Beantwoord

Serie opnemen lukt niet

  • 2 September 2016
  • 41 reacties
  • 2522 Bekeken

Vorige week nog eens geprobeerd om ineens met " serie opnemen" te programmeren.
Dat werkt toch niet zoals het hoort.
Is er nog iemand met dit probleem of heeft er iemand een oplossing????
Nu programmeer ik nog altijd elke week programma per programma.
Dat is ook nuttig hoor, kan je ineens heel de tv gids uitpluizen 🙂 en heb je zeker alles gelezen en gezien :)

Dit moet toch anders kunnen?? Bij de "concurrent" werkt dit wel perfect en zonder problemen.

thanks
icon

Beste antwoord door Interca 12 September 2016, 13:57

Bekijk origineel

41 reacties

Dag Jeany, alle opnames van deze week werden teruggezet. Wat de planning betreft, aangezien vandaag de laatste aflevering is, ga je nu zowiezo maar 1 opname meer zien. Normaal gezien zou er bij de opname van de nieuwe aflevering geen oude meer mogen overschreden worden. Kijk voor alle zekerheid nog eens bij je instellingen - mijn voorkeur - opnames, het aantal afleveringen zou zeker niet op 1 mogen staan 😉 Mvg, Kim
De instelling stond op 10, heb er nu "alle" van gemaakt.

Het terugzetten van de opnames maakte geen verschil, ik zag nog steeds enkel de aflevering van dinsdag van zender 31 en de aflevering van woensdag van zender 2 in mijn opnames. Wel waren er 2 andere items bijgekomen, nl het promo-filmpje "Ontdek Proximus TV" in het frans en nederlands, zoals deze standaard bij een nieuwe decoder worden geleverd: ik had er nog niet op gelet dat deze verdwenen waren, maar zijn dus blijkbaar door jouw actie teruggezet.
Slecht nieuws voor de opname van de laatste aflevering : opnieuw werd de vorige aflevering overschreven :(

Volgende week zal ik eens bij wijze van proef een andere serie opnemen. Ik hou je op de hoogte.

Mvg,
Jeany
welke decoder hebben jullie, omdat ik vermoed dat die problemen meer voorkomen bij de V5, aangezien ik die problemen met de v5-compact niet heb vraag ik mij dit af en wel interessant om weten of die bug bij de v5 compact volledig achter de rug is en het alleen nog de V5 is die met deze bug af te rekenen heeft, want met de v4 heb ik ook de indruk dat dit minder voorvalt, dat belooft dan eens de NTE op de V4 gaat komen, 't zou dan mss beter zijn dat Pro⌘ wacht met de v4 op NTE te laten draaien tot deze problemen achter de rug zijn met de v5's die op NTE draaien !!!
Ik heb wel degelijk de compact decoder, eind vorige maand gloednieuw afgehaald uit een proximus center en thuis in productie genomen verleden week woensdag.
Mss zijn dat dan nog overblijfsels van de serieopnames die vroeger met het ander type decoder geprogrammeerd hebt !!!!???
Eigenlijk ongelofelijk dat dit dan bij de één zo'n problemen oplevert en bij een ander dan niet, ik heb al om te testen van alles en nog wat van series opgenomen en tot nu toe worden die mooi en netjes opgenomen, nu zet speciaal de decoder niet meer stroomloos 's avonds zoals ik vroeger al gedurende jaren deed, en dacht ik mss is het daardoor dat ik die problemen niet heb maar tot nu toe blijft het ok met de opnames, krijgt daar nog een kop aan, zouden ze er eigenlijk bij prox (en software/hardware leveranciers) er nog een kop aan krijgen :-)))
hopelijk wel .
Reputatie 6
Badge +3
Hebben de verschillende episodes verschillende titels? Indien een episode meermaals word uitgezonden dan zie je het maar 1 keer in je lijst staan. ( Heb ik veel met series die zowel 's avonds te zien zijn en dan dezelfde aflevering de middag nadien).

Misschien dat hier de informatie in de EPG niet correct was en dat iedere aflevering als dezelfde aflevering gezien word?
Ik zie toch op mijn v5c de episodes van 's avonds en 's middags om een voorbeeld te geven 'blokken' of bedoel jij dan iets anders !!??
Mss zijn dat dan nog overblijfsels van de serieopnames die vroeger met het ander type decoder geprogrammeerd hebt !!!!???

Nee, dat denk ik niet. De vorige decoder had alleen maar een harde schijf om op te nemen.
Met de huidige decoder kan ik alleen maar op de proximus servers opnemen. Lijkt me echt wel een compleet verschillend systeem van werken.
Door de nieuwe decoder ben ik dus wel compleet blanco gestart qua opnames.

