik heb zowel de bbox3 als decoder 5 met harde schijf.
Inderdaad en enkel voor de v5c zijn er minder problemen ook mss niet zo verwonderlijk aangezien er enkel maar cloudopnames mogelijk zijn, heb er nog geen second spijt van dat ik deze genomen heb ipv de v5 want ik heb voor mijn eigen vastgesteld dat opnames die ik in de eerste maand niet bekeken had , ze toch achteraf ook niet meer bekeek.
Vergelijkbaar met het bekend fenomeen, ik ga dit nog niet wegsmijten en op de zolder leggen want ik zou dit nog kunnen later nodig hebben en ondertussen ligt de zolder vol met met allerlei spul waar je toch nooit meer naar omkijkt en op de duur zelf niet meer weet dat je het nog had 😃
Reputatie 7
Badge +6
Waarom de ene wel en de andere niet. De steeds weerkerende vraag. Ik heb een bbox3 en een V5HDD en zoals ik hierboven al zei: soms eens een eerste aflevering van een serie apart opnemen wegens een niet op te lossen conflict, maar verder geen problemen met serie opnames en er zijn er hier nogal wat. De instellingen voor opnames zijn hier wel: conflictoplossing: auto/ beschikbaar: 60 dagen/ wissen indien schijf vol: ja/aantal te behouden afleveringen: 10 m.a.w. de standaardinstellingen, neem ik aan. Of het nu op de harde schijf komt of niet, is hier niet zo belangrijk. Na 60 dagen gaan wij dat toch niet meer bekijken, maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Hier zijn wij dus best tevreden met de opnamemogelijkheden.
Inderdaad dat is nog altijd de ham vraag waarom heeft niet iedereen deze problemen met de V5 want moest alles werken gelijk het theoretisch voorzien is zou het inderdaad zonder problemen moeten werken en als er dan toch om één of andere reden een bug in zit dan zou je toch verwachten dat ook iedereen deze heeft, want als je vergelijkt met zij die dezelfde software en dezelfde instelling bv automatisch conflict oplossing staan hebben, dat er dan toch zijn die daar geen problem ondervinden, zo heeft mijn naaste gebuur bv deze problemen niet zoals hier beschreven, allemaal heel raar, ik hoop alleen maar dat ze bij engineering het wel weten of het zou nog lang kunnen duren anders voor de problemen voor goed verdwenen zijn !-)

NB: automatische conflict oplossing uitgeschakeld door aan te duiden dat je opname meer dan 60 dagen moet beschikbaar zijn,
lukt ook al niet bij iedereen, dan maar als truc de HDD er eerst uitzwieren om te laten lukken enz...
Wat is de theorie toch mooi hé, blijkbaar te mooi om waar te zijn :-)))
Reputatie 7
Badge +4
Roland, Ik kan van op afstand hier eens alle ingeplande serie opnames verwijderen zodat je ze hierna opnieuw kan instellen, dit zal vaak helpen om conflict te vermijden .
Samuel,
blijkbaar is dit niet het zelfde als jullie de opnames verwijderen tov dat de klant die zelf verwijderd, of vergis ik mij ?
Mvg, Elsa
Reputatie 7
Badge +4
Elsa,

Het kan voorvallen dat er op onze server nog serie opnames staan die niet zichtbaar zijn op de decoder zelf, in dat geval is het inderdaad niet hetzelfde 🙂 Nu is het zowizo niet een slecht idee om eerst zelf eens de serie opname te verwijderen en terug in te plannen, als je dan blijft problemen hebben zal het waarschijnlijk nodig zijn dat wij tussen komen.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
Bedankt Samuel,
voor deze verduidelijking
groetjes, Elsa
Hallo allemaal,

Ik ondervind ook problemen met serie opname sinds we overgeschakeld zijn op de nieuwe decoder.

Hierbij een schets van de situatie :
Ik probeer de serie "Les Revenants" op Canvas op te nemen. Deze loopt dagelijks van maandag tem donderdag om ongeveer 23u. Gezien het late uur, was het de bedoeling om in het weekend dan op het gemak alle afleveringen te bekijken.

Verleden week maandag en dinsdag was dit nog opgenomen met de vorige decoder, en had ik beide afleveringen netjes apart op mijn harde schijf staan. Toen dus geen probleem om de betreffende serie afleveringen op te nemen dus.
Verleden woensdag hebben we de decoder vervangen door de nieuwe decoder (uiteraard eerst de opgenomen afleveringen nog bekeken 🙂 ). Het betreft nu een model zonder harde schijf. Vanaf die woensdag stel ik nu vast dat de afleveringen niet meer apart opgeslagen worden, maar elke dag "overschreven" worden. Niet wenselijk als je ze pas in het weekend plant te bekijken natuurlijk!
Het probleem is dus niet echt dat het NIET opgenomen wordt, maar dat het telkens overschreven wordt met de nieuwe aflevering, terwijl ik de vorige nog niet bekeken heb.

Daarnaast stel ik met de nieuwe decoder ook vast dat zowel de SD als de HD versie wordt opgenomen, wat vroeger ook nooit het geval was. Maar dat is nu niet zo'n groot probleem.

Ik programmeer mijn opname altijd via de TV gids. Ik ga dus naar "Les Revenants" en kies dan "serie opname". Alle afleveringen krijgen de aanduiding dat ze opgenomen zullen worden wanneer ik de TV gids voor de volgende dagen check, maar als ik naar het overzicht "Geplande opnames" ga, zie ik enkel de eerstvolgende aflevering staan. Misschien is dit normaal met de huidige software, maar met de vorige decoder zag ik wel alle toekomstige afleveringen opgesomd. Dagelijks zie ik in de geplande opnames de eerstvolgende opname verschijnen, maar in het overzicht "opnames" vind ik dus telkens alleen maar de laatst uitgezonden aflevering.

