Beantwoord

Proximus decoder menu problemen met opname na nieuwe update.


Sinds de menu vernieuwd is zit ik met het volgende probleem:

vorige versie kon je de opname tijd aanpassen vb. 2 minuten voor en 10 minuten na een programma : duurtijd opname.
Nu hebben ze nog maar een vaste instelling 5 minuten voor en 30 minuten na.
Nu kan ik oude programma's wel stopzetten in de geplande opname's maar niet uit de conflicten.
Als je naar conflicten gaat dan is het ook vrij verwarrend.
vroeger verschenen de 2 programma's die in conflict kwamen met elkaar en moest je gewoon selecteren welke je wou behouden of wissen en je kon dit over heel de geplande opname laten uitvoeren vb elke woensdag dat dit probleem zich voordoet.

Een fictief voorbeeld: Familie en thuis.
Je selecteerde dan vb. familie behouden en thuis werd dan stopgezet.
Daarna verscheen of je dit voor alle opnames wou doen en je selecteerde dan gewoon ja.
gevolg thuis werd niet meer opgenomen.
Nu krijg je het conflict familie en de ene keer kun je selecteren om te behouden en de andere keer verschijnt er om te annuleren en dit geld enkel voor het conflict dat je selecteert.

Nu heb ik ook nog het volgende probleem:
weer een fictief vb. familie stond geprogrammeerd voor de update 5 minuten voor en 30 minuten achter. Thuis stond geprogrammeerd 2 minuten voor en 10 minuten achter.
Na de nieuwe menu update. Ik wis alle geprogrammeerde opname's en geef gewoon familie weer in met de vaste opname optie 5 minuten voor en 30 minuten achter.
Nu staat er in conflict familie met thuis maar thuis staat niet meer in mijn opname's want deze heb ik stopgezet door te wissen.
Het menu is gemakkelijker ok maar het manier van opneme en conflicten oplossen had men beter naar mijn gevoel gewoon behouden zoals het was.
Anders zit er een probleem in de software update .

Nog een probleem : sommige posten heb je gewoon en in HD versie.
vb . VTM en VTM HD

Dit zorgt echter dat mijn conflicten verdubbelen één keer met de gewone versie en één keer met de HD versie.
Als ik iets programmeer moet ik telkens naar mijn geplande opname 's gaan om ofwel de gewone of de HD versie te wissen.
Dit wordt heel leuk als je een serie wilt opnemen.

Voor de rest ben ik nog vrij tevreden en ik weet dat dit een hele boterham is wat hierboven staat vermeld maar misschien zijn er nog mensen die één of helemaal met hetzelfde probleem zitten?
Ik hoop dat ze bij proximus dit vlug gaan oplossen en A.U.B. zo vlug mogenlijk.
icon

Beste antwoord door ThomasP 13 April 2016, 10:58

Bekijk origineel

11 reacties

Eigenlijk zijn het allemaal fenomenen die je opnoemt, die hier ook al veel verschillende posten de revue gepasseerd hebben.
Inderdaad in verband met opnames zijn er nog enkele onregelmatigheden die in de toekomst zullen moeten opgelost worden, die problemen die je opnoemt zijn ook eigen aan decoders met harde schijf, die ik bv met mijn v5-compact niet meer kan voor hebben want conflicten zijn hier niet mogelijk aangezien alles in nPVR op de servers opgenomen wordt.
Voor de V4 decoder zijn er ook nog enkel van die anomalieën en daar heeft men in mei een software update beloofd en is het ook afwachten of alle problemen daarmee achter de rug zullen zijn.
Normaal zou er voor de v5 ook een software update komen en is het ook maar de vraag of het dan daarmee ook allemaal achter de rug zal zijn, laat ons hopen.
Nu is het zo dat zelf met de v5-compact zonder harde schijf er ook nog zijn die bv problemen ondervinden met serie opnames die moeilijk te wissen zijn en na het wissen toch weer de kop op duiken, dus er is inderdaad nog wat werk aan de winkel vooraleer alles feilloos zal werken.
NB: er zijn er zelf die de harde schijf uit de v5 verwijderen om veel van die problemen i.v.m. opnames kwijt te geraken‼
Reputatie 7
Badge +6
Heb je ook nog een niet-fictief voorbeeld? Dit zou namelijk wat handiger zijn. :)
Nu, ik kan je alvast dit vertellen:

