Beantwoord

Proximus router vervangen

  • 21 December 2017
  • 2 reacties
  • 2031 Bekeken

Hallo,

Het is misschien of misschien nog niet gevraagd maar kan ik als particulier de proximus router zelf vervangen met een zelf aangekochte router of is dit niet mogelijk?

Ik zoek een router die ik op afstand kan aan en uitschakelen/ resseten.


Hopend dat iemand mij hierover een antwoord kan geven,
Thomas
icon

Beste antwoord door ThomasP 21 December 2017, 08:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Thomaske en welkom op het forum!
Je kan de bbox vervangen door een privémodem maar we raden dit niet aan. Alle modems die worden aangesloten op het netwerk moeten worden door Proximus worden toegelaten. Wanneer deze niet wordt toegelaten, kan dit gevolgen hebben voor je bandbreedte.
Enkel voor Fritzbox laten we enkele firmware versies toe. De controle gebeurd op basis van de DSL driver die de Fritzbox firmware gebruikt. Bij een nieuwe DSL driver wordt deze ook eerst door ons getest vooraleer deze wordt 'toegelaten' op ons netwerk.

Om al dit te vermijden kan je best je privérouter achter de bbox hangen. Zo kan je onze bbox nog steeds als modem laten fungeren en kan je je privérouter al de rest laten doen. Je kan hierop een 2de PPP sessie starten met een eigen DHCP range waardoor je je eigen, zelf te beheren, netwerk netwerk kan maken. Dit wordt zeer vaak gedaan, bijvoorbeeld door mezelf. 🙂
bv de whitelisted Fritz!boxen van AVM
maar als je veel uitleg en info wilt zou ik hiervoor eens op het bevriend userbasr.be/forum mijn licht opsteken daar zijn er die heel goed de F!B zowel van binnen als vanbuiten kennen 🎯
😉

PS: en zeker deze optie ook overwegen

Om al dit te vermijden kan je best je privérouter echter de bbox hangen. Zo kan je onze bbox nog steeds als modem laten fungeren en kan je je privérouter al de rest laten doen. Je kan hierop een 2de PPP sessie starten met een eigen DHCP range waardoor je je eigen netwerk, zelf te beheren, netwerk kan maken. Dit wordt zeer vaak gedaan, bijvoorbeeld door mezelf. :)

Als bbox modem, en ook waar je de Prox decoders nog op aansluit bvb als je die hebt.
©️

Reageer