vorige versie kon je de opname tijd aanpassen vb. 2 minuten voor en 10 minuten na een programma : duurtijd opname.
Nu hebben ze nog maar een vaste instelling 5 minuten voor en 30 minuten na.
Nu kan ik oude programma's wel stopzetten in de geplande opname's maar niet uit de conflicten.
Als je naar conflicten gaat dan is het ook vrij verwarrend.
vroeger verschenen de 2 programma's die in conflict kwamen met elkaar en moest je gewoon selecteren welke je wou behouden of wissen en je kon dit over heel de geplande opname laten uitvoeren vb elke woensdag dat dit probleem zich voordoet.
Een fictief voorbeeld: Familie en thuis.
Je selecteerde dan vb. familie behouden en thuis werd dan stopgezet.
Daarna verscheen of je dit voor alle opnames wou doen en je selecteerde dan gewoon ja.
gevolg thuis werd niet meer opgenomen.
Nu krijg je het conflict familie en de ene keer kun je selecteren om te behouden en de andere keer verschijnt er om te annuleren en dit geld enkel voor het conflict dat je selecteert.
Nu heb ik ook nog het volgende probleem:
weer een fictief vb. familie stond geprogrammeerd voor de update 5 minuten voor en 30 minuten achter. Thuis stond geprogrammeerd 2 minuten voor en 10 minuten achter.
Na de nieuwe menu update. Ik wis alle geprogrammeerde opname's en geef gewoon familie weer in met de vaste opname optie 5 minuten voor en 30 minuten achter.
Nu staat er in conflict familie met thuis maar thuis staat niet meer in mijn opname's want deze heb ik stopgezet door te wissen.
Het menu is gemakkelijker ok maar het manier van opneme en conflicten oplossen had men beter naar mijn gevoel gewoon behouden zoals het was.
Anders zit er een probleem in de software update .
Nog een probleem : sommige posten heb je gewoon en in HD versie.
vb . VTM en VTM HD
Dit zorgt echter dat mijn conflicten verdubbelen één keer met de gewone versie en één keer met de HD versie.
Als ik iets programmeer moet ik telkens naar mijn geplande opname 's gaan om ofwel de gewone of de HD versie te wissen.
Dit wordt heel leuk als je een serie wilt opnemen.
Voor de rest ben ik nog vrij tevreden en ik weet dat dit een hele boterham is wat hierboven staat vermeld maar misschien zijn er nog mensen die één of helemaal met hetzelfde probleem zitten?
Ik hoop dat ze bij proximus dit vlug gaan oplossen en A.U.B. zo vlug mogenlijk.
Beste antwoord door ThomasP
Bekijk origineel