Beantwoord

Router IP(laten)wijzigen

  • 20 July 2017
  • 6 reacties
  • 1840 Bekeken

hallo ik ben jasper en ik heb een vraag als ik mijn thuis ip dus dat dat ik van proximus heb gekregen heb gekregen (91.****.****.****) en door en fout dat ik gemaakt heb gebeurt er als ik het opzoek op internet dat heb ik nodig dan download hij een bestand bv. iets.bestand en ik kan het met niets open en ik gebruik dat IP voor mijn camera bewaking en mijn domein hosting .... kan je dit (laten) wijzien ?
icon

Beste antwoord door SamuelD 20 July 2017, 18:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Een vast Wan IP voor je bbox is niet gratis en als je de bbox zich reset kan je een ander wan IP adres krijgen.
Dan moet je met een dienst als bv dyndns werken, die deze verandering van wan IP opvangt.
Port forwarding in te stellen op de modem , volg deze link:
  • https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
Reputatie 7
Badge +4
Hey Jasper, ik begrijp niet goed wat je juist wil doen ?

Kan je mij even verduidelijken wat er juist niet lukt ? Ik kan je alvast meegeven dat je standaard een dynamisch ip adres krijgt , en indien je een fixed ip adres wil, je dit kan aanvragen.

Voor port forwarding in te stellen op de modem kan ik je ook verwijzen naar deze link:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_mapping/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/internetpoorten-openen-op-uw-modem.html
hallo ja het is juist ik werk met een hosting dienste NoIP en die "verwijderen" het is meer coveren je IP dat mensen het niet kunnen zien maar dat ze via een omweg moeten gaan maar ik zelf ben developer en ik was bezig aan een Wamp server dat is voor je HTML,css,... files online te zetten en dat lukte maar na een tijd hoste One.com mijn files maar die NoIP die gebruik ik nu voor andere dingen maar om één of andere reden is nu mijn IP raar als je het intikt op Google download je browser eender welke een bestand dat je met niets kan openen dus daarom zou ik graag mijn IP eens veranderen zodat het opgelost is.
Je wan IP adres moet normaal veranderen als je de bbox3 reset via de reset knop achteraan een 15 tal seconden in te drukken. Maar ik zou eerst eens proberen met een herstart van de bbox of je Wan IP ook niet veranderd zo, want als je reset gaan gemaakte instellingen die je eventueel zelf zou ingevoerd hebben verloren en moet je ze opnieuw instellen na een reset.
hey Martin bedankt ik denk wel dat het zo zal lukken ... maar resetten dat kan ik me niet riskeren ik heb zoveel moeite gedaan om hem in te stellen 😂 😁 maar toch bedankt nu kunnen we dit hoofdstuk afsluiten.😀
Inderdaad daarom dat er zoveel werken met een router achter hun bbox3 om alles in de hand te hebben en om niet alle instellingen te verliezen en ze ook eventueel te kunnen bewaren 🤔