- Het klopt dat start -en einduur niet te wijzigen meer zijn sinds nieuwe update. Bijna alle opnames tot soms alle opnames komen bij ons op de server. Hierdoor ga je bijna geen conflicten meer krijgen. Het puzzelen met start -en einduur om zo toch beide opnames te kunnen opnemen is dus niet meer nodig.
- Sommige zenders worden inderdaad dubbel aangeboden (HD & SD). Echter opnames worden niet standaard dubbel opgenomen. Wanneer je een opname plant op Eén HD wordt deze enkel opgenomen voor Eén HD. Wanneer je dus dubbele opnames hebt, is dit mogelijk doordat je zelf, per ongeluk, deze op beide zenders (Eén HD & Eén SD) hebt gepland. Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.

Verder zijn er nog enkele zaken die specifiek zijn per decoder. Om hier dieper op in te gaan is het dus belangrijk dat we weten welke decoder je gebruikt.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. Anders horen we het wel!
Ter verder info:
Je zegt: Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.
Wat bij velen ook niet altijd lukt, na het wissen duiken die opeens terug op, en mss is dit de reden dat Jan met dubbele opnames blijft zitten.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik met e V4 wél heb, is dat je in series bepaalde afleveringen (herhalingen) er uitfiltert door ze bij de planning te wissen (decoder), maar dat ze dan toch opgenomen worden. Ik moet ook nog eens uittesten of die in de planninglijst van de Px TV app blijven staan of terugkomen.
Deze zondag Grimm opgenomen, dus de twee afleveringen achter elkaar. Geprogrammeerd dus via alle afleveringen opnemen. Wilde deze afleveringen deze nacht bekijken. De eerste aflevering loopt vast op het einde. Bij opstarten van de tweede aflevering stopt die ook op hetzelfde beeld als waar de eerste aflevering haperde. Dus blijkbaar een conflict opgetreden wanneer de tweede aflevering startte met beginnen opnemen. Gelukkig is er nog TV Replay om deze afleveringen te bekijken. Maar als dit voorval zich afspeelt op bv. de BBC dan ben je de klos.

Ben overigens ook geen fan van de nieuwe update voor opnamefuncties. Het oude systeem was overzichtelijker voor opnames.
Heb je ook nog een niet-fictief voorbeeld? Dit zou namelijk wat handiger zijn. :)
Nu, ik kan je alvast dit vertellen:

- Het klopt dat start -en einduur niet te wijzigen meer zijn sinds nieuwe update. Bijna alle opnames tot soms alle opnames komen bij ons op de server. Hierdoor ga je bijna geen conflicten meer krijgen. Het puzzelen met start -en einduur om zo toch beide opnames te kunnen opnemen is dus niet meer nodig.
- Sommige zenders worden inderdaad dubbel aangeboden (HD & SD). Echter opnames worden niet standaard dubbel opgenomen. Wanneer je een opname plant op Eén HD wordt deze enkel opgenomen voor Eén HD. Wanneer je dus dubbele opnames hebt, is dit mogelijk doordat je zelf, per ongeluk, deze op beide zenders (Eén HD & Eén SD) hebt gepland. Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.

Verder zijn er nog enkele zaken die specifiek zijn per decoder. Om hier dieper op in te gaan is het dus belangrijk dat we weten welke decoder je gebruikt.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. Anders horen we het wel!


Sorry dat ik zo laat een reactie geef maar heb het druk thuis.