Maar het is wel een feit dat deze serie inderdaad nog geprogrammeerd stond toen we de vorige decoder hebben laten desactiveren.
Hebben de verschillende episodes verschillende titels? Indien een episode meermaals word uitgezonden dan zie je het maar 1 keer in je lijst staan. ( Heb ik veel met series die zowel 's avonds te zien zijn en dan dezelfde aflevering de middag nadien).

Misschien dat hier de informatie in de EPG niet correct was en dat iedere aflevering als dezelfde aflevering gezien word?


De eerste 2 afleveringen heb ik nog met de oude decoder opgenomen, en ze hadden inderdaad elk een afzonderlijke titel.
Zit er een fout in de software van de nieuwe decoder zodat deze geen aparte titel detecteert ? Interessante stelling.

Als ik nu bijvoorbeeld een dagelijkse soap als "Thuis" zou opnemen, hebben die dan elke dag een afzonderlijke titel ? Misschien een interessante testcase voor volgende week...
Als dat waar is zou ik het toch met blokken ook voor hebben (zoals ik hierboven juist gepost heb) en die waren ook geprogrammeerd van vroeger voor de nieuwe NTE software er was en eveneens nog op een v5 en nu heb ik de v5-C !!??
Net het zelfde met thuis die hebben toch ook geen verschillende titels dus in ieder geval klopt het niet bij mij wat wilin beweert of anders bedoelt hij dan mss iets anders?
Reputatie 6
Badge +3
Nee, de afleveringen van blokken 's middags en 's avonds zijn verschillend. Als ik echter Castle of NCIS opneem dan hebben die regelmatig dezelfde episode rond 17:00-18:00 op dag 1 en dan op dag 2 rond 13:00. En dan toont die die episode maar 1 keer. Als dus de serie verkeerd in de EPG staat (en ik beweer niet dat dat zo is, dat zou moeten nagekeken worden) kan het zijn dat die alle afleveringen als 1 aflevering ziet en er maar 1 toont.
Ik dacht juist dat het hier al op het forum al meer dan eens opgesomd werd als probleem dat dit juist wel gebeurt dat die twee zelfde episoden er staan en de vraag gesteld werd als proximus dan geen manier had om dit te vermijden maar nu kom jij af dat er toch maar één zou in de lijst staan??? enfin we mogen natuurlijk hier wel zoveel over discussiëren als we willen het komt weeral op het zelfde neer als het probleem (problemen) zich voordoet (voordoen) dan weten we wie er dit uiteindelijk zal moete proberen op te lossen en dat is ......inderdaad goed geraden ;-)))
Die problemen met opnames dat is op den duur een soap die alle records gaat breken :-))
Dag Jeany, alle opnames van deze week werden teruggezet. Wat de planning betreft, aangezien vandaag de laatste aflevering is, ga je nu zowiezo maar 1 opname meer zien. Normaal gezien zou er bij de opname van de nieuwe aflevering geen oude meer mogen overschreden worden. Kijk voor alle zekerheid nog eens bij je instellingen - mijn voorkeur - opnames, het aantal afleveringen zou zeker niet op 1 mogen staan 😉 Mvg, Kim

In tegenstelling tot wat ik eerst dacht zijn de opnames van verleden week dan toch teruggezet geweest. Ofwel is er sinds mijn laatste bericht nog aan gesleuteld geweest :)

Méér nog: De herhaling van Les Revenants - Seizoen 1, die eind juli - begin augustus werd uitgezonden, staat nu ook tussen de opnames. Alleszins niet door mij geprogrammeerd, want we hebben de V5compact decoder nog maar in gebruik sinds 31 aug.
Ze kunnen blijkbaar wel heel wat manipuleren bij Proximus 🙂 In ieder geval bedankt voor uw tussenkomst!

Mvg,
Jeany
Reputatie 7
Badge +6


Méér nog: De herhaling van Les Revenants - Seizoen 1, die eind juli - begin augustus werd uitgezonden, staat nu ook tussen de opnames. Alleszins niet door mij geprogrammeerd, want we hebben de V5compact decoder nog maar in gebruik sinds 31 aug.

Jeany

Het zijn niet voor niks 'Les Revenants', hé! :8
Blij dat het in orde gekomen is.:)
Ik kan geen series opnemen bij sommige zenders! Het maakt me helemaal gek. Hoe komt dit?
Je kan altijd al eens eerst proberen om de decoder even te herstarten door hem even stroomloos te zetten, via de on/off schakelaar achteraan of door zijn netstekker uit te trekken.
NB: Je moet er wel rekening mee houden dat niet alle series opneembaar zijn , in de Prog Guide moet je het opname symbool zien.
Reputatie 7
Badge +4
Indien je bij en programma de optie niet hebt als je en opname wil inplannen dan ondersteund deze zender geen serrie opnames.

Reageer