Vraag

Proximus Fon

  • 22 February 2017
  • 54 reacties
  • 4327 Bekeken

Ik ben nu al een jaar klant en proximusfon heeft nog NOOIT stabiel gewerkt. Men mag al blij zijn dat men kan inloggen.
Wat een systeem, zou veel userfriendly kunnen. Nu heb ik mijn inloggegevens weer nodig, kan ik die gaan zoeken in de app of nee op de site of nee in myproximus of nee, moedeloos wordt je ervan. Wat is het probleem ermee?

54 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Sabine, kan je verbinden met Px_Fon als de app is geinstalleerd?
Ik kan dit enkel op mijn gsm als de app is verwijderd...
op de galaxy tablet heb ik ook verbinding, maar niet met het internet, zie verder hierboven.
Gebruik de fon niet meer zolang het niet is opgelost.

mvg.
Reputatie 6
Badge +3
Hi,
Ik gebruik nu toevallig zelf een Huawei p7 regelmatig op Fon netwerk zonder problemen
Ook gewoon via de wifi verbonden met een Prx fon, de eerste maal word je gelinkt naar de Fon pagina waar je je login gegevens van Fon moet invullen.
Verlies je je Wifi verbinding met fon netwerk,?
Ook getest op andere routers dan jouwe?? mogelijks kan de bbox2 probleem zijn. Ga eens naar interface bbox2 router en schakel fon eens uit en in en restart de router eens

mvg sabine

Met windows 10 laptop thuis: geen probleem, zelfs 70Mb download.
Met android 6 (LGG3) en android 7 (huawei mate 😎 verbinding valt telkens weg.
Dat is op mijn thuisnetwerk BBOX3.


Kom inderdaad op fon-startpagina, kan inloggen maar toch blijft het verkeerd gaan.

BBox nog niet kunnen resetten en ook nog niet ergens anders kunnen proberen.
Reputatie 2
Badge
Het aantal posts in deze thread is symptomatisch voor een Banana-Software* als "FON"
Uit persoonlijke ervaringen kan ik het gebruik van FON alleen maar afraden:
1. De FON-app draait altijd in de achtergrond en verbruikt onnodige smartphone ressources (RAM&Accu)
2. FON bergrijpt vaak niet als ik thuis ben op mijn gewoon WiFi netwerk en probeert mijn smartphone weer via FON te verbinden ipv mijn sneller WiFi netwerk.
3. 3G/4G Data Bundels zijn echt niet meer duur en een verbinding met 4G is sowieso veiliger en sneller dan via FON
4. De FON hotspot op mijn BBox 3 interfereert met mijn normaal WiFi netwerk. Pas toen ik de FON na een lange procedureslag heb kunnen uitschakelen, had ik weer mijn normale WiFi snelheid. Zie ook: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007/index1.html#post560472

*Beta-software die pas bij de klant rijpt (indien überhaupt)
Het is wel zo dat privé wifi voorrang krijgt op fon wifi zo daalt mijn fon bv naar iets van rond 2Mbps als ik op de PC een groot bestand bv aan het downloaden ben.

Reageer