Beantwoord

Radio via decoder V5

  • 4 August 2016
  • 23 reacties
  • 1465 Bekeken

Enkele maanden geleden moesten we de decoder V3 omwisselen voor een V5. Geen probleem maar blijkt nu dat vooruitgang gelijk achteruitgang is. Zelf heb ik 2 decoders staan een V4 en een V5. Op de V3 en V4 kon perfect een radio aangesloten worden zonder dat de TV moest spelen. Op de V5 blijkt dit plots niet meer mogelijk te zijn, ook niet via de USB poort.
Mogelijk is er een oplossing voor, maar ik vond ze nog steeds niet en vond ze nog niet terug op de site.
icon

Beste antwoord door Elsa 4 August 2016, 23:32

Bekijk origineel

23 reacties

Je kan de radio luisteren zonder dat de tv aanstaat als je die aansluit op een versterker maar dan zie je niet op welk kanaal je staat dan moet je de zenders eigenllijk vanbuiten kennen kanaal 800 kiezen enz.
Op sommige tv's kan je werken met de ingebouwde versterker zonder beeld.
zie ook : http://bgctv.skynetblogs.be/#Decoder-V5-mini-doosinhoud
onder de regel: "Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten aan versterker of home cinema:"
Vergeet het want dit werkt dus niet. Had ik al geprobeerd en heb het nu nog eens getest omdat ik mogelijk iets over het hoofd zag. Het signaal komt dus niet aan.
hoe sluit je alles juist aan, ?
want een tv moet toch niet aanstaan om de audio signalen naar een versterker te kunnen voeren of schakelt je decoder mss uit (standby) als je uw tv afzet.
de decoder mss eens effen zonder spanning zetten en zien of het dan lukt.
Reputatie 7
Badge +1
Dit staat nog in de handleiding op dewebsite voor de V5 compact

Hebt een decoder zonder harde schijf?
Dan kunt u tot 2 opnames gelijktijdig doen voor de zenders aangeduid met (rood bolletje) in het midden van deze brochure. Bewaartijd is 30 dagen. Het is niet
mogelijk om een serie-opname te doen of een manuele opname (niet gekoppeld aan de programmering in de tv-gids).

Volgens mij complete onzin....
die bewaartijd 30 dagen staat nog op bepaalde pagina's verkeerd op de proximus site, waar het 60 dagen zou moeten zijn hier en daar kom je inderdaad nog fouten tegen.
Reputatie 7
Badge +1
Aansluiting toch met gewone rood en witte cinch stekkers?
Of op de technische pagina:



Audio van decoder v5 compact (v5 mini) aansluiten aan versterker of home cinema:

1) via de optische aansluiting SPDIF
2) indien deze HDMI-RCA ondersteunt, via HDMI Audio Return Channel (zie nota hieronder)
om geluid via HDMI door te sturen.
3) via een Mini Din naar RCA kabel (1,5m) (RCA ook wel tulp of cinch stekker genoemd)
Dit wordt bij Proximus verwacht februari 2016.
Update:28/02/16 is reeds ter beschikking (gratis).


NOTA: .#- HDMI ARC -#


- Van decoder HMI uit naar HDMI ingang TV
- Op TV Passtrough van geluid aanzetten
- van je HDMI op je TV (waar "ARC" bijstaat) naar je versterker.
- Dit kan som problemen oplossen doordat je TV converteert naar stereo.
De eerste reactie van sinjoor heeft niets met het probleem te maken voor zover ik weet.
Inderdaad, dat heb ik eerst geprobeerd (de rood en witte), ook het afzetten van de decoder helpt dus niet. Dan heb ik ook nog via USB geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat... niets dus.
audio via usb ?
Als niets werkt probeer je van alles. Ik heb hier een kabel met aan de ene zijde USB en aan de andere zijde de gewone rood en witte tulp stekkers.
Vergeet die usb maar.
je gebruikt toch het Mini Din scart naar tulp kabeltje, of niet? (als je een v5 compact hebt)
wat voor de v5 de "scart stekker naar tulp" kabel betekend.
bij de v5 kan je natuurlijk rechtstreeks met "tulp naar tulp" werken tussen decoder en versterker.
Reputatie 7
Badge +1

De eerste reactie van sinjoor heeft niets met het probleem te maken voor zover ik weet.