De Decoder neemt wel degelijk automatisch in Hd en gewone zender op.Ik heb dit in ieder geval kunnen oplossen door de functie HD zenders kunnen bekijken uit te schakelen en dan krijg ik de opname gewoon via de gewone zender.Daarna hd functie geactiveerd en het probleem dook direct terug op dat hij zowel op de Hd zender als op de gewone zender dezelfde programma opneemt terwijl de opname gewoon gepland was op de HD zender.

Twee programma's die op dezelfde zender achter elkaar komen vb. patroeie linker oever en nog een programma ervoor of erachter dan krijg je een conflict.
Heb je ook nog een niet-fictief voorbeeld? Dit zou namelijk wat handiger zijn. :)
Nu, ik kan je alvast dit vertellen:

- Het klopt dat start -en einduur niet te wijzigen meer zijn sinds nieuwe update. Bijna alle opnames tot soms alle opnames komen bij ons op de server. Hierdoor ga je bijna geen conflicten meer krijgen. Het puzzelen met start -en einduur om zo toch beide opnames te kunnen opnemen is dus niet meer nodig.
- Sommige zenders worden inderdaad dubbel aangeboden (HD & SD). Echter opnames worden niet standaard dubbel opgenomen. Wanneer je een opname plant op Eén HD wordt deze enkel opgenomen voor Eén HD. Wanneer je dus dubbele opnames hebt, is dit mogelijk doordat je zelf, per ongeluk, deze op beide zenders (Eén HD & Eén SD) hebt gepland. Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.

Verder zijn er nog enkele zaken die specifiek zijn per decoder. Om hier dieper op in te gaan is het dus belangrijk dat we weten welke decoder je gebruikt.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. Anders horen we het wel!


Waar kan ik vinden welke type decoder ik heb?
grtjs
Eigenlijk zijn het allemaal fenomenen die je opnoemt, die hier ook al veel verschillende posten de revue gepasseerd hebben.
Inderdaad in verband met opnames zijn er nog enkele onregelmatigheden die in de toekomst zullen moeten opgelost worden, die problemen die je opnoemt zijn ook eigen aan decoders met harde schijf, die ik bv met mijn v5-compact niet meer kan voor hebben want conflicten zijn hier niet mogelijk aangezien alles in nPVR op de servers opgenomen wordt.
Voor de V4 decoder zijn er ook nog enkel van die anomalieën en daar heeft men in mei een software update beloofd en is het ook afwachten of alle problemen daarmee achter de rug zullen zijn.
Normaal zou er voor de v5 ook een software update komen en is het ook maar de vraag of het dan daarmee ook allemaal achter de rug zal zijn, laat ons hopen.
Nu is het zo dat zelf met de v5-compact zonder harde schijf er ook nog zijn die bv problemen ondervinden met serie opnames die moeilijk te wissen zijn en na het wissen toch weer de kop op duiken, dus er is inderdaad nog wat werk aan de winkel vooraleer alles feilloos zal werken.
NB: er zijn er zelf die de harde schijf uit de v5 verwijderen om veel van die problemen i.v.m. opnames kwijt te geraken‼


Ben vrij nieuw hier en heb nog niet de tijd gehad om alle verschillende posten te bekijken.
Ik ben al blij dat er een site is waar eventuele problemen kunnen gemeld worden en er eventuele oplossingen kunnen vermeld worden.
De reden dat ik dit meld is ook om het probleem aan te kaarten zodat proximus er eventueel een oplossing voor kan vinden en het zou kunnen oplossen in een update in de toekomst.
grtjs
Heb je ook nog een niet-fictief voorbeeld? Dit zou namelijk wat handiger zijn. :)
Nu, ik kan je alvast dit vertellen:

- Het klopt dat start -en einduur niet te wijzigen meer zijn sinds nieuwe update. Bijna alle opnames tot soms alle opnames komen bij ons op de server. Hierdoor ga je bijna geen conflicten meer krijgen. Het puzzelen met start -en einduur om zo toch beide opnames te kunnen opnemen is dus niet meer nodig.
- Sommige zenders worden inderdaad dubbel aangeboden (HD & SD). Echter opnames worden niet standaard dubbel opgenomen. Wanneer je een opname plant op Eén HD wordt deze enkel opgenomen voor Eén HD. Wanneer je dus dubbele opnames hebt, is dit mogelijk doordat je zelf, per ongeluk, deze op beide zenders (Eén HD & Eén SD) hebt gepland. Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.

