Beantwoord

Rode poort op BBox 3 - WAN

  • 9 November 2016
  • 3 reacties
  • 10998 Bekeken

Ik ben helemaal geen IT technicus want anders zou ik deze vraag niet stellen.
Op de BBox 3 is er een rode poort voorzien met de vermelding "WAN".
Vermits de installateur melding maakte dat twee HD tv op de bbox soms problemen kan veroorzaken, heb ik op aanraden van hem een switch box van Linksys met 8 poorten gekocht.
Momenteel is met box verbonden via een van de 4 gele poorten. Maakt het een verschil uit als je de verbinding tussen de BBox3 en de Linksys maakt via de rode poort?

Had al reeds gezocht op het forum maar niets gevonden. Dank bij voorbaat.

Jonny
icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2016, 17:33

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb nog nooit een probleem ondervonden met twee HD TV's niet op de bbox-2 en niet op de bbox-3 maar je lijnsnelheid dient wel voldoende hoog te zijn voor 2 HD streams.

Uit een discussie op userbase komt dit
"De WAN poort is om de BBox3 te gebruiken als router achter een internetverbinding (vb toekomstige FTTH modem)." ... wat ik al dacht .. die "rode connector" zal absoluut niet werken IMHO.
Die Linksys is volgens mij een nutteloze uitgave als je niet méér dan 4 poorten nodig hebt (bvb 2x TV en 2x PC oid)
Zelf heb ik ook een 8 poort switch voor all "IT" zaken, maar mijn TV signalen vertrekken rechtstreeks van uit de bbox-3 (bekabeld, langste kabel is 20 meter) geen enkel probleem.
Hallo Jonny,
Rode Wan poort wordt niet gebruikt, is voorzien als Proximus met glasvezel binnekomt.
bbox3 rode poort
Dank jullie wel voor het snelle antwoord. Glasvezel is kort bij (50m) maar ligt niet in mijn straat. Maar alé, dan zijn we klaar voor de toekomst.

Thks Jonny

Reageer