Ik heb via dit forum gelezen dat als er problemen zijn met serie opname, het mogelijks verschil maakt als je elke aflevering individueel programmeert. Dit heb ik deze week dan ook uitgeprobeerd. Helaas stel ik dus opnieuw vast dat de aflevering van maandag is verdwenen en vervangen door de aflevering van dinsdag. Ik heb ook geprobeerd of het verschil maakt door op maandag de aflevering op "langer bewaren" te zetten, maar maakt blijkbaar ook niks uit.

Ik denk dus dat ik zowat alle opties heb uitgeprobeerd. Iemand nog een idee ? Misschien moet SamuelD zijn magie vanop afstand zoals hierboven beschreven eens uitvoeren ? Maar dat vind ik dan persoonlijk wel heel raar allemaal, aangezien het om een gloednieuwe decoder gaat.

Alvast bedankt voor enige feedback,
Jeany
Reputatie 7
Badge +4
Jeany,

ik heb enkele aanpassingen gedaan en de ingeplande opname verwijderd. Kan je deze eens opnieuw inplannen en ons laten weten of je nog problemen ondervindt?

MVG,

Wim
Jeany,

ik heb enkele aanpassingen gedaan en de ingeplande opname verwijderd. Kan je deze eens opnieuw inplannen en ons laten weten of je nog problemen ondervindt?

MVG,

Wim


Bedankt voor de snelle feedback.
Ondanks dat je zegt dat je de opname verwijderd hebt, zag ik hem wel nog steeds staan in mijn geplande opnames. Ik heb hem dan zelf nog eens geannuleerd en opnieuw als "serie opname" ingegeven. Is dit zoals je bedoeld had, of beter als individuele opname ? Afwachten of morgen de aflevering netjes apart werd opgenomen.

Misschien ook relevante info: wij hebben trouwens 2 nieuwe decoders, maar deze lijken perfect gesynchroniseerd, en vertonen hetzelfde foutieve gedrag.

Mvg,
Jeany
Reputatie 7
Badge +4
Dat bedoelde ik inderdaad. Hou het even in de gaten of het nu wel lukt en anders laat je het ons maar weten.

MVG,

Wim
Dat bedoelde ik inderdaad. Hou het even in de gaten of het nu wel lukt en anders laat je het ons maar weten.

MVG,

Wim


Dag Wim,

Er is een kleine verandering opgetreden, nl. de SD versie lijkt niet meer te worden opgenomen. De HD versie is echter opnieuw overschreven. Vandaag vind ik dus de aflevering van dinsdag van zender 31 en de aflevering van woensdag van zender 2 in mijn opnames. Ik neem aan dat het probleem van overschrijven dus nog niet opgelost is, maar vermoedelijk wel het feit dat er telkens 2 zenders werden opgenomen.
Vanavond is de laatste aflevering van Les Revenants, dus nog 1 kans om iets anders uit te proberen ? Daarna zal ik bij wijze van test eens een andere serie proberen op te nemen om te zien of het een algemeen probleem is/blijft.
(Gelukkig maar dat Canvas deze afleveringen ook online beschikbaar stelt gedurende een week. Niet ideaal, maar beter dan niks.)

Mvg,
Jeany
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jeany, alle opnames van deze week werden teruggezet. Wat de planning betreft, aangezien vandaag de laatste aflevering is, ga je nu zowiezo maar 1 opname meer zien. Normaal gezien zou er bij de opname van de nieuwe aflevering geen oude meer mogen overschreden worden. Kijk voor alle zekerheid nog eens bij je instellingen - mijn voorkeur - opnames, het aantal afleveringen zou zeker niet op 1 mogen staan 😉 Mvg, Kim
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nu ook problemen met de laatste aflevering van Les revenants. Had ook serieopname gedaan, om alles eens in verlof te kunnen bekijken. 7 opnames zonder problemen opgenomen, vanavond laatste aflevering, stond geen cirkel van geplande opname, stond ook niet bij lijst van geplande opnames.
Dan manueel proberen instellen om op te nemen, en er gebeurt niets. Ik klik op "opnemen", en er gebeurt gewoon niets, het scherm blijft staan, geen cirkel die verschijnt of niets. Ik heb nog andere opnames staan vanavond, en die lukten allemaal zonder probleem.
ook een heropstart of reset van de decoder al geprobeerd (kan nooit kwaad te proberen al helpt het natuurlijk niet altijd)
Reputatie 7
Badge +4
evy_01

kan je me je vast lijnnr of klantennr doorgeven ? dan kijk ik na wat er is misgegaan met je opname

mvg

jonathan
Reputatie 3
Badge +1
Dag Jonathan,
kan ik mijn lijnnr op een of andere manier privé versturen, ik zou dit liever niet openbaar hier zetten?
Reputatie 7
Badge +4
ja kan een prive bericht sturen via deze link


https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ik heb nu ook problemen met de laatste aflevering van Les revenants. Had ook serieopname gedaan, om alles eens in verlof te kunnen bekijken. 7 opnames zonder problemen opgenomen, vanavond laatste aflevering, stond geen cirkel van geplande opname, stond ook niet bij lijst van geplande opnames.
Dan manueel proberen instellen om op te nemen, en er gebeurt niets. Ik klik op "opnemen", en er gebeurt gewoon niets, het scherm blijft staan, geen cirkel die verschijnt of niets. Ik heb nog andere opnames staan vanavond, en die lukten allemaal zonder probleem.

Een gemiste aflevering kun je in dit geval nog een week lang online bekijken via Canvas.be 😉

Reageer