Beantwoord

pukcode geblokkeerd

  • 17 January 2016
  • 6 reacties
  • 19635 Bekeken

Mijn simkaart is permanent geblokkeerd.
toch kan ik internetten en e mailen op mijn samsung smartphone.
welk nadeel is er dan met een blokkering?
icon

Beste antwoord door Elsa 17 January 2016, 19:18

Bekijk origineel

6 reacties

Ik wist zelf niet dat dit kon met een geblokkeerde pukcode, ben je zeker dat je niet via wifi bezig bent
Is het blokkeren niet het gevolg na aangifte van verlies of diefstal.

Edit: ik zou veronderstellen dat een geblokkeerde pin en puk tezamen gaat!

op PX site staat ook:
Contacteer onze klantendienst als u uw gsm wilt laten deblokkeren.
Onze medewerkers kunnen ook uw simkaart opnieuw activeren.

Let goed op bij het invoeren van uw pukcode!
Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld. U moet dan een nieuwe simkaart aanvragen in een verkooppunt. Uw telefoonnummer blijft behouden.
Elza,
ik ben op verlof in het buitenland, en zit op de wifi vh hotel.
ik had mijn smartphone nog maar een maand en heb verkeerde codes ingegeven, nu komst steeds de melding dat de simkaart geblokkerd is, toch kan ik alles uitvoeren.
ik vind dit toch vreemd.
Vic

toch kan ik alles uitvoeren
Inderdaad begrijp ik ook niet goed, dus ik veronderstel dat het als volgt gebeurd is dat je uw pin code 3maal verkeerd ingegeven hebt en dat deze dan geblokkeerd was en dat je dan ook je puk code enige keren verkeerd ingegeven hebt on je pin te deblokkeren met het gevolg dat die ook geblokkeerd werd, maar toch kan je nog alles doen, lijkt mij inderdaad ook vreemd!?
Maar het is maandag en er zal wel vandaag iemand reageren van Proximus hier op het forum zodat er meer duidelijkheid komt.
Inderdaad begrijp ik ook niet goed, dus ik veronderstel dat het als volgt gebeurd is dat je uw pin code 3maal verkeerd ingegeven hebt en dat deze dan geblokkeerd was en dat je dan ook je puk code enige keren verkeerd ingegeven hebt on je pin te deblokkeren met het gevolg dat die ook geblokkeerd werd, maar toch kan je nog alles doen, lijkt mij inderdaad ook vreemd!?
Maar het is maandag en er zal wel vandaag iemand reageren van Proximus hier op het forum zodat er meer duidelijkheid komt.
Bedankt elsa,
zal wachten op een reactie van proximus,
ik had schrik dat ik nu iets verkeert zou doen, maar wanneer ik op de wiffi vh hotel blijf kan er in pricipe niks verkeert gaan.
ik heb ook mijn tablet bij om op te surfen ingeval mijn smarphone zou blokkeren.
Gr.vic
Iets verkeerd doen daarmee zal wel niet, want dit wilt eigenlijk zeggen dat je simkaart niet echt geblokkeerd is
Anders moet je een je gsm nummer door geven en kunnen ze nagaan wat er aan de hand is
Het Proximus Team + Stuur bericht
moest er echt niet gereageerd worden dan kan je ook via hun twitter account proberen, waarvan de link hier onderaan de pagina te vinden is of anders gewoon afwachten als je geduld ondertussen niet opgeraakt is ;-)
zie onder "Proximus op sociale netwerken"

Reageer