Dat klopt Guido, maar dat kwam ik tegen toen ik de handleiding las. En van het een komt dan het ander hé.🆒
Inderdaad er wordt hier soms gezegd blijf on topic, wat natuurlijk altijd het beste is maar zoals je zegt reageer je soms op een reactei van een ander of het hetgeen je tegenkomt in de zoektocht voor een eventuele oplossing op de vraag van een topic starter en terwijl ik typ denk ik nu zelf, maar nu ben ik eigenlijk zelf goed off topic bezig, wat bevestigd wat ik eigenlijk wou duidelijk maken :-)))
Sorry Guido maar 't is Sinjoor zijn fout :-)))) 😃
Hier gaat de decoder via HDMI naar de homecinema en werkt perfect. 2 boxen naast de tv en eentje onderaan en twee boxen achter mijn zetel die draadloos zijn.
Hoor perfect de stereo met de radio en met huurfilm of via netflix heb ik 5.1 .

Bij mij werkt het goed.
Het moet inderdaad gewoon goed werken, maar het is nu een kwestie van uit te vissen waar bij Guido het probleem zit!
Daar ben ik ook zeker van hoor. De oplossing komt er wel, moet eerst eens in de Proximus winkel geraken om die MiniDin kabel te halen.
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad er wordt hier soms gezegd blijf on topic, wat natuurlijk altijd het beste is maar zoals je zegt reageer je soms op een reactei van een ander of het hetgeen je tegenkomt in de zoektocht voor een eventuele oplossing op de vraag van een topic starter en terwijl ik typ denk ik nu zelf, maar nu ben ik eigenlijk zelf goed off topic bezig, wat bevestigd wat ik eigenlijk wou duidelijk maken :-)))
Sorry Guido maar 't is Sinjoor zijn fout :-)))) :D

Wacht tot ik je vastkrijg !:@
Ik had inderdaad beter twee keer nagedacht vooraleer dit te zeggen :S 😃
Reputatie 7
Badge +1
Ik had inderdaad beter twee keer nagedacht vooraleer dit te zeggen :S :D
🆒
Probleem is dus opgelost met die MiniDin kabel. Deze zou beter meegeleverd worden in de toekomst.
Iedereen bedankt voor het helpen meedenken.
ja besparing zeker? weet ik veel ? en ook niet iedereen gebruikt die, ik heb die maar gehaald om testen te doen en niet om die voor mijn eigen te gebruiken enfin als die er zou bijsteken zou het inderdaad gemakkelijker zijn net als de scart erbij steekt en die zal ook niet door iedereen gebruikt worden !?
Reputatie 6
Badge +3
ja besparing zeker? weet ik veel ? en ook niet iedereen gebruikt die, ik heb die maar gehaald om testen te doen en niet om die voor mijn eigen te gebruiken enfin als die er zou bijsteken zou het inderdaad gemakkelijker zijn net als de scart erbij steekt en die zal ook niet door iedereen gebruikt worden !?

Maar op een oude TV zonder HDMI kun je niet anders dan scart aansluiten. Die kabel is dus voor een aantal klanten gewoon noodzakelijk om TV te kunnen kijken, terwijl de audio kabel niet perse nodig is (je kunt steeds je audio aansluiten op je TV).
dan kunnen die klanten, die je op je nog op je handen kunt tellen en die nog een tv hebben zonder HDMI hebben, ook maar om een gratis scart kabel gaan een Prox schop, twee maal besparing geen scart en geen miniscartTOtulp meer in de doos 😛 😃
Ze zouden eigenlijk beter bij de bestelling van de decoder (of de omruiling van je decoder) kunnen vragen of je die kabels nodig hebt, want het is echt een verspilling ik lig hier al met 5 HDMI kabels die ik iedere keer bijgekregen heb bij de aanschaf en de omruiling van decoders.
Dat is een nog betere stelling. Inderdaad vragen of je de kabels nog nodig hebt en eventueel welke.

Reageer