Vraag

Proximus Fon

  • 22 February 2017
  • 54 reacties
  • 4327 Bekeken

Ik ben nu al een jaar klant en proximusfon heeft nog NOOIT stabiel gewerkt. Men mag al blij zijn dat men kan inloggen.
Wat een systeem, zou veel userfriendly kunnen. Nu heb ik mijn inloggegevens weer nodig, kan ik die gaan zoeken in de app of nee op de site of nee in myproximus of nee, moedeloos wordt je ervan. Wat is het probleem ermee?

54 reacties

Het is wel zo dat privé wifi voorrang krijgt op fon wifi zo daalt mijn fon bv naar iets van rond 2Mbps als ik op de PC een groot bestand bv aan het downloaden ben.
Reputatie 2
Badge
Het aantal posts in deze thread is symptomatisch voor een Banana-Software* als "FON"
Uit persoonlijke ervaringen kan ik het gebruik van FON alleen maar afraden:
1. De FON-app draait altijd in de achtergrond en verbruikt onnodige smartphone ressources (RAM&Accu)
2. FON bergrijpt vaak niet als ik thuis ben op mijn gewoon WiFi netwerk en probeert mijn smartphone weer via FON te verbinden ipv mijn sneller WiFi netwerk.
3. 3G/4G Data Bundels zijn echt niet meer duur en een verbinding met 4G is sowieso veiliger en sneller dan via FON
4. De FON hotspot op mijn BBox 3 interfereert met mijn normaal WiFi netwerk. Pas toen ik de FON na een lange procedureslag heb kunnen uitschakelen, had ik weer mijn normale WiFi snelheid. Zie ook: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007/index1.html#post560472

*Beta-software die pas bij de klant rijpt (indien überhaupt)
Reputatie 6
Badge +3
Hi,
Ik gebruik nu toevallig zelf een Huawei p7 regelmatig op Fon netwerk zonder problemen
Ook gewoon via de wifi verbonden met een Prx fon, de eerste maal word je gelinkt naar de Fon pagina waar je je login gegevens van Fon moet invullen.
Verlies je je Wifi verbinding met fon netwerk,?
Ook getest op andere routers dan jouwe?? mogelijks kan de bbox2 probleem zijn. Ga eens naar interface bbox2 router en schakel fon eens uit en in en restart de router eens

mvg sabine

Met windows 10 laptop thuis: geen probleem, zelfs 70Mb download.
Met android 6 (LGG3) en android 7 (huawei mate 😎 verbinding valt telkens weg.
Dat is op mijn thuisnetwerk BBOX3.


Kom inderdaad op fon-startpagina, kan inloggen maar toch blijft het verkeerd gaan.

BBox nog niet kunnen resetten en ook nog niet ergens anders kunnen proberen.
Reputatie 5
Badge +3
Sabine, kan je verbinden met Px_Fon als de app is geinstalleerd?
Ik kan dit enkel op mijn gsm als de app is verwijderd...
op de galaxy tablet heb ik ook verbinding, maar niet met het internet, zie verder hierboven.
Gebruik de fon niet meer zolang het niet is opgelost.

mvg.
Reputatie 6
Badge +4
Hi,

Ik gebruik nu toevallig zelf een Huawei p7 regelmatig op Fon netwerk zonder problemen

Ook gewoon via de wifi verbonden met een Prx fon, de eerste maal word je gelinkt naar de Fon pagina waar je je login gegevens van Fon moet invullen.

Verlies je je Wifi verbinding met fon netwerk,?

Ook getest op andere routers dan jouwe?? mogelijks kan de bbox2 probleem zijn. Ga eens naar interface bbox2 router en schakel fon eens uit en in en restart de router eens

mvg sabine

Ik moet Proximus-fon gebruiken en niet auto-fon omdat het een gsm-nr van het werk betreft en deze dus niet in een pack zit.

Op mijn vaders smartphone geprobeerd en die heeft een Pay&Go kaart (geen abonnement en niet in pack dus)
maar daar kan ik zowel op P_F als op P_A_F zonder probleem.
ze hebben zeker iets gedaan ten opzichte van deze morgen want nu lukt P_F wel terug op mijn laptop.
speedtest: 40Mbps
Reputatie 6
Badge +3
ik heb een android 7 phone (huawei)
En ik heb weer maar eens geprobeerd te connecteren.
Ik moet Proximus-fon gebruiken en niet auto-fon omdat het een gsm-nr van het werk betreft en deze dus niet in een pack zit.
En ja dat lukt maar.....

Na 2 minuten "Je bent offline"
Weer connecteren dan werkt het opnieuw enzovoort.

Proximus-fon is NO fun ! Dat werkt gewoon niet goed.

PS : dat is op mijn eigen BBox3 op 2 meter afstand dus met zeer goede Wifi verbinding. Dus dat is niet de fout.
Maar P_F lukt ook niet meer op een goedwerkende bbox fon signaal
( P_A_F) werkt wel nog altijd goed bij mij )
Reputatie 7
Badge +1
Proximus fon draait op klanten hun persoonlijke bbox2 of 3. Zoals met een bbox2 of 3 thuis loopt die soms is vast of werkt de wifi niet meer goed en is er een reboot nodig. Indien die klanten met een slechte werkende fon niet rebooten of hun bbox staat in de kelder of dergelijke ga je al een slechte verbinding hebben of geen verbinding kunnen maken. Er zijn zoveel mogelijke redenen. Proximus heeft hier geen controle over.