Verder zijn er nog enkele zaken die specifiek zijn per decoder. Om hier dieper op in te gaan is het dus belangrijk dat we weten welke decoder je gebruikt.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. Anders horen we het wel!


Ik kies in de instelling om hd zenders te kunnen bekijken als ze aangeboden worden.
programmeer dan familie om volledige serie op te nemen op VTMHD.
resultaat :
Op vtm en vtmHD wordt familie opgenomen.
Ik kies in de instelling om de HDzenders niet te ontvangen:
Alle zenders met HD verdwijnen uit de zender lijst.
Ik kan nu familie opnemen zonder dat ze dubbel in de opnames staan.
Maar wat is dan het nut om HD zenders te hebben en ze te kunnen opnemen als je dan in de problemen komt met dubbele opnames.
En als je dan nog eens een conflict zou hebben door die opname dan heb je in conflicten dubbel zoveel conflicten en dat is dan ook het rare eraan dat de decoder wel automatisch dubbel opneemt (normaal en HD) maar niet automatisch de dubbele conflict (normaal en hd) verwijderd als je bv Familie stopt met opnemen en uit de geplande opnames verwijderd.
grtjs.
Heb je ook nog een niet-fictief voorbeeld? Dit zou namelijk wat handiger zijn. :)
Nu, ik kan je alvast dit vertellen:

- Het klopt dat start -en einduur niet te wijzigen meer zijn sinds nieuwe update. Bijna alle opnames tot soms alle opnames komen bij ons op de server. Hierdoor ga je bijna geen conflicten meer krijgen. Het puzzelen met start -en einduur om zo toch beide opnames te kunnen opnemen is dus niet meer nodig.
- Sommige zenders worden inderdaad dubbel aangeboden (HD & SD). Echter opnames worden niet standaard dubbel opgenomen. Wanneer je een opname plant op Eén HD wordt deze enkel opgenomen voor Eén HD. Wanneer je dus dubbele opnames hebt, is dit mogelijk doordat je zelf, per ongeluk, deze op beide zenders (Eén HD & Eén SD) hebt gepland. Ik raad je in dit geval even te gaan kijken in je geplande opnames om daar 1 van de 2 serie-opnames te verwijderen.

Verder zijn er nog enkele zaken die specifiek zijn per decoder. Om hier dieper op in te gaan is het dus belangrijk dat we weten welke decoder je gebruikt.
Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden. Anders horen we het wel!


Nog een vraagje?
Is het mogenlijk om de decoder naar fabrieksinstellingen te brengen zoals je het zou kunnen doen met een gsm bv.
Waardoor alle geplande opnames en conflicten verwijderd worden en je gewoon terug kunt starten met natuurlijk de update van het nieuwe menu.
Ik denk dat dit al veel zou kunnen oplossen omdat de oude geplande opnames voor de update die wel verwijderd zijn uit geplande opnames toch nog voor conflicten zorgen en toch nog blijven verschijnen in opgenome programma's.
grtjs
Een fabrieksinstelling van je decoder laadt natuurlijk ook weer je persoonlijk TV profiel in want anders ben je al je opnames kwijt (en andere persoonlijke instellingen zoals zendervolgorde enz....) ,
maar de mensen van de helpdesk zullen dit wel kunnen door ze ergens op je TV profiel te resetten.

Reageer