Mvg, Robrecht

Zie hierbovenstaand. Dit is gewoon de reden van slechte Fon-spots. PX heeft hier gewoon geen controle over. Te afhankelijk van de klanten. Raar maar waar.
net nog even geprobeerd en P_F werkt ook niet meer op de laptop maar ik gebruik toch altijd P_A_F.

PS: mogelijke reden :
https://proximus.portal.fon.com > is down !
Reputatie 5
Badge +3
Op mijn telefoon kan ik verbinden en surfen als ik de app verwijder...
Op mijn tablet ben ik ook verbonden ...maar kan niet op het internet, krijg de melding:
"er kan geen veilige verbinding tot stand worden gebracht"
Als ik terug overschakel naar mijn WiFi thuisnetwerk werkt terug alles normaal.

Dus de samsung tablet kan verbinding maken met Px_Fon, maar niet met het internet.
Moet ik iets instellen zodat er wel een veilige verbinding is?
Had vroeger nooit problemen omtrent die materie, alle instellingen zijn onveranderd gebleven.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Stuur even een prive bericht naar het proximus team met je login dan kijk ik het even voor je na.
Jazeker . Zo zit elk login in mekaar dacht ik
Reputatie 7
Badge +4
Heb je @proximusfon.be achter je login gezet?
Ik probeer in te loggen . Eerst account in my prox geopend . 15 min gezocht naar fon button . Daar account aangemaakt en opnieuw ww .
Dan bij fon inloggen , maar het lukt me niet.er gebeurt telkens niets.
Ik ben nu al een jaar klant en proximusfon heeft nog NOOIT stabiel gewerkt. Men mag al blij zijn dat men kan inloggen.
Wat een systeem, zou veel userfriendly kunnen. Nu heb ik mijn inloggegevens weer nodig, kan ik die gaan zoeken in de app of nee op de site of nee in myproximus of nee, moedeloos wordt je ervan. Wat is het probleem ermee?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Janick,

heb je de applicatie al eens verwijderd en er opnieuw op gezet alsook de telefoon herstart?

MVG,

Wim
Op de laptop heeft mijn vader éénmalig ingelogd voor P_Auto_Fon met zijn dezefde login van P_FON. die hij van vroeger al had.

PS: nog eens speedtest gedaan op de laptop
P_A_F geeft 48,5 / 3,5 Mbps
Wifi-2.4 geeft 50,5 / 5,4 Mbps

note: Heb je enkel een gsm-abonnement (niet in pack) bij Proximus en wil je toch genieten van de Smart Wi-Fi ervaring?
Geen probleem, je kan Smart Wi-Fi als optie op je gsm-abonnement nemen voor €5/maand.
Reputatie 7
Badge +4
Klinkt als een goed idee 😉 je kan via de MyProximus app ook een extra login voor autofon aanmaken, deze login kan je dan zowel voor fon als autofon gebruiken.
Ok Janick, dus heb je dan net zoals ik geen probleem om handmatig in te loggen op P_Auto_fon als ik het dan goed begrijp en enkel en alleen als je de app smart wifi gebruikt?
Ik en (meestal mijn vader) gebruikt ook P_Aut_Fon op zijn laptop als hij aan zee is in mariakerke en dat werkt toch zonder problemen zelf met lage ontvangst, de snelheid is dan ook wat minder maar zware bestanden down of uploaden doet hij op dat moment toch niet.
PS: op de site (link hierboven die je meegeeft) staat o.a.
"Via Smart Wi-Fi surft u nog sneller dan op een Wi-Fi Hotspot, omdat u beschikt over meer bandbreedte (Max. 50 Mbps vs. max. 3 Mbps)."
Maar dat haal ik op de laptop even zeer zonder smart wifi !
Reputatie 5
Badge +3
@KimB

Ik heb de app verwijderd op mijn toestellen in afwachting dat de bug eruit is en als ik PxFon nodig heb zal ik via mijn wifi netwerken menu handmatig inloggen, primair gebruik ik het mobiele netwerk 3G/4G.

PS: mijn gsm zit niet in een pack.

mvg.
Reputatie 7
Badge +4
Het is goed mogelijk dat deze met autofon verbindt, maar aangezien de app niet door Proximus zelf, maar door Fon beheert wordt beschikken we niet over deze gegevens. Vandaar dat ik in mijn vorige bericht ook zei dat alle vragen daarover best aan Fon zelf gericht worden. Ik heb het eens gegoogeld, maar kan er jammer genoeg ook niet direct iets over terugvinden.
Reputatie 5
Badge +3
Martin,
De uiteg van Px nogmaals hierbij:
Heeft te maken als je gsm al dan niet is gelinkt aan een pack:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_auto_fon/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-fon-hotspot-wifi-hotspots/wat-is-het-verschil-tussen-smart-wifi-en-wifi-hotspots.html
Janick, Maar misschien maakt de app juist verbinding met P_Auto_Fon en zit mss daar het het probleem, daarom mijn vraag aan KimB of die app verbinding maakt met P_Fon of met P_Auto_Fon?

Heb je dan ook geen probleem als je handmatig met P_Auto_Fon wilt verbinden? (ik in ieder geval niet)

Reageer